{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

Introduktion af baby til hund {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg er i den dejlige situation at jeg er gravid med babys ankomst i februar hvilket jeg er meget glad for.
Jeg har en lille hund der på det tidspunkt er 5 år, og som hele hans liv har været vant til at al min mands og min opmærksomhed herhjemme faldt på ham (som man nu kan med en hund ??)
Vi søger derfor gode råd til hvordan vi skal introducere den nye lille baby for hunden for at gøre det så positiv en oplevelse som muligt, og hvordan vi kan undgå "jalousi"?

Det skal siges at jeg har haft ham alene i starten af hans liv, så hans tilknytning er lidt stærkere til mig end til min mand. Jeg tænker derfor om det er en god idé at han først møder baby mens min mand holder den, eller om det egentligt er ligemeget?

Gode råd og erfaringer tages imod med åbne arme, da jeg jo aldrig har prøvet det før, og på forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Introduktion af baby til hund
  • #2   22. sep 2019 Prøver heller ikke at se problemer.
    Vil bare gerne have at deres første møde går godt smiley

• #3   22. sep 2019 Hvis man vil gøre det forebyggende arbejde helt grundigt, så kan du præsentere hunden for babylyde, gå tur med den tomme barnevogn før fødslen, lade hunden snuse til alt babytøjet osv.
    Når baby er født, tager far en stofble med barnets lugt med hjem til hunden.
    Når barnet skal hjem fra hospitalet er lugten kendt for hunden. Lad hunden snuse og hilse på barnet, og så burde alt være fint derfra.

• #5   22. sep 2019 Ideen med stofbleen er super god! Så den tror jeg vi bruger.
    Vi havde lidt snakket om at sætte os i sengen med baby og hund (baby kommer til at være større end hunden når han er ude ??) men ved ikke om det ville være bedre på gulvet?
    Vil bare gerne have at de får en god start sammen ??

• #6   24. sep 2019 Jeg er selv gravid og har nok lidt over en uge tilbage. Vi har tænkt os at sætte autostolen på gulvet og lade Santos snuse til baby alt det han vil - selvfølgelig under skarp opsyn smiley Og så tror egentligt bare vi tager en dag af gangen for at finde en rytme. Medmindre hunden har et sart sind eller måske ikke er så vild med alle børn, så tror jeg bare I skal tage det stille og roligt smiley

• #8   24. sep 2019 Jeg havde baby i armene satte mig på gulvet og lod ham snuse. Og så var han ellers bare med i dagligdagen. Nogen gange ammede jeg med en baby og hund inder armen. Og efter noget tid blev det jo bare normalt.

Kommentér på:
Introduktion af baby til hund

Annonce