{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.197 visninger | Oprettet:

Lone M
Lone M
Tilmeldt:
13. jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Opdrætter {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Jeg købte en Shih Tzu hvalp hos en privat (uden stamtavle) i januar i år. Vældig sympatisk og vi kørte stolte derfra med vores lille baby : Joy :-). Vi fik sundhedsbog med - udfyldt med alle de krav der stilles. Stemplet hos dyrlæge at alt var ok. Da vi kommer hjem opdager vi hun har navlebrok - og prøver at kontakte opdrætteren. Enten er hun forsvundet - eller har fået nyt nummer. Hun kan ikke findes på krak (har nok fået hemmelig nummer). Joy skal selvfølgelig ikke returneres - hun er SÅ skøn), - men kunne godt tænke mig, at høre hvorfor hun/ dyrlægen ikke oplyste os om denne brok.
Min egen dyrlæge tager det helt roligt (dog ikke at en anden dyrlæge hakker, at navlen er ok). Kender nogen til lignende oplevelser ? Og hvorlænge skal jeg have en "bekymring" omkring navlebrokken ? Glemte jeg at spørge dyrlægen om. Jeg skal nulre "den ind daglig". Det er ikke noget problem. Størrelsen er som en 50 øre. På forhånd tak for evt kommentarer. Venlig hilsener fra Lone


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdrætter
  • #1   3. mar 2013 som en halvtredsøre det var/er da stort.....har haft en hvalp med navlebrok hun er nu over et år og der er ingen problemer...men det var som en tiøre.....:( men hvad siger din dyrlæge ellers til det.....

  • #2   3. mar 2013 det lyder også stort i min verden. halv den størrelse ville jeg ik være bekymret, men den størrelse ville jeg få opereret.

  • Lone M
    Lone M Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   3. mar 2013 Min dyrlæge sagde jeg/ vi skulle holde øje med den - han var ikke ikke bekymret. Måske har jeg overdrevet lidt mht størrelse - 25
    øre er vist mere rigtigt. Er det almindelig med sådanne opdrættere samt dyrlæger der bare udfylder - øjensynligt uden at tjekke ?


    profilbillede
  • #4   3. mar 2013 Nej det er ikke normalt. Har du tjekket at chipnummeret passer på sundhedsbogen? Så du moren?
    Navlebrok er vist ret normalt i racen. Men du burde være informeret om det og forklaret hvad der evt skal til for at afhjælpe det.
    Man bliver helt bekymret for om de har vist dig noget om pelspleje og snakket træning og andet med jer?


  • #5   3. mar 2013 Jeg ville undre mig noget, hvis det var mig, der havde købt hund af en, der lige efter jeg var kommet hjem med hunden, har fået nyt nummer..det lyder MEGET mærkeligt.

    Som Ginne skriver - hvor meget har de ellers informeret jer om hunden/racen?

    Enhver god avler - stamtavle eller ej - stiller sig til rådighed for hvalpekøberne i tiden frem smiley
    Så hvis hun pludselig er "forsvundet", så ville jeg godt nok være noget mistænkelig over situationen.


  • Lone M
    Lone M Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   3. mar 2013 Tak for besvarelser. Ja hun fortalte meget om pelsplejen. Om kost - sociale egenskaber osv. - hun havde moren og en Cocker Spaniel samt kat - de så alle ud til at have det rigtig godt. - Jeg skrev med hende den første aften Joy var hos mig - og sendte billeder. Det glædede hende at se hun boede godt. Underligt er det. Træning talte vi ikke om - men påtænker kravlegård/ hvalpetræning. Hun kræver udfordringer kan jeg tydelig mærke ??

  • Lone M
    Lone M Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   3. mar 2013 Til Isabelle. Jeg ville egentlig også blot høre hende - hvilken grund hun havde til IKKE at orientere mig, samt at jeg ikke syntes pågældende dyrlæge var reel.
    Tak for jeres indslag - og et godt forum. Har nogen ideer til hjemmelavede udfordringer til hvalpe - hører jeg gerne. Læderbælte - halv udhulet kokusnød (lavet en dejlig støj smiley - beholdere med godbidder er brugt smiley


  • #9   3. mar 2013 Køkkenruller - uden papir på smiley - buk den ene ende sammen og læg en godbid ind i smiley

  • #10   4. mar 2013 Jeg har også haft nogle hvalpe med navlebrok, og det er skrevet i sundhedattesten, samt på i kontrakten. Dertil har folk fået nedslag i prisen også.

    Vil også sige at en brok på størrelse med en 50 øre, er stor, mine var væsentlig mindre...men hvis din egen dyrlæge siger at den ikke vil komme til at genere hunden er det jo super smiley

    Men en æv oplevelse at opdrætter ikke er til at finde...ellers må du jo køre ud på matriklen på besøg..


Kommentér på:
Opdrætter

Annonce