Hund og Kanin introduktion {{forumTopicSubject}}
Hej,
Vi har for 3 uger siden overtaget Kenzo, en malteser på snart 2 år.
Han gør af alle hunde, når vi er på tur og gør udfald imod dem, hvis vi er kommet i nærheden. Han havde dog boet sammen med 2 hunde i en uges tid, da vi hentede ham og dem legede han fint med.
Vi har også kaninen Coco, som vi har holdt lidt skjult for ham indtil idag. Han kom helt op og køre- snuse til hende i buret, gø, logre med halen, pive, tungen langt ude osv. Han snapper dog efter hende igennem buret..
Og han har haft rigtig svært ved at falde til ro i aften og stod ved buret og pev, indtil vi lagde os i soveværelset med lukket dør.
Nu ved jeg ikke, hvordan jeg skal tolke hans iver- vil han bide eller lege?
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.571
Ville nok komme snor på ham, og belønne for god adfærd, hvor han kigger, men ikke gør, piver eller lignende.
Han bør altså ikke have lov at stikke hovedet ind i buret, igen, det er stressende for kaninen.
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.571
Se det som et udtryk for, han beder om afstand, angreb er det bedste forsvar;-)
Der er mange herinde, som er dygtige, de vil sikkert gerne hjælpe, med råd om træning, f.eks BAT metoden.
apr 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Jeg har haft kigget efter noget træning, men har ikke fundet noget endnu. Så har selv kigget på videoer og læst, hvordan man selv kan træne ham. Men ja, kunne godt bruge en hund til at gå forbi frem og tilbage, så vi kan øve det lidt mere ????:)
Hund og Kanin introduktion