Introduktion af baby til hund {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg er i den dejlige situation at jeg er gravid med babys ankomst i februar hvilket jeg er meget glad for.
Jeg har en lille hund der på det tidspunkt er 5 år, og som hele hans liv har været vant til at al min mands og min opmærksomhed herhjemme faldt på ham (som man nu kan med en hund ??)
Vi søger derfor gode råd til hvordan vi skal introducere den nye lille baby for hunden for at gøre det så positiv en oplevelse som muligt, og hvordan vi kan undgå "jalousi"?
Det skal siges at jeg har haft ham alene i starten af hans liv, så hans tilknytning er lidt stærkere til mig end til min mand. Jeg tænker derfor om det er en god idé at han først møder baby mens min mand holder den, eller om det egentligt er ligemeget?
Gode råd og erfaringer tages imod med åbne arme, da jeg jo aldrig har prøvet det før, og på forhånd tak
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 155 Hunde: 3 Emner: 91 Svar: 677
Vil bare gerne have at deres første møde går godt
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.851
Når baby er født, tager far en stofble med barnets lugt med hjem til hunden.
Når barnet skal hjem fra hospitalet er lugten kendt for hunden. Lad hunden snuse og hilse på barnet, og så burde alt være fint derfra.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 155 Hunde: 3 Emner: 91 Svar: 677
Vi havde lidt snakket om at sætte os i sengen med baby og hund (baby kommer til at være større end hunden når han er ude ??) men ved ikke om det ville være bedre på gulvet?
Vil bare gerne have at de får en god start sammen ??
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.672
apr 2016
Følger: 6 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 23
Introduktion af baby til hund