1.780 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

"dyrlægen anbefaler parring"... "dyrlægen anbefaler parring"...

tjaa..
nu ér jeg jo ikke selv avler af hunde, men, jeg er alligevel godt træt af at se opslag i grupper på facebook hvor folk vil have parret deres polarhunde, som ikke er tjekket for noget som helst, og som de ikke engang altid har styr på hvad er blandet af,- og hvad der ville være smart at tjekke for inden.

kravene er: "sød", "stille sind", "ikke for stor", "gode gener" osv osv. men ingen mental tester deres hunde eller tjekker dem for HD/ AD, øjenlysning osv..

Nu er der en der vil have parret sin tæve fordi at dyrlægen anbefaler det, fordi den hele tiden bliver falsk drægtig, men hun vil ikke tjekke den for noget, selvom der bliver spurgt kritisk ind til det fordi:
"Det du siger om sygdomme er jo rigtig nok.. Men når folk avler på dem med sygdomme alligevel er det jo lige meget.."

smiley

Bøvs!

Ps. jeg håber ikke at jeg bryder nogen forum regler ved at quote.. Ellers så sig til.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "dyrlægen anbefaler parring"...
  • #1   21. jan 2014 jamen er det ikke skønt ... når de andre ikke tænker sig om så behøver jeg heller ikke .... åh den mentalitet ...

har i dag talt med en kollega... hun har en hanhund, hum passer så en tæve, den kom i løb nok torsdag, men man ved ikke helt sikkert hvornår .... de er ikke samme race men går alene sammen mens hun er på job .... tævens ejer havde sagt at skete der en parring så tog de det med smiley nåe ja når nu der er så mange hunde til salg både ægte og blandinger, så lad os da endelig lave nogle flere ... når de andre gør det, hvorfor skulle "jeg" så ikke ... smiley

• #2   21. jan 2014 Puha Hanne, kunne du holde din mund lukket da hun fortalte det? Ved jeg ikke om jeg ville kunne...

• #3   21. jan 2014 Jeg tror at jeg har en speciel dyrlæge...... De anbefaler søreme sterilisation imod gentagne falske drægtigheder....... Skal jeg skifte?

• #5   21. jan 2014 @ Lucila .... har denne tråd fra i dag om episoden ...

http://www.hundegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/563509-parring__og_de_ikke_selv_kan_komme_fra_hinanden___

• #6   21. jan 2014 Tja, min dyrlæge anbefaler ALDRIG parring i sådanne tilfælde. Sjovt nok.

• #7   21. jan 2014 Jeg kommer også altid op i det røde felt af de facebook-hunde grupper. Der er simpelthen nogle der ikke formår at tænke sig om smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 867
    #8   21. jan 2014 Har fået afvide at hverken sterilisation ellet paring nødvendigvis "kurerer" tæven for at blive falsk drægtig. Er det bare mig der er misinformeret?

• #9   21. jan 2014 tror i ikke bare det er en dårlig undskyldning for at få hvalpe? smiley
    synes virkelig det er en skam folk bare avler for at avle uden at få tjekket dyrene , blandinger eller ej! synes ALDRIG man falder over blandings hunde (med hvalpe) der er blevet tjekket - for "blandings hunde er jo meget mere sunde!" smiley

• #10   22. jan 2014 Jeg undres altid over den der med "gode gener" -den er jo set mange gange, osse når folk svarer på hvorfor de vil avle "jamen den (hunden) skal have lov at give sine gode gener videre"
    -der er så tale om en hund af ukendt afstamning og uden nogen former for undersøgelser udover det årlige sundhedstjek. Så hvorfra ved man den har gode gener?
    Den er måske sød, lydig og alt muligt andet, men generne ved man da ingenting om

• #11   22. jan 2014 Matilde - Falsk drægtighed har jeg kun hørt om er opstået efter løbetid, når tæven normalt ville være drægtig, og få hvalpe.
    Steriliserer man så inden næste løb, undgår man den kommer i løb og dermed tror den skal have hvalpe.

• #12   22. jan 2014 Matilde -falske drægtigheder er homronelt betingede og kommer typisk enten umiddelbart efter løbetiden eller på det tidspunkt hvor tæven ville have født hvis den var blevet parret.

Jeg har aldrig mødt en sterilliseret tæve der fortsat blev falsk drægtig -at parring skulle hjælpe er tilgengæld absolut en skrøne

• #13   22. jan 2014 Jamen kan I ikke se det?
    For at undgå, at tæven bliver falsk drægtig, skal den da blive RIGTIG drægtig. Ergo undgår man den falske del af det hele... Det er da logisk.

(....eller nowet smiley )

MEN man undgår jo ikke, at den så ikke igen bliver falsk drægtig efter næste løbetid. Til gengæld risikerer man en hel masse andet undervejs, som tæven helst skal forskånes for, med mindre man har tænkt sig at avle seriøst på gennemtjekkede individer. - Men næh nej...Så er man snoppet, når man udtaler sådan noget, for den tæve VIL så gerne.....CRAB!!!! smiley

Og de dyrlæger, som mener, at et kuld hvalpe vil hjælpe, er ligeså gammeldags som de jægere, der stadig mener at vildtet skal nedlægges med en sten eller bue og pil smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#14   22. jan 2014 Hæh, ved nu godt lidt om hvad falsk drægtighed er. Min Luna er i skrivende stund falsk for fuld udblæsning. Hun blir det hver gang, Ca 6 uger efter, hun har afsluttet løbetid. Det er 5-7 døgn i "jeg-bliver-sindssyg"-land.. Både for hundene og os...

Vi tør bare ikke lade hende sterilisere, (er blevet anbefalet at lade være specifikt med Luna), og havde så også fået af vide at det muligvis heller ikke ville have den ønskede effekt. Men det med hormonerne gir ko max mening så det lyder til vi er blevet halvt "misinformeret"

Og sorry til TS for OT..

• #15   22. jan 2014 Matilde - Sterilisering vil forhindre falsk drægtighed definitivt, da den ikke længere danner de hormoner, som dannes under løbetid og drægtighed. (Desuden mindskes risikoen for div. kræftformer, som tæver kan få)
    Hvis din dyrlæge fraråder sterilisering (jeg ved så ikke af hvilke grunde?) Kan I så ikke give hende Galastop, så hun ikke bliver så påvirket af de falske drægtigheder?
    Jeg synes jo, det er synd, hvis en tæve skal gennemgå det hormonhelvede og stressniveau 2 gange om året, hvis det kan forhindres.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#16   22. jan 2014 Men fik afvide at galastop kun stopper mælkeproduktionen? Hun laver ikke mælk - men bliver "ked af det" og er tydeligt stresset. Vi prøver at gøre alt for at hjælpe - afleder, godbidder, våde klude, laver hule til hende - men hvis vi ku gi hende noget der ville hjælpe ku det være dejligt. Sidst fik vi bare noget der var feber nedsættende og smerte dæmpende (ikke noget hormon noget).
    Hun må ikke komme i fuld narkose - derfor hun ikke kan steriliseres.

• #17   22. jan 2014 Jeg mener nu også at have hørt, at galastop virker imod "yngelpleje" - altså redebygning og samling af "hvalpe" i form af bamser m.v. og ikke kun imod mælkeproduktion. De ting hænger jo sammen, da det er hormonelt styret (prolaktin), og Galastop skulle i det hele taget dæmpe den frustration, som tæven oplever, da det hører med til den hormonelle balance som også fremmer mælkedannelsen.

http://www.aabyhoejdyreklinik.dk/Falsk-graviditet-hos-hund

• #18   22. jan 2014 Til Mathilde> Har hørt om enkelte tæver som blev med at blive falsk drægtige efter sterilisation. Men her var tale om tæver der ikke havde fået fjernet "motoren", men blot var blevet "neutraliseret" ved at fjerne æggestokkene.

I mit hoved giver det god mening. Nu er mennesker selvfølgelig noget anderledes indrettet end hunde, men jeg har fået fjernet en hel del af mit underliv, men min livmoder er der stadig og jeg har stadig den samme hormonproduktion. Så selv om jeg ikke kan blive gravid, er alle de andre dele af cyklus jo stadig intakt...

• #19   22. jan 2014 Min dyrlæge anbefaler sørme også neutralisering... Sikke en underlig dyrlæge jeg har smiley

Har også haft sådan en diskussion med en i en facebookgruppe... Men han sagde selv... At han jo bare ville tjene nogen nemme penge. Så var hundene ligegyldige.

• #20   22. jan 2014 Anna -jeg går udfra at du blot har fået cuttet forbindelsen i æggelederne(?) -det er ikke helt det samme som ved hunde, hvor man 8så vidt jeg har forstået) fjerner æggestokkene helt -det giver altså en forskel i det der med hormonproduktionen smiley

Matilde -hvad er årsagen til at den ikke må komme i narkose?
    Jeg har ikke selv nogen erfaring med galastop, men så vidt jeg kan læse mig til herinde, er det ikke kun mælkeproduktionen det påvirker.

• #21   22. jan 2014 Lucila der er åbenbart mange inde på den gruppe som laver hvalpe lige i øjeblikket.. så vidt jeg an regne mig frem til kommer der omkring 4 kuld nu her smiley ÅRH SUK!

• #22   22. jan 2014 Camilla: Ja jeg har regnet mig frem til det samme. Og der er lige blevet født 2 andre kuld også?
    På blandingshunde.. Ingen undersøgelser.. Ingen specifikke krav til hanhund.

Jeg tænker også rigtig meget over at det virker til at ALLE i den gruppe kender hinanden irl, og MANGE af hundene er i familie med hinanden.. Ender det bare ud i ren indavl eller hvad, når de alle leder efter parringer derinde????!!!

Og hvad regner de med, med købere til hundene? Jeg mener, der er jo masser af ægte huskier til salg, som folk ikke kan komme af med..
    Sælger de dem bare til ALLE som vil have en? Jeg mener, det kan godt være at det er en blanding, men derfor har den jo stadig husky i sig og er måske ikke sådan liiiige for alle..

• #24   22. jan 2014 Lucila. langt de fleste hunde derinde er i familie. berta og trinity er Blaze' fastere. og xantos er vidst også i familien længere ude. men det skal du ikke lige sætte mig op på.. De fleste kender også hinanden irl, du mødte nogle af dem til husky træffet sidste år.

• #25   22. jan 2014 Camilla: jeg synes det er uhyggeligt!
    smiley

• #26   22. jan 2014 Du er ikke den eneste.
    Det er endnu en grund til at Blaze blev kastreret, folk begyndte allerede at spørge om hvalpe på ham da han var lille (altså at de skulle da ihvertfald bruge ham til avl senere)

• #27   22. jan 2014 Michelle, har fået fjernet æggelederne og den ene æggestok. Men jo, den anden er der endnu... så der vil selvfølgelig stadig være produktion af æg hos mig - selvom de æg ikke kan komme nogen steder - og det betyder derfor nødvendigvis også, at der også vil være udstødelse af slimhinde

• #28   22. jan 2014 Hvad er det dog for en gruppe I er medlem af?

• #29   22. jan 2014 Hvis man fjerne æggestokkene på en tæve kommer hun ikke i løbetid. Og eftersom livmoderbetændelse "kræver" hormon er det også udelukket efter en fjernelse af æggestokkene, for så produceres der ikke hormon til livmoderen.

• #30   22. jan 2014 Einstein: jeg troede bare at det var et husky forum agtigt, for folk i dk. Men efterhånden er det vidst en datingside for huskier som er i familie.

Dumheden er ligesom eskaleret derinde på det sidste!!

.. Jeg føler mig snydt!

• #31   22. jan 2014 Tror intentionen med gruppen var at Blaze' opdrætter ville kunne følge hvalpene..

Kommentér på:
"dyrlægen anbefaler parring"...

Annonce