Parring {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg har en tæve til parring hos min hanhund - det er første gang for dem begge. I følge bogen skulle de jo parre 1-3 gang omkring 11.dagen, når tæven tillader det og stoppe når hun afviser....
MEN de har i dag lige parret for 7. gang....De startede for en uge siden d. 13. hvor hun var klar - blodet var brunligt og hun svingede halen til side og tillod parring. Derefter hver dag. Nu har vi den. 20 og hun svinger stadig halen til side og tillader det. I tirsdags var hun på dag 7 i løbetiden - i dag er hun på dag 14. Hvorfor bliver de ved....;-) ?
Jeg har hørt at når tæven kan mærke hun er drægtig, så vil hun afvise - det er der min bekymring kommer ind og jeg får nu mistanke om at der ikke er krudt i bøssen....): For hun afviser bestemt ikke, men stiller sig op foran ham med halen til side og vil parres igen. De hænger sammen i 10 - 20 min hver gang. Har i oplevet det før ? At de parrer så mange gange ? Kan de være startet alt for tidligt, langt før hun fik ægløsning, fordi de ingen erfaring har ? MIn han hyler og skriger hvis jeg skiller ham fra tæven i en kort periode - han er meget forelsket Jeg overvejer at sende hende hjem om 3 dage - er det for tidligt ? Det lader ikke til hun selv kommer til at afvise ham. Jeg er jo oså bange for at der bliver for stor forskel på hvalpenes alder.... HJælp !!!
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
Er det forresten bare mig der synes det virker helt vanvittigt (stressende) at have dem sammen i så lang tid?
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.526
Til næste gang, så snak med en erfaren opdrætter til at hjælpe og sug alle erfaringer fra han/hende.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Du udsætter hundene for stress, infektionsrisiko og risiko for at gøre skade på hinanden ved bare at lade dem gå sammen så længe.
Een korrekt, overvåget parring er nok. To er mere end rigeligt.
Syv er vanvittigt.
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
Og så er hans første date desværre en tæve som heller ikke har styr på hvornår hun er højløbst og endnu mere så er de hos dig der ingen erfaring har.
Send tæven hjem og næste gang forlang at tæven for foretaget progesteronmåling. Ingen grund til at tæve eller han skal igennem det stress, det er at gå sammen konstant.
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.526
feb 2011
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 6 Emner: 5 Svar: 12
feb 2011
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 6 Emner: 5 Svar: 12
Parring