{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

Hvordan er jeres vaner med hunden? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er interesseret i at vide hvordan jeres hverdag går med hund(e).
Hvilke opgaver stiller i jeres hund overfor på en dag, hvor længe træner i, hvad træner i, hvornår går i tur, og hvor langt går i? Sådan alle de små detaljer i en hverdag =)

Hvis i går til noget træning / hundeleg / andet så skriv gerne hvad og hvor tit i går til det smiley

Hav en rigtig dejlig forårsmandag, hvor solen skinner =)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan er jeres vaner med hunden?
  • #1   12. apr 2010 Vores hverdag med vapsen er faktisk ikke så systematisk, så jeg kan stille det firkantet op og lave en liste.

Hans hverdag er præget af to ting - hans træning og hygge med mor og far.
    Træningen har plads hver dag i et eller andet omfang. Den bliver puttet ind når som helst og hvor som helst i hans liv, så selvom kriterierne for at være i "træningskassen" og at være ude er veldfinerede, så kan han bare springe ind og ud fra et øjeblik til det andet.
    Det benytter vi os meget af.

Regulær træning på en plads - det foregår mellem 2 og 4 gange om ugen. Nogle gange lidt mere, der afhænger af, hvad dagene ellers indeholder.
    Sportræning kommer oveni - meget gerne 3 gange om ugen, men det er ikke altid den holder i praksis.

Gåture - det gør vi ikke det store i. Det hænder at min mand tager en ordentlig runde med ham, men ellers bliver det bare lidt småtværk nogle gange om dagen.

Leg foregår der en god del af, og hvile foregår der en god del af.

Og så skal jeg lige huske at skrive, at det er BHP/IPO han træner. Som regel varer træningen på banen mellem 10 og 25 minutter, nu hvor han er voksen.

• #2   12. apr 2010 Salina kommer hverdag på en lang tur, hvis vi har fri er det om formiddagen ellers når der kommer en hjem fra skole eller arbejde. Vi går ca 10 km med hende, i skov, ved stranden eller ude på landet smiley På turen indgår der som reelt spor, indkald, "bli" øvelser, på plads mm smiley
    i løbet a dagen kommer hun selvfølgelig på flere små ture, er med i alt hvad der sker i huset/haven og så hygge træner vi lidt nogle gange i hjemmet, men gi pote, først den ene så den anden, og begge og kravle øvelser og naturligvis en masse leg ( når hun gider) smiley

• #3   12. apr 2010 Mine dage ser meget forskelligt ud. Men generelt hver morgen bliver de lukket i haven, imens jeg gør mig klar, så får hvalpen mad.
    Når jeg kommer hjem bliver de lige lukket i haven for at tisse. Så går jeg med hundene i hold (lufte/snuse/løbe tur ca 1 time pr hold.da jeg ikke gider have 4 hunde med på en gang. Hvalpen trænes i forskellige ting med klikker. Nogle gange hjemme andre gange på separat gåtur.
    Nogle gange putter jeg hele flokken i bilen og kører til stranden eller i klubben, hvor de alle får sig en spæner og fri leg. Alt efter vejret tager det 1 - 2 timer.
    Mandag går jeg til agility med de store og Tirsdag og lørdag går jeg til hvalpemotivation med hvalpen.
    Mange weekender går med agilitystævner.
    alle hunde trænes i småting løbende når jeg lige har 5 min. Der er også tricktræning når jeg laver mad *GGG*
    I det hele taget bruger jeg al min fritid på vovserne.

• #4   12. apr 2010 Vores hverdag starter som regel med en gå/lege-tur om morgenen med alle 3 hunde. Noget de nyder. Så kan de sove til jeg kommer hjem lidt over middag, og herefter er de i den store have.
    Vi har en bane stillet op i baghaven (agility), hvor de store (ældre) hunde bliver trænet. Den lille er lidt for ung endnu smiley

Vi træner hellere hundene 1 gang om dagen i 5 minutter end 1 gang i ugen i 1 ½ time.. Det mener vi er bedre for dem, og gør at de er mere glade og ikke kører surt i det. Dog er der dage hvor de bare får helt fri og hvor vi går en ekstra tur med dem i stedet for..

Ellers så er vores hunde nusse-dyr og elsker at være med os hvor vi nu end er smiley

• #5   12. apr 2010 hundens ( og min ) morgen starter med en gåtur til dem hver på ca. 20 minutter ( går med dem hver for sig, da de ellers rotter sig sammen- de små banditter ). Nogen gange går vi så spor efter morgenturen, andre gange går vi spor om eftermiddagen. 3-4 gange om ugen træner hundene og jeg lydighed og ca. to gange om ugen står den på C arbejde.
    Hundene får en lidt længere gåtur i skoven om eftermiddagen ( med mindre de skal ud og træne ) og to små gåture om aften. De virker begge to godt tilfredse med den ordning.

• #6   12. apr 2010 vores hverdag er rimelig struktureret, da Elton stresser mere end nemt, har han det bedst med helt fast tider til nærmest alt smiley
    Det passer nu meget godt ind, da vores yngste datter har aspergers syndrom og også kræver et vel tilrettelagt fast skema.

på hverdage, hvor far ikke er hjemme (han er eksport chauffør), går vi morgentur, med tøserne i skole kl. 07.45 en tur på ca. 45 min. ialt

eftermiddagstur kl. 14 ca. 30 min.
    træning eller tur kl. 16-16.30 ca. 30 min.
    aftentur efter aftensmaden på ca. 45-60 min.

i weekenden, hvor far er hjemme, kan Elton sagtens sove til middag, så længe det er i sengen smiley
    der tager vi som regel ud på længere ture, besøger venner med hunde, tager i skoven, mosen eller til vandet. Ren hygge og afslapning.

• #7   12. apr 2010 Vores hverdag er rimeligt fast... men dagsplanen varierer alt efter om jeg arbejder hjemmefra eller forlader hjemmet...

Kører jeg afsted på arbejde er der morgentur på ca 1/2 time ved 7 / halv 8 tiden, med indlagt fodersøg efter det meste af morgenmaden...

Når jeg kommer hjem igen er der eftermiddagstur på ca 1 time, med indlagt træning af forskellig art...

aftenen går ofte med lidt hygge-tricks træning, spil el. lign. og så har vi en kort aftentur på ca 15-20 minutter omkring 9 tiden...

3 gange om ugen står den på træningsbanen - agility eller rally. og i weekenderne tager vi gerne i skoven, på stranden, på besøg hos hundevenner eller lign.

Arbejder jeg hjemmefra bliver turene som oftest skubbet, så morgenturen bliver en formiddagstur og ofte er eftermiddagsturen en tur til stranden eller i skoven.

• #8   12. apr 2010 Uha den er jo svær.. Ikke to dage er ens herhjemme *GG*

To af hverdagene er vi i klub og træne, og det samme en dag stort set hver weekend.

Der blir trænet lydighed herhjemme hver dag, og spor en gang om ugen også.
    Der udover så træner jeg Fadia i thesøg i hjemmet, for at hun blir brugt mentalt, da hun kører meget højt i drifter og mildest talt løber i loftet hvis hun ikke brug brugt godt og grundigt hver dag *G*

Gåturene har ingen speciel længde, det er bare alt efter hvordan dagen ser ud med træning, arbejde osv smiley

En gang om måneden ses vi med en masse venner herinde fra til hundeleg, og som regel også en god lang skovtur med dem en gang om måneden smiley

• #9   12. apr 2010 Vores dage er meget forskellige, men som hovedregel så står vi op omkring kl 7 hvor ML får sin korte morgengåtur og derefter fodres.

Så kommer Lulu i køkkenet med et fyldt marvben og vi tager afsted.

Vi er som regel hjemme igen et sted mellem kl 14 og 15 og der kommer hun med ud på en længere tur.
    Og en tur igen inden sengetid.

- Der er så også indlagt en masse små tisseture i løbet af dagen, da vi ingen have har lige pt.

- Derudover miljøtræner vi meget for tiden, da hun efter hendes første løbetid (og ikke mindst på grund af en ældre herre her i byen, som altid laver udfald mod hende med hans rullator) er blevet meget skeptisk og hurtigt bliver bange for fremmede.

- Og så gives hendes aftensmad oftest i forbindelse med, at vi træner med hende.

I weekenderne kommer Lulu som regel ud at tisse ved 6-7 tiden, hvorefter hun kravler med op i seng igen indtil kl 10-11 stykker. Når vi så alle er kommet ud af fjerdene står den som på nogle længere ture, blandt andet i skoven smiley

Kommentér på:
Hvordan er jeres vaner med hunden?

Annonce