Hund og kanin {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige flyttet to af mine kaniner ned til min far og stedmor, som i forvejen har to bichon havanais. Den ene på 5 år har mødt kaniner før og er ligeglad med dem. Den anden på 2 år har kun kort mødt kaniner og er helt vild i nærheden af dem. Kaninerne står i stuen som er det eneste sted de kan stå. Og Pukka er konstant over især den ene kanin, hun bjæffer op når hun står ved buret og begynder at jagte sin egen hale, når han bevæger sig. I dag havde vi den ene kanin i løbegård og hun spænede rundt om løbegården efter kaninen.
Er der nogen af jer der har både kaniner og hunde, og kan i hjælpe med hvordan vi kan gøre, så hun slapper mere af omkring kaninen og ikke ser den som et bytte?
jun 2014
Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 923
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
Og ros hende for at være rolig omkring kaninen...
Hun skal jo også lige have en fair chance for at vænne sig til det nye "kræ" der er flyttet ind
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 81 Svar: 2.130
Afled opmærksomheden, og ros. først starter i så langt væk fra, at i kan få opmærksomheden, når det så fungerer, så rykker i tættere på, og til sidst kan i være lige ved siden af og stadig få hundens opmærksomhed.
Vores gamle hund, en ambull levede fint med små gnavere, den lod dem være selvom de kravlede foran ham, fordi han vidste at vi bestemte. Og han kunne ellers slet ikke klare andre levende væsner, der var mindre end ham.
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 47 Svar: 157
Hund og kanin