{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.873 visninger | Oprettet:

Lige kommet hjem fra dr. dyr {{forumTopicSubject}}

Øv smiley
Bamse har siden i søndags fået "anfald" jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal beskrive det.
Men lige pludselig under vores tur bøjer han benet og nægter at bruge på det, han mister balancen og har svært ved at gå.

Vi var til dyrlæge idag med "problemet"
Jeg nævnte at det måske kunne være hans patella.
Det viser sig så at dyrlægen slet ikke kan rokke hans knæ nogen steder, han bøjer benet frem og tilbage, mange gange. Ingen ting.
Men da han ligger vægt på hans hofter, så giver Bamse lyd fra sig.
Det var slet ikke sjovt.
Så er det bare jeg tænker, hvis han ikke har patella, hvorfor har han så¨"haltet" hele hans liv?

Nå men min dyrlæge vil gerne se en video af episoden. Så det må jeg jo skaffe.
Da han ikke ville ligge han i fuld narkose uden "bevis" på at der er noget galt..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lige kommet hjem fra dr. dyr
  • #1   15. apr 2015 Off topic: giver bid-episoden med ham da endnu mere mening nu hvis han har haft ondt hele tiden..

• #2   15. apr 2015 Det lyder ikke godt,synd for ham. smiley

• #4   15. apr 2015 Jeg ville overveje ganske kraftigt at få røntgenfotograferet de hofter. Det lyder som om du har en hund med svær hofteledsdysplasi - altså pivringe hofter. Især når dyrlægens tryk gjorde ondt og den har haltet hele sit liv.

• #5   15. apr 2015 Jeg ville da også forlange en røntgen, alternativt gå til en anden dyrlæge

• #6   15. apr 2015 Har lige filmet ham en lille tur rundt, og der haltede han ikke engang.
    Dyrlægen kunne heller ikke med "tryk" selv om hoften gjorde ondt ved tryk, fremprovokere halthed.
    Derfor jeg ikke forstår det.
    jeg prøver om jeg kan fange en video af det, den lille tur vi gik tidligere skete der intet ved.

• #7   15. apr 2015 Jeg har haft ham til dyrlæge af flere omgang, flere forskellige som alle mente det var patella. Men ikke så voldsom grad at det behøvede operation.
    Det er jo ikke konstant, men han skipper lige et skridt en enkelt gang imellem.
    Er igang med en video hvor han bare går normalt.
    Ikke tag jer af selen, han skal have en ny den sidder så dårligt på ham.
    https://www.youtube.com/watch?v=nGb6r22tdYg&feature=youtu.be
    Det er altså uden halten, eller hvor han mister balancen.
    Og bare mute haha, det eneste i hører er mig som brokker mig og vinden smiley

• #8   15. apr 2015 Er det ikke meget at lade det vente hvis han har haltet længe? Og hans reagerer på dyrlægen rør ham`?

• #9   15. apr 2015 smiley
    Hvis én af mine haltede mere end én dag, så var jeg smuttet til dyrlæge. Hunde kan træde forkert som os andre, men de kan ikke fortælle hvor det gør ondt eller hvor slemt det er...Men det er nok bare mig, der er mega hys med mine.

• #10   15. apr 2015 Han viser jo ingen tegn på at det gør ondt. Og jeg tog jo afsted da hans opførelse er unormalt.
    Han har været afsted hhv. som 1-2 og 3 årig. Men alle gangene er det blevet slået hen som værende patella og ikke i en grad som burde opereres.
    Han skriger normalt når han har ondt.
    han har aldrig skreget.
    Hvordan skal jeg forklare det, han går også springer han lige det ene skridt over også går han normalt igen.

• #11   15. apr 2015 Det er jo helt forkert måde at gå på. Kan se han er en Chi..vil lige høre en veninde ad, som også har den race og så ved meget mere end jeg gør. Ved hun har haft en med meget SVÆR patella lux. smiley Det blev værre og værre jo ældre den blev.

• #12   15. apr 2015 Vi gik ellers frem og tilbage flere gang og dyrlægen sagde han gik fint smiley
    Han lavede også bøje øvelser, hvor han sagde han gik fint bag efter. Øv nu føler jeg mig som verdens dårligeste ejer smiley Hvis man gang på gang får fortalt det er "normalt" eller ok, og man bare tror på det.

• #14   15. apr 2015 Det skal lige siges at grunden til at han undersøges nu er jo pga. han opfører sig unormalt. Altså løfter benet uden grund, sådan helt op. og tilter. det har han jo ikke gjort før, der har han jo bare sprunget et skridt over og gået videre.

Det startede i søndags, og er måske sket et par gange siden. Jeg ville lige se det an, men syntes alligevel idag at det var FOR meget.

• #15   15. apr 2015 B-B, du vil jo kun din hund det bedste. Når din dyrlæge siger det er patella, hvordan skulle du så vide bedre? Det er da klart, at du tror på deres ord, det ville jeg ærligtalt også have gjort. Du er nu blevet gjort opmærksom på, at det altså ikke er det alligevel, og kan nu handle udfra det. Jeg håber røngent kan vise, hvad der er galt med din lille skønne vaps. Held og lykke herfra. smiley

• #16   15. apr 2015 Jeg ville nu være mere nervøs for , at der kom en bil og kørte hunden / hundene over ..... sådan som de bare fiser afsted ud på kørebanen hele tiden i flexlinen ....

• #17   15. apr 2015 NITTIB roolig nu smiley det er en meget privat villa vej, og jo der kan komme biler, men jeg har i de 4 år jeg har boet her aldrig set en undtagen de som holder der. Jeg er meget opmærksom på mine hunde. Selvfølgelig kan der komme en, men den vej vi går er det ret nemt at se dem komme, også havde jeg nok stoppet snoren inden da smiley

• #18   15. apr 2015 Uanset hvad, så er det helt forkert at din hund går sådan. Det er IKKE normalt. Hvis din dyrlæge intet kan finde, men kan konstantere, at din hund har smerter, når der trykkes på hofter/bækken - så skal det undersøges nærmere. Jeg havde skiftet dyrlæge....og så kan jeg blive helt trist over, at din hund eventuelt har smerter.. Hunde viser ikke tegn på smerter før de reelt er dødsyge. Derfor skal man være OBS på de mindste forandringer som ejer, da hundene kan skjule ting indtil det er svært at komme tilbage på rette spor.

• #20   15. apr 2015 Av..Pia med....kan hunde også få det? smiley Det er SÅ smertefuldt!!

• #22   15. apr 2015 smiley
    Har en barndomsven, der gennemlevede det, da han var teen. Han var nødt til at få ny lårknogle, da han var 18 år. Den blev skiftet, da han var 35 år....De smerter han gennemlevede som barn...føj!

• #24   15. apr 2015 det som er problemet nu er balancen også at han trækker benet op engang imellem. Det er ikke hver dag og ikke altid. Fangede lige en video hvor i kan fornemme balancen. Det startede søndags, eller søndag blev jeg nok bare opmærksom..
    lige en ekstra hvor man ser balance problemerne..
    https://www.youtube.com/watch?v=7ucRQde63ns&feature=youtu.be
    Prøver at fange så meget som muligt, det blæser lidt, men så meget plejer han ikke at sveje smiley
    Vi må afsted endnu engang og få et røntgen af hans hofter..

• #26   15. apr 2015 Så godt dit link, synes bare ikke at det passer på forløbet og når jeg youtuber sygdommen, så ligner hans tilfælde intet af dette.

Jeg ringer igen imorgen og beder om en bedre undersøgelse.

Er lige skiftet til holbæks dyrehospital. I stedet for min gamle lille klinik, netop for at kunne få ordentlig undersøgelse.

• #28   15. apr 2015 smiley smiley smiley
    Nej nej ..stakkel.
    Det ligner den forsøger at aflaste hofter/lår så meget som muligt...Det der er på ingen måde normalt.

• #29   15. apr 2015 Trykkede dyrlægen ham på ryggen ?? Min var skæv i sit bækken og det gjorde at han ikke reagere når man satte hans ene bagben på tæerne. Ville for lange Rgt af ryg, hofter og knæ.

• #30   15. apr 2015 Ja han trykkede han på ryggen, men det var først når han "trykkede benet" op mod hoften at han reagerede. Da han trykkede ham på ryggen var der ingen ting, heller ikke da han vred og bøjede knæene. Hverken det ene eller andet ben, så det er højst sansynligt nok hofterne, og jeg bestiller tid imorgen

• #31   15. apr 2015 Ville alligevel få tjekket bæknet. Hvis det var min hund.

• #32   15. apr 2015 Hvis jeg får et røntgen af hofterne så kan man vel også se bæknet?

• #33   15. apr 2015 Det kan man, ja. Da jeg for et par uger siden fik min hund røntgenfotograferet, tog de billeder af hele benet (begge selvfølgelig) og hele ryggen.

• #35   15. apr 2015 Altså jeg mener i denne omgang.
    Hvis han får salt i poterne skriger han simpelthen så man har ringetoner for ørene bagefter. Da han blev bidt af en DSG skreg han i flere minutter efter og da han blev tromlet ned af en stor lab/hønsehund blanding, skreg han i flere minutter.

Ved disse episode hvor han ikke har kunne støtte på benet eller mister balancen har han intet sagt.

Han sagde dog noget da dyrlægen pressede mod hoften.

• #36   15. apr 2015 Jeg skrev på "spørgdyrlægen" og ud fra min video var hans svar ..
    "Der ligner langt mere en nerveproblem hvor han ikke kan styre bagparten mere end noget med muskler og led. Det bliver mest er gæt, men trykninger i ryggen eller korsbenet og infektioner er mulige forklaringer."

Under alle omstændigheder får dyrlægen et kald imorgen smiley

• #37   16. apr 2015 Om han har smerter kan man konstatere ved at give ham smertestillende i en længere periode (typisk 14 dage) og så se om den ændre noget smiley
    Jeg har kigget rigtig meget på dyrs bevægelser gennem tiden og synes nu ikke din hund ser specielt smerteplaget ud, men får samme tanke som din dyrlæge giver udtryk for. Altså er det kan være noget neorologisk. Det kunne fx være en lille diskosprolabs, et brud på hvirvelsøjlen eller en forkalkning i den kanal rygmarven løber i, tætsiddende torntappe eller noget helt andet. Jeg ville få røngtenundersøgt hele ryggen og nakken på sådan en hund smiley Problemet kan meget vel vise sig at sidde fx i nakken eller mellem skulderene: han viser jo også symptomer på forbenene!.

• #38   16. apr 2015 Vi har fået taget lidt forskellige blodprøver idag, da det måske kunne have været borelia. Han blodprøver var fine. Han kommer dog på Predison (staves?)
    Da det er noget som ihvertfald rammer hans balance.
    Ved ikke lige hvor længe han skal være på det, fik jeg ikke lige spurgt om, men da jeg henter det lige om lidt spørger jeg.
    Så håber jeg på en bedring.
    Min dyrlæge var næsten 100% detr ikke var tale om led problemer.

• #39   16. apr 2015 For når han holder sig i bevægelse fungere han fint. Han kan bare ikke stå stille så ryger balancen.

• #40   16. apr 2015 Han har fået til 10 dage, hvis det ikke er blevet bedre skal han have et scan.

• #41   17. apr 2015 Hvornår bør man kunne se en ændring? Han får jo en halv prednisolon om dagen (nr. fik han i morges)
    Ville bare gerne vide lidt om hvornår jeg bør kunne se en forbedring eller ændring. Hvis de altså virker. smiley Det ikke sjovt at se ens hund gå og falde..

• #43   17. apr 2015 Her til aften synes jeg at se en "bedring"
    Men hans ben stilling er ofte helt hen i vejret. Mandag kontakter jeg dyrlægen, eller selvfølgelig her i weekenden hvis det bliver meget værre.
    Når han falder ned af trappetrinene, så er det sådan lidt at han sætter af med bagbenene også vil de ikke helt også rejser han igen og hopper igen. Det er 100% ikke normalt, ned af trapper er der intet.
    smiley

• #44   17. apr 2015 Her er videoer, 2 er lige efter hinanden. Et hvor han får hans "haltheds" anfald, og hvordan ca. 3 min efter det er væk igen. Den tredje er senere på dagen hvor vi går en aftentur.

Første video, er af ben anfaldet.. Det ser grimt ud og jeg ringede og snakkede med dyrlægen efter det, men han syntes vi lige skulle give medicinen en virkning.
    https://www.youtube.com/watch?v=2zoVMf3NK1M
    Næste er i slutningen af anfaldet.
    https://www.youtube.com/watch?v=ScjVZr4P-r4

Og som sagt sidste er vores aften gå tur. (de andre var morgen)
    https://www.youtube.com/watch?v=7uFw-CCfINY

Bare slå lyden fra, det blæser lidt meget smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=7uFw-CCfINY

Alle videoer bliver vist mandag til dyrlægen. Så han kan se hvad jeg ser.

• #45   17. apr 2015 Hov der kom to af de samme

• #47   17. apr 2015 Tak..

• #48   19. apr 2015 Har medicinen virket så din lille hund har fået det bedre? Håber det bedste for jer. Knus

• #49   19. apr 2015 Hej Susanne smiley
    Umiddelbart ja, han har haft det væsentlig bedre de to sidste dage, ikke lige så dårlig balance. Balancen er dog ikke 100% endnu.
    Men han er mere glad og væsentlig bedre smiley

• #50   20. apr 2015 Hejsa.
    Nej hvor skønt. Man bliver jo så ked af det når der sker noget med de små hunde.
    smiley

Kommentér på:
Lige kommet hjem fra dr. dyr

Annonce