{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

Hund og kanin {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige flyttet to af mine kaniner ned til min far og stedmor, som i forvejen har to bichon havanais. Den ene på 5 år har mødt kaniner før og er ligeglad med dem. Den anden på 2 år har kun kort mødt kaniner og er helt vild i nærheden af dem. Kaninerne står i stuen som er det eneste sted de kan stå. Og Pukka er konstant over især den ene kanin, hun bjæffer op når hun står ved buret og begynder at jagte sin egen hale, når han bevæger sig. I dag havde vi den ene kanin i løbegård og hun spænede rundt om løbegården efter kaninen.

Er der nogen af jer der har både kaniner og hunde, og kan i hjælpe med hvordan vi kan gøre, så hun slapper mere af omkring kaninen og ikke ser den som et bytte?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og kanin
  • #1   2. sep 2014 Lader hende være et andet sted end kaninen når den er ude og ved buret beder i hunden lægge sig ned i nærheden af jer og lade kaninen være.

• #2   2. sep 2014 Afled hendes opmærksomhed til en start...
    Og ros hende for at være rolig omkring kaninen...
    Hun skal jo også lige have en fair chance for at vænne sig til det nye "kræ" der er flyttet ind smiley

• #3   2. sep 2014 Lær hende at være rolig i nærheden af kaninen, træning, træning og atter træning. Vi har hund og kanin, og her er der ingen tvivl om at kaninen bestemmer.

Afled opmærksomheden, og ros. først starter i så langt væk fra, at i kan få opmærksomheden, når det så fungerer, så rykker i tættere på, og til sidst kan i være lige ved siden af og stadig få hundens opmærksomhed.

Vores gamle hund, en ambull levede fint med små gnavere, den lod dem være selvom de kravlede foran ham, fordi han vidste at vi bestemte. Og han kunne ellers slet ikke klare andre levende væsner, der var mindre end ham.

• #4   2. sep 2014 Tak for svar.. Vi har indtil videre gjort det, at vi beder hende sætte sig ned og roser når hun bare sidder og kigger. Eller også beder jeg hende om at gå væk fra buret sætte sig ned og så siger jeg bliv, og så bliver hun og kigger imens jeg åbner buret, så hun ikke er så tæt på, når jeg tager ham ud. Vi må bare blive ved.. men det er ret svært at aflede hendes opmærksomhed, når jeg f.eks lige har haft kaninen ude, så er hun nemlig helt kulret og vil ikke væk fra kaninens bur.

Kommentér på:
Hund og kanin

Annonce