{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

Hund og kat - introduktion?? {{forumTopicSubject}}

Vi regner med snart at skulle have en kat og er blevet lidt i tvivl om, hvordan vi lige får den og Disen godt fra start sammen. Egentlig ville jeg gerne give katten en chance for at se sig om i sit nye hjem i fred og ro, men vil det være en ulempe for Disen, hvis hendes hjem bliver indtaget af en kat, mens hun ikke selv er til stede?
Min bekymring bunder i en oplevelse for nogle uger siden, hvor vi fik gæster mens Disen var ude at gå - dvs. at da hun kom tilbage, sad gæsterne allerede i køkkenet, hvilket hun blev NOGET forbløffet over og hun accepterede aldrig rigtig, at de var der.

Hvordan har i selv gjort? Jeg synes på den ene side også, at det vil være synd, hvis hun bare er lukket ude fra et rum, hvor katten kan være og på den anden side, at det vil være overvældende for katten, hvis Disen er der helt fra den ankommer til et nyt sted.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og kat - introduktion??
  • #1   15. jun 2009 Kigger lige med...... smiley

• #2   15. jun 2009 Du skal være velkommen, men vi bliver vist ikke så meget klogere smiley

• #3   15. jun 2009 Nej der er ikke rigtig nogle der giver nogle råd smiley
    Hvornår skal i ha kat?

• #4   15. jun 2009 Hvis vi tager en af de killinger, vi har kig på, bliver det ca om 5 uger. Så det er ikke fordi, det haster specielt med svaret, det er bare noget, jeg er kommet til at tænke over smiley

• #5   15. jun 2009 Uhh det er samtidig med os så !!
    Hvilke kat ?
    smiley :) smiley :) smiley smiley

• #6   15. jun 2009 De er Maine Coon-blandinger, nogle rigtig "små" bamser. Mit helt store problem lige nu er kun at skulle vælge én :D. Hvilken skal i have?

• #7   15. jun 2009 De er altså også bare sååå søde ! ! ! ! !
    Vores det er en skov kat blandet med en huskat...
    Vi var så heldige at der kun var en tilbage, så der skulle man ikke sidde og vælge smiley
    Tror sagtens jeres hund kan med katten, den ser vildt sød ud !!!

• #8   15. jun 2009 Vi havde kattene først, så det var hundene der kom sidst. Men vi købte nogle af de børne sikringer til døre og trapper, så de kunne stå på hver sin side og snuse lidt til hinanden. Og for at kattene altid kan komme i sikkerhed, når de er alene hjemme.. Det har fungereret rigtig godt her.

• #9   15. jun 2009 Da jeg fik katte kom de i en transportkasse.
    min hun var på det tidspunkt 1 1/2 år og jagtede katte ude så det var med noget skeptisk at jeg fik katte.
    Jeg gjorde de på følgende måde, havde givet dem der havde katten en t-shirt jeg havde sovet i. de kom med kattene og jeg lod hunden snuse til killingerne. efter ca et kvarter tog jeg dem ud og lod hende snuse til dem, gik så en tur med hunden og da vi kom tilbage jagtede hun dem lidt men de er utrolige hurtige.
    I løbet af et par dage gik de fint i spænd og sover og leger sammen (se evt. min profil)
    Det ville være bedst i fik en killing fra et hjem med hunde

• #10   15. jun 2009 Mia
    Uuuh, min den gamle var også skovkatblanding - virkelig en dejlig bamse smiley

Ronny og Elisabeth
    Jeg er egentlig ikke nervøs for, at hun skal gøre katten noget og vi har også hele ferien til at lære dem at omgåes, så det er mest de allerførste timer. Hunden er heller ikke særlig stor, så jeg tror ret hurtigt, at katten vil kunne hoppe væk fra den smiley

Alice
    Jeg skal lige forstå det rigtigt: Altså kattene blev siddende i transportkassen, så hunden kunne snuse til dem der? Tænker på, om det ikke vil være ret klaustrofobisk for den? Men så har den selvfølgelig fordelen af at kunne gå rundt i fred bagefter mens hunden er ude. Lyder måske som en meget fornuftig idé, hvor alles interesser bliver tilgodeset smiley

• #11   15. jun 2009 Hvalpe kna godt være lidt virke og være voldsomme over for katte, og man skal passe rigtig meget på, at katten ikke får revet hunden i øjnene..

• #12   15. jun 2009 Jeps men det er også en dejlig lille en du skal have !
    Dem vi køber af har også en maine coon kat og den er bare for nuser !

• #13   15. jun 2009 Ronny og Elisabeth
    Når nu vi er 2 mennesker kunne det selvfølgelig været meget smart med et gitter, så én kunne være med katten og én med hunden og ingen af dyrene skulle føle sig spærret inde

• #14   15. jun 2009 Ronny og Elisabeth
    Ja, vi har også mulighed for at have dem i hver sin "ende" af huset, når vi ikke er her, så det bliver op til en vurdering af, hvor trygge vi er ved dem hver især når ferien er forbi. Her har været en kat forbi for noget tid siden, hvor Disen var interesseret men forsigtig så jeg er rimelig fortrøstningsfuld, men selvfølgelig skal hun lære, hvad man kan og ikke kan med sådan en lille en. Katten selv er heldigvis vant til hunde.

• #15   15. jun 2009 Jens og Marianne
    Killingerne var kun i boksen ca 15 min, og de havde delvis duft af mig da de blev lukket ud.
    Hunden og kattene var ikke dammen det første stykke tid når vi ikke var hjemme
    det var de først da vi fålte os sikre på at det kunne gå. Kattene smuttede bare ind under sofaen hvis det blev dem for meget.

Skal selv hente en killing på Fyn om 14 dage og når den bliver transporteret hjem vil den ligge på en t-shirt jeg har sovet med et par dage, så regner jeg ikke med der bliver de store problemer

• #16   15. jun 2009 Det er jo meget forskelligt, hvordan de tager det.. Det kan jo være det går rigtig godt efter 4 dage.. smiley

• #17   15. jun 2009 dammen=sammen

• #18   15. jun 2009 Alice
    Ok, så har jeg forstået det rigtigt. Og tillykke med den nye kat smiley

Ronny og Elisabeth
    Ja, 4 dage ville være fint :). Anden dag vi havde "besøgskatten" kunne de faktisk ligge på samme sofa og sove. Dog fulgte Disen efter så snart den rejste sig og fulgte efter den overalt, men uden at gøre den noget.

1000 tak for hjælpen, jeg synes, der begynder at tegne sig et billede af, hvordan vi kan gøre det på en rimelig måde for begge parter smiley

• #19   15. jun 2009 Alice
    Aaah, nu forstod jeg også den med t-shirten. Det er for at katten lugter af dig og ikke for at have en t-shirt som lugter af katten. Smart, den vil jeg også bruge (altså ikke din t-shirt :D)

• #20   15. jun 2009 Først stillede jeg transportkassen med killingen på bordet, så hundene ku snuse, så lukkede vi hende ud, og straks gned hun sig op af Bufas, som var noget betænklig... Hundene gloede længe på det lille væsen... og så skred de ud i haven... Hundene og katten sov sammen første aften... I sofaen.. he he... Så fik vi Sofus (Skovkat/huskat), det var samme måde.. Alle vores dyr lever i en stor forsamling UDEN problemer.. Vi har masser af fisk og fugle udendørs... Ingen problemer!
    I begge killingers tilfælde er de født hos folk med hund...

• #21   15. jun 2009 Held og lykke med det..
    Jeg vil da gerne høre en lille opdatering, når den tid kommer.. smiley

Kommentér på:
Hund og kat - introduktion??

Annonce