{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.091 visninger | Oprettet:

Ang kamphunde... {{forumTopicSubject}}

Jeg så der var et indlæg omkring den "kamphund" som bed en hvalp til døde. Det er også forfærdeligt.. Ingen tvivl om det overhovedet.. MEN... Det er ik hundes skyld.. Det er de TÅBELIGE ejere.... Sådan nogen nossefår... Jeg kender personligt masser af "kamphunde", og ik en eneste af dem er på nogen måde aggresiv.. Det er noget man gør den til. Det er hundes opdragelse der er afgørende. Man kan gøre en Gravhund til en kamphund hvis det skulle være. Men der er ALTID nogen idioter derude der skal spille smarte og købe en stor "kamphund" så de kan vise den til alle vennerne, og så tror de at de får lidt respekt. Men i mine øjne er det totalt til grin. Det er ik andet end en potensforlænger.
Men heldigvis er det også folk som opdrager dem til det en hund skal bruges til. Og det er det bedste kæledyr man kan få.. Og den bedste ven for den sags skyld..

Stod det til mig skulle ALLE der ville ha et kæledyr op til en slags prøve, og en vurdering for at se om de overhovedet er i stand til at ha et kæledyr, og om de har den rette indstilling.. Dvs et kæledyrs-kørekort...! Det skulle man vedtage ved lov..!!
Og så skulle man sætte straffen til mishandling af dyr til det samme som var det mishandling af mennesker. Dyr er mere værd...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang kamphunde...
  • #1   18. maj 2004 Du har så evigt ret, Bjørn. Du har også oplevet mine, som man absolut ikke kan mærke på er kamphunde, da de aldrig er blevet trænet til det.
    Jeg bliver så ked af det, når folk skriver så fordømmende om disse hunde, for det er jo ikke hunden der gør noget forkert, den gør bare hvad den altid har fået ros for.
    Jeg ville ønske alle kamphunde, skulle til en test, både som hvalp, og som voksen, og herfra kunne de så dømme hunden. Man skal ikke dømme fordi man læser at nogle hunde har bidt.
    Dem som tvivler på en kamphund er en skøn hund skal være mere end velkommen til at komme og opleve mine skødehunde, så tror jeg de ville få et andet syn, hvor de kan se at med den rette opdragelse er de hunde, som alle andre racer hunde.
    Sørgeligt, at ødelægge disse pragtfulde hunde's ry. :-//
    Jeg har altid lært, at man skal opleve folk/dyr, og så kan man dømme dem bagefter. Man skal ikke dømme på hvad man læser/hører fra andre.

• #2   18. maj 2004 Noget helt andet er, at BT og EKSTRABLADET, glemmer at skrive om alle de andre hunde som bider. De glammer at skrive at procents mæssigt er det faktisk blandingerne der bider mest. Men selvfølgelig er der mere salg i et dagblad, når man kan slå en stor overskrift op, med de farlige kamhunde, end der er ved at skrive at en blanding har skambidt et andet menneske/dyr. Men vi ved jo alle at det sker, og det sker faktisk ret tit. *ss*

• #3   18. maj 2004 Det sagde jeg heller ikke! Kan faktisk godt lide hunderacen! men DEN hund var ikk opdraget ordenligt! Var lige inde og kigge på dine hunde Britta og ÅH HVOR ER DE DEJLIGE:-) Jeg sys det er en sød og dejlig hund men netop DEN hund!
    Ja men jeg har INTET imod de "gode" kamphunde!
    Kine!

• #4   18. maj 2004 Kine, jeg tror ikke Bjørn mener det negativt med in tråd. han vil vist bare få folk til at forstå at hunde bliver hvad vi mennesker opdrager dem til. *ss*
    Og tak for din ros af mine hunde, du har selv nogle rigtigt dejlige dyr, alle sammen *ss*

• #5   18. maj 2004 Ok!
    Tak i lige måde!
    Smukke alle samn! Har du os kat?

• #6   18. maj 2004 ja, dem har jeg 2 stk af. Perserkatte. de er oprettet på kattegalleriet, og jeg har oprettet 3 af mine gamel katte også som ikke lever mere. men jeg syns de skulle vises frem, da jeg jo også var glad for dem, da de levede
    Har du katte??

• #7   18. maj 2004 Ja to Russian Blue Mas og så en der hedder Chris men mine billeder af ham er ikke fremkaldt så han er ikke oprettet endnu! Han er en omvandrende tønde med 4 ben!

• #8   18. maj 2004 he he, ja, det bliver de kære katte og hunde hurtigt. Jeg må da huske at se dine kat når jeg kommer derind. kan ikke huske om jeg har set den *ss*

• #9   19. maj 2004 Hej... Jeg har en westie som blev angrebet af en amerikansk bulldog her i lørdags til hundetræning, den ville ikke slippe og min hund skreg, og da jeg fik den fri troede jeg faktisk den var død, ejeren havde hunden i snor, men kunne åbenbart ikke holde den. Jeg har altid syntes og gør stadig at amerikanske bulldogs er smadder flotte og søde,HVIS DE BARE ER OPDRAGET DET, jeg fik ikke snakket med ejeren, han gik sin vej...
    Så jeg er spændt på hvordan min hund reagere på den anden hvis han ser den igen...

• #10   19. maj 2004 Det var dog en meget uanscarlig hundeejer, ham med den amerikanske bulldog. Man kan da ikke bare gå, hvis ens hund har bidt en anden. Han er da så en af dem, som absolut ikke skulle have lov at have hund. man har da et ansvar hvis man skulle være uheldig at ens hund bider en anden. Og det da uanset om det er en lille hund, eller en stor huns man ejer.
    Det var da godt der ikke skete din lille hund noget. Det kunne jo være gået grueligt galt. *ss*

• #11   19. maj 2004 Ja det ku have været gået rigtigt galt, men han fik en flænge på brystet og lidt bidmærker andre steder... Den bulldog har været efter min før, men aldrig på den måde, de snusede til hinanden og logrede med halerene, så det er ikke til at sige hvad der gik galt, men tæt på hinanden havde de aldrig været før... Det er forresten nogle rigtig dejlige hunde du har...

• #12   19. maj 2004 Tak skal du have, din er også skøn (jeg har selv haft en cairnterrier som jo ligner din meget)
    Jamen han skulle da have haft betalt dyrlægeregningen, det er da lovpligtigt. når ens hund laver skader på andre.
    Jeg syntes det er noget forb*ndet svineri, han bare er gået fra sådan en situation, det kan man da ikke. Sådan et fjols (undskyld sproget) jeg kan ikke tage, når folk ikke er deres avnsvr bevidst. :-//

• Charlotte M
    Charlotte M Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
    #13   27. apr 2008 Jeg er simpelthen nødt til at blande mig i denne debat !! Vi har hele vores have forsvarligt indhegnet, dels for at holde vores børn og to dejlige Kleiner munsterlænder inde på matriklen, så der ikke sker nogen af dem noget. Men mest af alt også for at holde naboens kamphund ude. Det lykkedes så ikke igår aftes !! den maltrakterede hegnet fuldstændigt, hvorefter den skambed vores hvalp på kun 10 uger. Gudskelov for at det ikke var børne som den fik fat i først (de var alle ude at lege i vores have i det dejlige vejr) Asya overlevede og vi fik børn og vores anden hund i sikkerhed. Og min mand måtte haste til dyrlægen som fik Asya syet sammen. Vi anmeldte det til politiet som kom og tog rapport, og naboen ville få hunden aflivet. Men idag vil han selvfølgelig ikke !!!! så nu kan vi leve i frygt på vores egen martikel, angst for hvornår den gør det igen. Og ja i har fuldstændig ret.... Det er EJERNE det er galt med, men det er hunden (og os andre) som må lide/leve under et så ignorant fjols, som ikke burde have ansvaret for andre end sig selv.

Kommentér på:
Ang kamphunde...

Annonce