Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Paring.
  • #1   20. dec 2009 tak det er fordi det er min far der prøver at få mig parret og han kan nok ikke lige finder ud af det her.

• #2   20. dec 2009 få mig parret....???????

• #3   20. dec 2009 Håber da det er med tavle og det hele for der er da RIGELIGT af bastarder på markede........
    M

• #4   20. dec 2009 Ellers har jeg da en schæfer på 47 kg der lige kan klare det lille nr.GGGG
    M

• #5   20. dec 2009 Må jeg så være lidt dum og spørge hvorfor hun skal have hvalpe?

• #6   20. dec 2009 Yes. Las od endelig får flere hvalpe på markedet. Der er næsten ikke nogle.
    Dyrlægerne klapper i deres små hænder.

• #7   20. dec 2009 Husk nu at den skal være tjekket for patella luxation (løse knæ) og andre arvelige lidelser.

Bortset fra det så er markedet for længst dækket.

• #8   20. dec 2009 Åååh Mette, du fatter da heller ingenting..... Det er sgu da fordi hunden SÅ gerne vil være moar. *G*

• #10   20. dec 2009 hold nu jeres moralske kæft

• #11   20. dec 2009 Mette K-- Tak, i lige måde,

• #12   20. dec 2009 Mette K
    bliv lige tør bag ørene før du bruger det sprog.LOOOL
    M

• #13   20. dec 2009 okay vi laver en aftale,,,, ingen af jer får hvalpe på jeres hunde, så det jo en start kan man sige,....

• #14   20. dec 2009 Mette K
    Okay aftale
    hmmmm tror også det bliver lidt svært for det er to han hunde.GG
    Michael

• #15   20. dec 2009 ja det er selvfølgelig rigtigt..

men to hunder kan godt få unger sammen, i hvertfal i menneske verdenen....

men det noget med noget gen teknologi, det skal vi ikke ud på

• #16   20. dec 2009 mette
    grunden til folk reager på den måde er at der kommer SÅ mange hvalpe til verden, og som bliver kastebolde,det ser man gang på gang.
    Michael

• #18   20. dec 2009 det rigtigt nok,.. men folk herinde er tit så dobbelt moralske, for de skal nok have fat i andre, men de avler selv.. så lad dog selv være. ...

folk kommer med moralprædikener, og danner nærmest moral grupper der støtter hinanden, og er hellige sammen, og hvis der en udenfor gruppen der træder ved siden af, eller formulere sig forkert, så er moral banderne på banen

• #19   20. dec 2009 Ok men hvem må få hvalpe på deres hunde så?
    Hvem skal man spørge om lov om jeg må spørge?
    Hvem afgør om der er for mange hunde på markedet?
    Hva'?
    Hva'?
    Hva*?

• #21   20. dec 2009 vil jeg også gerne vide, for på mig virker det som om, at dem der tit angriber folk, skriver rundt i alle annoncer, lige præcis er de eneste der ved hvad de snakker om, og må få hvalpe på deres hunde???

• #22   20. dec 2009 ja se det burde ens egen moral gøre mette

• #23   20. dec 2009 Vi avler ikke her,har sgu nok i to.GG
    men nu går jeg så også kun ind for avl med tavle,og misforstå mig ikke hunde uden tavle er også dejlige hunde,vi har selv en uden som tine havde med ind i forholdet,men der bliver avlet i vildskab fordi det lige er hurtige penge mener mange,og det er sgu ikke ok
    M

• #24   20. dec 2009 nu har jeg haft den her bruger i et år, og selvom moral banderne har været på banen, så ser jeg ingen fobedringer...??

hvis Min hund engang skal have hvalpe, så ved jeg da lige præcis hvordan det skal forgå..!!

• #25   20. dec 2009 Mette K-- No problem, begge mine er kastrerede af netop den årsag.

Michala-- Det må folk med tavle på deres hunde, og dem der gør et ordentlig forarbejde inden de parrer alt hvad der har en puls.

• #26   20. dec 2009 ja men nu har vi uheldigvis ikke overnaturlige evner, og kan ikke se hvad folks intentioner og tanker altid handler om... for tror ikke det handler om penge for alle......
    så godtroende vælger jeg måske at være...

• #27   20. dec 2009 Mette K
    vil jeg også gerne vide, for på mig virker det som om, at dem der tit angriber folk, skriver rundt i alle annoncer, lige præcis er de eneste der ved hvad de snakker om, og må få hvalpe på deres hunde???

Dt giver jeg dig ret i,men det skal de heller ikke gøre,det er jo det samme med fodertråde,der bliver mange også sure fordi man ikke lige bruger det sammen som dem.GG
    M

• #28   20. dec 2009 der ikke nogen der skal sige til mig hvad jeg mp ig hvad jeg ikke må, jeg gør hvad der passe mig, men nu tænker jeg heldigvis med hjernen inden jeg gør sådan nogen...

folk der må avle i mine øjne er nogen der har gjort deres forarbejde...
    skal have folk på venteliste inden parring, skal have sundhedstjekket hundene, og hvalpen skal chippes , vaccine sundhedstjek, plus en sundheds garanti på 2 år

• #30   20. dec 2009 Helt enig med Krumme.

• #31   20. dec 2009 Mette K
    det er vi enige i,men det er LANGT FRA alle der tænker sådan
    M

• #32   20. dec 2009 Mette K - det ville være dejligt, hvis alle tænkte sådan.

Men det gør alle desværre ikke.

Hvordan foreslår du, at man får en kulturændring, således at det er den måde du gerne vil avle på, der bliver den gængse, hvis der ikke er nogen, der må stille spørgsmålstegn ved det mere kedelige avlsmæssige alternativ?

Hvordan forandrer man på ting, hvis man ikke kan påpege dem?

• #34   20. dec 2009 Krumme, det er jo netop det.

Jeg medgiver, at rigtig mange - inklusive mig selv indimellem - er for hurtige ude med hensyn til at dømme en parring/et kuld eller et opdræt. Det sker jo faktisk, at der er nogen, der avler samvittighedsfuldt selvom det er uden for nogen overordnet kontrol.

Men jeg tillader mig at tænke, at det desværre ikke hører til majoriteten af denne type parringer.
    Og så synes jeg, at man skulle være et skarn, når man brænder for hunde og hundevelfærd, ikke at forsøge at skubbe kulturen i en retning af mere kontrol med avlshunde - ligegyldigt om det er registreret avl eller ej.

Hvis ingen gør noget - hvad så? Kan hundeelskere virkelig bære, at lade avl være op til den enkeltes moral, som jo desværre tydeligvis har det med at svigte?
    Kan man godt både elske hunde, være for etisk korrekt avl, og så være modstander af at påvirke menneske i retning af avl, som man kan bære?

• #35   20. dec 2009 Hallo Mette. Hvornår har jeg fået hvalpe? Jeg har haft hunde i over 30 år. Og hvis jeg e skønne dag vil have hvalpe, liver det med alle tjek, og fordi hunden vil gavne racen.
    Og også at generne bagud er iorden.Dermed stambog.

• #36   20. dec 2009 Og Ja, jeg råber højt når folk avler på alt hvad der kan krybe og gå. Det kan godt være du er ligeglad med hvad der kommer ud af den anden ende af tæverne. Og om hvalpene kan blive solgt på fornuftig vil eller ender som håndbolde. Men det er jeg ikke.
    Jeg kan godt se i din profil at det må gøre ondt hver gang der blivet råbt om avl, Men jeg bliver sku ved og prøve og stoppe denne hovedløse avl.

• #37   20. dec 2009 Brug - der skal sq også være nogen der forsøger at fremhæve realiteterne.....

T

• #38   20. dec 2009 Tjaaa, vi kan sagtens aftale at så længe JEG ikke får hvalpe på mine tæver, skal der ikke laves hvalpe uden at forældredyrene (dom det alle mindste) er tjekket for arvelige sygdomme og er sunde og raske, både mentalt og fysisk!!!!

Jeg har 2 DKK tæver. Den ene er ikke testet, men er steriliseret. Dena anden er testet i hovede og røv. A på begge hofter. 0 på bagge albuer. Øjenlyst uden anmærkninger. PRA fri via forældres DNA.

INGEN af disse 2 tæver kommer til at indgå i avlen på noget som helst tidspunkt. De bliver ikke engang "UPS" parret (som jo ellers er IN)!!!

De kan nemlig IKKE tilføre racen noget, som ikke allerede er der i forvejen og de kan IKKE tilføre racen de store forbedringer!!

Det er MIN opfattelse efter at have kigget på begge tæver med kritiske øjne. MEGET kritiske øjne!!!

Hende, som jeg har steriliseret, ville højst sandsynlig have problemer med at føde, nøjagtig som hendes mor og mormor havde. DET er ikke værd at avle videre på, selvom hun er den mest pragtfulde tæve både fysisk og psykisk.

Den anden (som bliver steriliseret til næste år) er en pragtfuld hund, men hun stresser meget nemt og det er HELLER ikke værd at avle videre på.

Så jeg kan LOVE dig, Mette K., at jeg er HELT med på din aftale. Får du lige alle andre med på aftalen også??

• #39   22. dec 2009 Jeg er nu også selv med på noden og vil absolut også kun avle på hunde med stamtavle og alle nødvendige undersøgelser og gode placeringer på udstilling. Har også en tæve der ikke skal avles på, da hun har flere minusser hvis man kan sige det sådan.
    Jeg lagde et indlæg tidligere fordi jeg bliver lidt ked af at der herinde nærmest er et dommerpanel man skal spørge om lov til at avle, eller sådan virker det.

• #40   22. dec 2009 Michala:

Nej, der er ikke noget "dommerpanel" man skal spørge. Men vi er en del mennesker, som selv har været udsat for at købe hunde af dårlig avl og dermed miste dem i en tidlig alder.

Vi er også en del, som VED at det rent faktisk er et KÆMPE arbejde at have et kuld hvalpe.

Vi er en del, som kigger os omkring og ser frustrerede avlere, som ikke kan komme af emd deres hvalpe og ikke har tænkt så langt som til at de MÅSKE ikke fik dem solgt og end ikke har overvejet hvad de skal gøre med de hvalpe, som ikke kan sælges.

Vi er en del, som går meget op i at avle på sunde og gennemtestede hunde og hvis hjerte bløder for alle de hvalpe, som ender på internaterne p.gr.a. hovedløs avl.

• #41   23. dec 2009 MIchala-- Nu er det jo et åbent forum der her, så hvis man ikke ønsker negative svar såvel som positive, så skal man nok lade være med at spørge om de ting. Det gælder såmænd alle emner.

Kommentér på:
Paring.

Annonce