1.199 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Lige kommet hjem fra Dr Dyr med Bianca Lige kommet hjem fra Dr Dyr med Bianca

Jeg har haft Bianca under observation hele dagen, og hendes temp. har ligget på 38.8, men da jeg havde puttet hende og hvalpene for natten, begyndte hun at halse mere og mere, og nu var den på 39 grader.

Afsted til dyrlægen, hvor hun fik endnu en livmodersammentrækkende sprøjte, en smertestillende og i stedet for en "pille"kur en sprøjte mere, så vi er sikker på at hun kommer sig, den strækker i 14 dage.

Pyha, men godt jeg tog afsted, for jeg vil ikke risikere noget. Hvalpene blev i samråd med dyrlægen, og hun havde meget travlt med at komme hjem til dem, blot for at konstatere at de sov alle sammen. Turen varede alt inkl. 35 min, så det kunne de sagtens klare.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lige kommet hjem fra Dr Dyr med Bianca
  • #1   2. nov 2010 Det tror jeg også Iben, men det er svært at huske i kampens hede. Men det kunne også være for livmoderbetændelse, for hun fik jo trukket en hvalp ud der var for stor. Hun fik 2 kalksprøjter søndag nat og morgen.

Godt jeg har ferie, for adrenalinet skal lige falde ned inden jeg skal i seng.

• #2   2. nov 2010 Jeg håber hun kommer sig så hurtigt som muligt! smiley Godt du kom afsted smiley

• #3   2. nov 2010 det plejer at være oxytocin de giver for at trække livmoderen sammen.

Håber hun bliver hurtig frisk.

• #4   2. nov 2010 Jeps som platugler siger:-)

Håber også at hun bliver frisk hurtigt.

• #5   2. nov 2010 Rigtig god bedring med hende vi krydser fingre for hun snart er på toppen igen...

• #6   3. nov 2010 Lyder som begyndende kalkchok - har jeg haft 2 gange her.

Fik rådet af Birgitte Schødt at give flydende kalk dagligt - også selv om hun havde fået kalksprøjte.

Sandoz har vandopløselige kalkpiller..........min collie fik 4 dagligt, opløst i lidt vand og så injekteret oralt.

Man kunne se at ½ time efter, faldt temperaturen, så ingen tvivl om det var det.

Tvivler på det er livmoderbetændelse så hurtigt efter en fødsel.

• #7   3. nov 2010 Æv altså.
    Håber at hun har det bedre idag !
    Knus fra Bella

• #8   3. nov 2010 Bianca har fået 3 kalksprøjter, så det vil jeg afvise. Ved forrige kuld, havde hun yverbetændelse 2 gange, så jeg hælder mere til at det også var det denne gang.

Livmoderbetændelse, måske fordi dyrlægen måtte trække en stor hvalp ud som nr. 3. Det har åbnet hende ekstra meget, også selvom hun efter fødslen fik en livmodersammentrækkende sprøjte.

Ligegyldigt var det kan være, så har hun det fint nu. Hun har sovet godt i nat, men også passet de små til punkt og prikke. Hvalpene spiser og tager godt på.

Er der noget bedre end at ligge og kigge på 5 smålinger der på rad og række ligger og dier. Det kan jeg gøre mange gange i løbet af en nat.

• #9   3. nov 2010 "Er der noget bedre end at ligge og kigge på 5 smålinger der på rad og række ligger og dier. Det kan jeg gøre mange gange i løbet af en nat."
    Til det kan jeg kun svare nej!! smiley Det er fantastisk..
    Er glad for at høre at Bianca har det godt igen.. Tror også at jeg vil smutte til dyrlæge og få tjekket Munthe og resten af banden senere...

• #10   3. nov 2010 god bedring med lille Bianca.....håber alt går efter planen fra nu af

• #11   3. nov 2010 krydser fingrer for hurtig helbredelse,så du kan nyde hvalpene.

• #12   3. nov 2010 Puhh Gitte godt du kom afsted med hende..
    Rigtig god bedring Bianca..

• #13   3. nov 2010 man kan effektivt forebygge kalkchok med kalkbrusetabletter fra Sandoz
    kan øbes på apoteket.
    man starter med en halv opløst på maden morgen og aften en uge før fødsel (til ca. 10 kg. hund) under fødslen kan man med held bruge en tablet opløst i 5 cl vand og give det i små doser ( 1 cl ) som vefremkaldende middel. efter fødsel og tre uger frem en tablet opløst i maden 3 gange om dagen. når hvalpene begynder at spise selv så nedtrapper man det over en uge.

• #14   3. nov 2010 Ghita: den nyest vide viser at det kan have lige den modsatte effekt, så det anbefales ikke længere. Det kan gøre kroppen "doven" og dermed hindre den i at hente kalken ud fra egne depoter.
    Hvis man giver tæven et godt hvalpefoder fra 42. dagen, så skulle ekstra kalk ikke være nødvendigt

• #15   4. nov 2010 Ej ser først tråden nu, men rigtig god bedring med hende...

• #17   4. nov 2010 det er egentlig sjovt, for med køer, må man absolut ikke give den kalk inden kælvning, det fremprovokerer det...

Kommentér på:
Lige kommet hjem fra Dr Dyr med Bianca

Annonce