21. jun 2005 Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Kommunikation, vaner og medicin {{forumTopicSubject}}
Kaoz Ko har epilepsi - og han er så lige startet på Fenemal, det trives vi ikke på og trapper ud igen, og skal så have Pexion i stedet
Kaoz har lært, at det kan betale sig at kommunikere - Kaoz´ mor kender bare ikke den nye kommunikation, for Kaoz er blevet så forfærdeligt SULTEN på Fenemal.
8 år er han, har aldrig bedt om at få mad af sig selv - sulten efter mad har aldrig været noget han har gjort sig meget i, men jeg skal love for, at dyret bliver kreativ når moren fatter hat, og tror det er kæl han vil have
At bede om noget lækkert er et fnys, steppen med forben og slikken sig om munden "må jeg smage / må jeg få en lækker snack"
At ville ud og gå er øjenkontakt, strækken sig, ryster sig og stepper på forben "keder vi os ikke? lad os finde et træ vi kan tisse på!"
At ville kæles er en bamse han har med, lægger fra sig, og en ko der møver sig tæt på og skal aes.
Vi har mange flere, dem her er bare de vigtige i denne sammenhæng
Kaoz kommer hen, strækker sig og slikker sig om munden... Vi går en tur, varmt er det, så 20 min..
- Hjemme får han som vanligt efter tur, en snack.
Han kommer så umidelbart efter, med sin bamse - beholder den i munden og stepper, da han har min opmærksomhed drøner han i kurven og slikker sig om munden, derefter går han udenfor. "tur IGEN?" tænker jeg, føjer hunden, der trasker afsted og IKKE ville have en tur mere..
Hjemme igen får han en snack, og falder STADIG ikke til ro... Mystisk.
Jeg smører hans poter (han slider trædepuderne), han får snack for at være dygtig.. Men stadig falder han ikke til ro..
Nu er der gået ca ½ time fra vi kom hjem fra tur, og Kaoz er snart desperart!!
Han sætter sig midt på stuegulvet og "mumler" *brum brum brum*
- Jeg kigger indgående på ham, noget MÅ han være utilfreds med, noget VIL han have..
"hvad vil du?" spørger jeg
- Kaoz strækker sig og stepper
"vil du ud igen nu?"
- Kaoz går i kurven og slikker sig om munden
"er det noget lækkert du vil have? du bliver TYK(kere)!!"
- Kaoz brummer
"Hvis du skal have noget, så bliver det hundemad!"
BINGO!! Det udløser en mindre fest, og han får sit tørkost med tilskud og kattemad *mmmnnn*
Nu sover Kaoz Ko, og jeg skal vist oftere til at spørge, om det er hundemad han vil have
Kaoz reagerer på ordet sulten, vidste ikke han også kendte ordet hundemad
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Det næste der sker, er vel at vi kan stemme på kaoz til statsministerposten ved næste valg.
Men godt han har dig, der hopper og springer for ham
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Men så er det godt at han har en undersåt som dig
jun 2005
- Han kan ikke lide sild, stærk ost og noget som helst med persille indblandet...
Han har det måske lidt for godt, men i min verden KAN en hund faktisk ikke have det for godt. Man har dem jo kun den ene gang!
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
jun 2005
Han sover faktisk stadig tungt, han var sgu da røvsulten den stakkels hund!
Kommunikation, vaner og medicin