{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.297 visninger | Oprettet:

introduktion hund og killinger {{forumTopicSubject}}

Vi har et kuld skønne plejekillinger, som nu, efter endt giardia behandling, er klar til at møde hundene og resten af huset!

Thea er liiidt betænkelig ved dem, men absolut ikke noget jeg ville bekymre mig for.

Desværre er Baby ikke helt så nem som vi havde regnet med!
Baby har tidligere boet med kat, og endda en killing yngre end dem vi har nu.
Men når vi ligesom holder en killing (som i øvrigt tager det hele i stiv pote) så han kan snuse til dem, så tager han fat i dem med munden og jeg har lidt svært ved at vurdere hvad han intentioner med det er.
Om han reelt vil æde dem, eller om han bare er nysgerrig og undersøgende.

Hvordan introducere vi dem bedst, så det bliver en succes for både Baby og killinger?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  introduktion hund og killinger
  • #1   4. aug 2023 Hvor gamle er killingerne; har du mormis med??
    grunden til at Thea tøver kan være at hun instinktvis ved at saadanne smaa størrelser har en LØVE som mor, ja mit aa er i udu, killing, kaffe og bærbar ikke godt paa et lille skrivebord, er baby en tæve kan "hun" mene at det er hendes børn og hun vil have dem tilbage, men det er jo saa nyt, min hund var en han da jeg havde plejekillinger og han fik det beskidte job, rengøring i begge ender, han elskede killingerne og de elskede ham, det var en stor sorgens dag da vi mistede ham, en af killingerne var blevet solgt, han fyldte for meget i det nye hjem og kom hjem igen efter ½ aar, og hold nu op hvor var de glade for at se hinanden, jeg tudede som pisket, det var saa tydeligt at de havde savnet hinanden, desværre mistede vi hunden paa 13½ aar 1 aar efter.

• #2   4. aug 2023 Der er desværre ingen missemor til de små smiley De har kun os, og hinanden.
    Thea skal nok lære at de ikke er farlige, allerede idag går det bedre end igår.

Baby er en hanhund, og det bekymre mig lidt, at hans adfærd er så anderledes fra da han boede med min eks' kat (daværende killing)

Nu har det jo også været lidt hemmeligt hvad der var på badeværelset, fordi hunde og katte ikke måtte mødes. Der har været mange lyde og dufte derude fra jo!

Vi overvejer at beholde en killing, men det kræver jo de kan lære at bo sammen. Og selv hvis vi ikke skal beholde en, vil vi jo gerne giver både killinger og hunde en succes med hiandens selskab

• #3   4. aug 2023 hvor gamle er killingerne? gør de slet ikke modstand, hvæser eller giver dask over snuden?, saa maa du tage missepote og kløerne frem og daske baby en paa snuden, baby maa gerne pive, paa den maade lærer han at kattene bestemmer, det er hvad JEG ville gøre. Baby skal lære det paa den haarde maade.

• #4   4. aug 2023 smiley

• #5   4. aug 2023 Jeg tror jeg ville prøve med en afspærring, så Baby kan se dem og lugte dem, men ikke komme til dem, så han stille og roligt kan finde ud af hvad det er for nogle. smiley Men hvis han vil jagte dem og skade dem, er det ikke sikkert i får succes. men hvis han blot er nysgerrig, tænker jeg da det bliver bedre når han får tid til lige at se dem an smiley

• #6   4. aug 2023 Bente - Hvis jeg forsøgte den metode med mine hunde, som godt nok er lidt større (12-14 kg.) end Baby, så ville sammenføringen ikke blive succesfuld, hundene ville knække nakken på killingerne ved først givne lejlighed.

Jeg ville gøre som Solvej foreslår

• #7   4. aug 2023 Jeg tror nu ikke at Baby vil gøre killingerne fortræd.
    Når han tager killingen i munden, kan det evt skyldes at han vil tage den hen i kurven for at undersøge den.
    Sådan gjorde min hund jeg havde for ma ge år siden mens jeg stadig opdrættere persere.
    Hvis han Ville den ondt, så havde han ikke kun taget killingen i munden, men havde bidt den.
    Prøv at lægge en killing i kurven mens du sidder ved siden af.

Og nej Bente, Baby skal ikke lære dét på den hårde måde.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 22 Emner: 40 Svar: 857
    #8   4. aug 2023 Mange år siden, at vi havde killinger.

Men introduktionen herhjemme, var med killingerne lukket væk i et rum som i har haft, da de så følte sig trygge, satte vi et børnegitter op, så killingerne selv kunne bestemme, hvornår de var klar til at hilse på hundene fysisk og de havde et tilflugtssted, hvor hundene ikke kunne komme igennem. (børnegitteret havde så store mellemrum imellem gitteret, at killingerne kunne løbe igennem.

Døren var i starten kun åben under opsyn, indtil alle parter havde fundet tryghed i det. Gitteret kom først ned, da killingerne var blevet for store til at løbe igennem.

Pøj pøj med sammenføringen smiley

• #9   4. aug 2023 Bente L
    Seriøst? smiley smiley

Det er da på ingen måde en god løsning for nogen af parterne! smiley
    Hvis Baby skal piver ved kontakt med killingens kløer, så skal der presses ret hårdt smiley

• #10   4. aug 2023 Raika fik saadan et dask af min MCO , hunden var 9 uger, dog stor, katten var klemt op i et hjørne, saa sagde det slam, hunden peb, der var aldrig noget mere, hunden vidste hvem der bestemte. som jeg tydeligt skrev, saa var det saadan JEG ville gøre, men det var hvalp i nyt hus med katte, havde det været i gamle dage da jeg havde opdræt af katte, der kunne gaa flere dage inden hunden opdagede der var kommer ny dreng i klassen, hvis katten bare faldt ind i klokken saa var der intet problem, min gamle Lucas var 3 dage om at opdage at min spanske avlskat Tango var kommet, INTET KAN RYSTE EN PERSER, ud af kassen høj haleføring her har jeg da altid boet, ingen hvæste ingen opdagde at han var ny, han fik en brugt trøje i transportkassen paa vejen hjem fra kastrup til Aarhus, jeg indrømmer gerne at kattene er1. prioritet, men jeg elsker min hund

• #11   4. aug 2023 Min erfaring er at så længe kattene kan komme op og udenfor hundens rækkevidde, så nærmer de sig selv hinanden stille og roligt.. Dog hvis hunden jagter katten så snart poterne røre gulvet ville jeg, når jeg var hjemme holde hunden i snor og give godbidder når den slipper katten af syne, og når den let kan afledes, kan den få snoren af..

Når jeg ikke er der vil de indtil hunden med sikkerhed ikke jagter katten være skilt ad.

• #12   5. aug 2023 Behøver du introducere når det er pleje?

• #13   5. aug 2023 Lens
    Hun overvejer at beholde en

• #14   5. aug 2023 Okay

Jeg plejer at bede plejefamilierne om at vælge den killing som matcher bedst med hunden. Derefter sammenføre de ved først at bruge duften.

Tør klude som kan klippes i mindre stykker på hvert dyr og læg stykkerne hos modsatte dyr, giv godbidder - superlækre- på kludene. På den måde forbindes duften med noget rart plus maden kickstarter fordøjelsen , som giver en følelse af ro og veltilpashed

Gitter op så de kan se hinanden. Fodre tæt på gitter. Igen forbindelsen skabes (vær obs på at det ikke er en hund der vogter maden, så skal der være nok afstand til at det ikke sker)

Hund i snor, kat ind løs med en person mere i rummet der kan sikre at katten ikke går helt hen til hunden

Beløn hunden for at se på katten og være rolig

Næste skridt, hvis nødvendigt, er at gøre synet af katten til er signal om at sætte sig. Når hunden der katten sig sit, som er indlært i forvejen uden kat, og beløn

Gentages nogle gange

Afvent. Hvis hunden sætter sig når den ser katten så beløn dette. Ellers gentages foregående indtil den gør

Næste skridt
    Lad dem mødes og lad katten flytte sig hvis den vil. Hund i snor. Ved uønsket adfærd gå væk og prøv igen. Beløn al ønsket adfærd ved hunden

Herefter uden snor

Dette tager cirka fire dage

Du kan bruge det hele eller de dele af ovenstående som giver mening for jeres situation. Normalt tilpasses det jo den enkelte men dette er et generelt råd givet online

Pas godt på hunden i dette. Mange tænker på katten men ofte er det hunden der kommer til kort ved et angreb. En kat er meget voldsom og hurtigt og har tyve våben på poterne

Jeg ville dog ikke forvente ag du oplever dette med en killing og derfor kan du tage dele af ovenstående og bruge som du synes, hvis du synes at det giver dig noget i forhold til din hund og kat

Dejligt du er plejefamilie. Jeg arbejder på et internat og det er simpelthen et arbejde som er guld værd for dyrene

Uden plejefamilier var vi skisme ilde stedt med alle de små killinger der dukker op hele tiden. smiley

• #15   6. aug 2023 hej alle! beklager det sene svar - har lagt med migræne nogle dage, så coputeren har været på stand by smiley

Ja Lens, vi overvejer at beholde en, men vil så nødigt adoptere og blive endnu gladere for den, hvis ikke det skulle kunne lykkedes.
    - så tusind tak for en uddybende guid!!

Thea syntes stadig de er lidt sketchy, men hun er tydeligt nysgerrig på dem. Især den langhårede af dem, skræmmer hende af en eller anden grund smiley

De mødes 1-2 gange om dagen, en hund ad gangen, med god plads så killingerne kan bevæge sig frit og jeg kan have fokus på hunden.
    Baby er i ro, han gør ikke og fare ikke ud efter dem, med mindre de kommer meget tæt på - og jeg føler stadig ikke at han vil være ond ved dem, men mere at han ikke forstår hvad de er for nogen, og at de ligesom er fremmede i hans hjem.
    Han kigger meget på dem, og ret intenst engang i mellem. Så indti vidre har jeg faktisk belønnet ham fr at være i ro, og kigge væk fra killingerne - så belønningen falder, så snart øjnene forlader katten.

Vi KAN godt sætte gitter op - men jeg ved, at Baby kan få fat i dem gennem gitteret, hvis han vil. Så om det er sikkert nok, ved jeg ikke. Og måske er jeg også bare bange for der skal ske de små noget, fordi de for det første ikke er vores egne, og for det andet fordi de netop er så små.

Jeg er lidt ked af jeg har den frygt, efter han har tager fat i dem. For som skrevet tidligere har han boet med kat før uden problemer - og vi har også flere gange passet min søsters katte (som nok er grunden til Thea er lidt bange for dem) hvor Baby er totalt ligeglad med søster katte. Men de har selvfølgelig også en anden størrelse, fordi de er norske skovkatte.
    - Så måske er det hele bare en unødvendig frygt der er opstået, fordi han ikke reagerede som forventet.

• #16   7. sep 2023 En lille update!

Slyngel endte med at blive boende ved os smiley
    Hendes søskende blev afleveret på internatet i lørdags, så hun har været alene nogle dage nu.
    Hun er mega sej med hundene! Hun er IKKE bange for dem, heller ikke selvom Thea er kommet til at løbe efter hende nogle gange.

Vi træner stadig at være sammen alle sammen, så vi skiftet lidt rundt i hvem der er sammen hvornår.
    Vi træner hver dag og det går så fint smiley lidt langsommere end jeg havde regnet med, men der er fremskridt hver dag!

Hvis begge hunde er sammen, trigger det dem, hvis hun er for meget i bevægelse - men en og en kan de snildt destrahereres.

Jeg tror nok på det skal lykkes smiley
    Vi sørger for at alle får alene tid med os også, så de også får noget ro.

- Slyngel snakker ENORMT meget, og jeg er lidt i tvivl om hun kalder på sine søskende, eller om hun bare snakker rigtig meget. For selvom vi er sammen med hende og hun render og leger, så miaver hun meget. Hun gør det også når hun sidder ved os i sofaen, når vi står og laver mad, er på badeværelset osv.
    Så er der nogen katte kyndige der måske ved, om vi bare har en meget snaksagelig kat, eller om hun stadig er ked af at være uden sine søskende?

• #18   7. sep 2023 Og omvendt så er der bare også katte, der er meget snakkende. Jeg har haft et par ret snakkende katte.

Snakkede hun også meget, da hendes søskende stadig var der ? Eller er det noget, der er begyndt efter, hun er blevet alene ? Svaret kunne måske give et fingerpeg, om det mest er savn eller hun bare er sådan.

• #19   7. sep 2023 Tak, hun var også ret snakkende da hendes søskende var der - det har bare taget til, nu hvor hun er alene smiley

• #21   7. sep 2023 Jamen de rejste i lørdags smiley - ja vi snakker meget med hende! Hun virker også til at "svare" når vi snakker med hende. Hun spinder meget og virker generelt bare glad smiley

• #23   7. sep 2023 Jeg havde det godt lidt på fornemmelsen smiley
    - det er trods alt skønner at have en kat der snakker, end en kat der græder fordi den mangler sine søskende smiley

• #24   7. sep 2023 Lyder som snak smiley mange sociale katte snakker og er ofte lidt hundeagtige når de har været i pleje smiley

Vi ser det også rigtig meget på internatet. Plejekillinger er enormt sociale og elsker mennesker, særligt hvis de præges lidt tidligt måske fordi de ikke har en mor

• #25   15. sep 2023 Øv, idag aflevere vi Slyngel tilbage.
    Baby kan ikke acceptere hende og har 2 gange haft fat i hende smiley
    Vi tør ikke tage chancen..
    Det gik ellers så godt med Thea og katten, men det duer desværre ikke med Baby..
    Øv øv øv smiley

• #27   15. sep 2023 Vi lavede en byttehandel i stedet og tog 4 nye plejekillinger med hjem smiley de behøver ikke hilse på hundene og vi har stadig lidt kattehygge hjemme smiley

Kommentér på:
introduktion hund og killinger

Annonce