{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.760 visninger | Oprettet:

Hvalpe og min tæve,.. {{forumTopicSubject}}

Har jo hvalpe fra d. 9/12-09.
Det sidste døgn har været hårdt for mi tæve gider dem ikke rigtig.. slet ikke om aftenen og natten.
De skriger på mad og jeg må op og trække hende op i fødekassen så de kan spise?
Har gjort det 4 gange nu? Hun regaerer ikke på at de skriger..
HJÆLP??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe og min tæve,..
  • #1   26. dec 2009 Kan hun have noget yverbetændelse?? du må igang med sutteflasker hvis hun ikke giver dem nok.

Giver du hende hvalpefoder så hun har noget at stå i mod med?

• #2   26. dec 2009 der er ingen tegn på betændelse, hun får hvalpe foder og det har hun gjort siden hun blev drægtig. det er bare som om hun har mistet lysten

• #3   26. dec 2009 Godmorgen.

Kunne de evt få lidt fast føde, altså hvalpefoder blandet op med vand og så noget a38 i? De kan selvfølgelig ikke undvære deres mor, men det kunne måske aflaste hende lidt.

• #4   26. dec 2009 vejer du dem, så du kan se om de får nok....ellers må du igang med sutteflasken hvis de ikke er gamle nok til at få hvalpefoder

• #6   26. dec 2009 Der kan være flere ting

Hun kan være på vej i kalkchock, netop det at hun ikke reagerer på deres kalden, kunne godt få mig til at tro det er det.

Har du klippet negle ?

Jeg ville nok omgående igang med at lære dem at spise, men jeg ville heller ikke turde andet end kontakte dyrlægen og evt. få givet hende noget ekstra kalk, jeg havde en tæve der gik i kalkchock da hvalpene var knap 4 uger, og hun reagerede heller ikke på deres kalden

• #7   26. dec 2009 Hun har fået kalk indsprøjtninger 2 gange, så hun burde være dækket ind.. Jeg tror jeg vil prøve at give dem lidt opblødt foder.. prøve hvad de siger til det.. måske bare en enkelt gang om dagen så de stadig kan få mest ved money.
    De er jo 11 hvalpe så der er rigtig mange..
    De taber sig ikke.. ikke endnu i hvert fald og virker heller ikke urolige og sover godt..
    Vil prøve at aflaste money lidt og give hende lidt "money" tid.. mere end vi gør nu.., håber det lykkeds..
    Men ikke rart når hun skal slæbes ind i fødekassen når de skriger efter hende smiley

• #8   26. dec 2009 nej har ikke klippet hvalpenes negle.. anede jeg ikke man sku??

• #9   26. dec 2009 Jeg har hvalpe fra den 5/12, og deres mor gider hellere ikke fodre hele tiden, og da slet ikke om natten. Hvalpene er tykke og fine alligevel.

Jeg tror ikke du skal være nervøs, det er helt normalt, men irriterende når man prøver at sove.

Jeg er startet på fast føde, og det går fint.

Men ja, det hjælper tæven at man klipper negle på hvalpene.

• #10   26. dec 2009 Kontakt ammestuen.....

• #12   26. dec 2009 MeToMiCa - Enig, men jeg kommer så tit i modvind omkring kalken, så jeg taler for ofte for døve øre, tror man skal ha oplevet det før man tager det alvorligt

Hvis de kalder og hun ikke reagerer, så er der noget galt i min bog, og det bør tages alvorligt, så jeg ville ikke være itvivl, kontakt dyrlægen, det kan få fatale følger

• #14   26. dec 2009 jeg stemmer i med de andre omkring kalkchok

• #15   26. dec 2009 Kalkchock eller ej, du bør snarest begynde at fodre på de hvalpe.
    Tæven kan ikke blive ved med at ernære så stort et kuld....

Jeg begynder at fodre på mine hvalpe når de er 16-17 dage gamle og lige er begyndt at kunne stå på benene, og det gør jeg ca. hver 3 time.

Når de så ikke længere er så glubende sultne hele tiden, er tæven også mere motiveret for at opsøge dem.

Du kan eventuelt også dele dem i to hold, det vil også aflaste hende.

Og så har de forresten nået en alder, hvor de har en søvnrytme, hvor de er vågne ca. hver anden til tredie time, og så larmer de....
    Det er på dette tidspunkt man gerne forviser dem fra soveværelset til køkken eller stue;-)

Men begynd nu, at fodre med opblødt hvalpefoder, så tyndt at det er ligesom vælling, ellers får de for lidt væske.

• #17   26. dec 2009 Det undrer mig at trådstarter ikke har været herinde igen? Hun har været logget på her til aften??

• #19   26. dec 2009 Og en tæve skal ikke slæbes ind i fødekassen, hun skal sikres et så stort fysisk og psykisk overskud, at hun søger hvalpene frivilligt......

Min tæve lå med 12 hvalpe, og da de var ca 14 dage begyndte jeg at flaskefodre de største og lade de mindste die hos hende.

16 dage gamle begyndte de at æde hvalpefodervælling, hvilket er noget rigtigt griseri, men det gjorde jeg, hver 3 time døgnet rundt og hun supplerede med mælk, men nu var alle hvalpe heller ikke sultne på samme tid.

Hun forlod dem, men lå blot i sofaen, hvorfra hun kunne kigge på dem og jeg stolede på, at hun vidste, hvad hun gjorde;-)
    Og blandede mig ikke i hendes hvalpefodrerytme.

• #21   26. dec 2009 Fuldstændigt rigtigt Charlotte, men er hvalpene der først er de vores ansvar!
    Og desværre tror mange, at det bare er at lade tæven parre, få sine hvalpe og sælge dem når de er 8 uger gamle.
    Rigtigt mange har overhovedet ikke sat sig ind i det kæmpearbejde der ligger i at passe tæve og hvalpe.....

Kommentér på:
Hvalpe og min tæve,..

Annonce