{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.255 visninger | Oprettet:

Den søde ventetid :-) Introduktion af ny hvalp ?? {{forumTopicSubject}}

Så er der ca. 3 uger til at vi kan hente vores kommende hvalp.. men puha ventetiden er ved at være laaaang. smiley
Vi har i de sidste uger talt en del om, hvordan eller hvad der er den bedste måde at introducere den nye Baby på over for vores 1 år 3 mdr. gamle Bodil. (OEB)
Hun elsker andre hunde, men er dog meget hvalpet ( glad – op gearet ) endnu. Hun lystre dog rigtig godt, så hun kan kommanderes til at være mere ”stille” og eller ”gå i bur”
Del gerne ud af jeres erfaringer med hvordan I præsenterede nye medlemmer af familien for hinanden.
I får lige et lille billede af hvad vi venter på....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den søde ventetid :-) Introduktion af ny hvalp ??
  • #2   22. okt 2013 Jeg har hørt at det bedste er at præsentere dem for hinanden på neutral grund. Et sted ingen af de to har været før og så gå hjem med dem sammen smiley Så er det bare som at tage en ven med hjem og ikke som en der invadere smiley

• #3   22. okt 2013 Jeg er altid ude første gang, sætter hvalpen ned og beder de voksne være rolige, ingen problemer, hvis den voksne hund er sund og normal og hvalpen kommer fra et ordentlig sted hvor den er blevet præsenteret for fremmede voksne hunde så burde det gå glat;)

• #4   22. okt 2013 Det vi havde talt om er: Vi 2 voksende henter hvalpen (længere køretur) mens vores børn 14 og 18 år passer Bodil. Når vi så er ca. 1 times kørsel hjemme fra, så skal børnene gå en god tur på 45-60 min med Bodil, så det allerværste krudt er gået af hende smiley Når vi kommer hjem vil vi stoppe 2-300 fra huset, så børnene kan komme ud og hilse på Baby mens han lige får lidt frisk luft og så vil vi hente Bodil ud, så de hilser 1. gang på næsten neutral grund smiley
    Lyder det helt tosset?

• #5   22. okt 2013 Jeg synes at jeres idé lyder rigtig fin smiley

• #6   22. okt 2013 jeg har aldrig haft problemer med at indføre ny hund i flokken.
    men fik engang det råd at hvis den store brummede af den lille, så skulle jeg vaske dem begge i samme shampoo, så de kom til at lugte ens.

hvis hun ikke ellers har problemer med andre hunde, så kan jeg ikke tro der opstår problemer lige når i kommer hjem og slet ikke med jeres plan for dagen.

Det er nok mere i hverdagen i skal tænke på at den store ikke bliver for voldsom og at den også får et sted hvor der er helle, det har de nok begge brug for, så de ikke stresser for meget - det er jo to hvalpe

hvor ser hun i øvrigt skøn ud

• #7   22. okt 2013 Da vi fik en lille ny, havde Peanut også gået en god, lang tur, inden de mødtes. Jeg fik en veninde til at gå med hvalpen og mødes med os. Først gik hun ovre på den anden side ad gaden med hvalpen oppe. Så hvalpen nede. Så over foran os, så Peanut og jeg gik lidt bagved den, og han kunne snuse, hvor den have gået. Så tog hun hvalpen op, vi flettede sammen og gik ved siden af hinanden. Efter et par minutter kiggede Peanut ikke længere op på hvalpen og var ikke interesseret i den, og så satte jeg den ned til ham, og de hilste, og vi gik hjem.

• #8   22. okt 2013 Og i øvrigt er den lille basse da ikke til at stå for smiley

• #9   22. okt 2013 Da Chico skulle introduceres i flokken, hentede vi ham hjem, satte ham på gulvet - og wupti! Storebror var nysgerrig, ville snuse, men de fandt helt selv ud af det. I starten lod vi Chico få lidt ro til at snuse, og så fik Odin lov til at hilse igen... Det gik så godt! Om natten sov de dog hver for sig de tre første nætter, men så var de blevet så tætte, at de fik lov at sove sammen smiley

• #10   22. okt 2013 Min voksne hund er meget rolig og venlig overfor hvalpe, så vi hentede bare den lille, vi kom ind, jeg med den lille på armen, og så kom Luna og snuste og hilste pænt på den lille hvalp, mens jeg strøg hende over ryggen. Så satte jeg den lille ned, og så er det bare gået derudad - ingen problemer. Jeg er faktisk mest nervøs for min voksne hund, for den lille er virkelig en vildbasse, og jeg frygter de små syle skal ramme min voksne hunds øjne. Luna overskrider aldrig grænserne for, hvor hård man må være ved en hvalp, hun er ekstremt hensyntagende.

Luna var også kun 1½ år, da der kom en hvalp ind i hendes liv første gang (min datters hund, som har været her en del). Hende var hun lige så hensyntagende overfor.

Kommentér på:
Den søde ventetid :-) Introduktion af ny hvalp ??

Annonce