Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  avl
  • #1   20. jan 2006 Det er også albuerne. AA hedder de.:O)

• #2   20. jan 2006 Hod DKK, der er det både HD og AA

• #3   20. jan 2006 Hod = Hos

• #4   20. jan 2006 nå okay så, tænkte det nok... Kunne lige se jeg kun havde fået HD og ikke AA smiley og så måtte vi fotograferes igen jo

• #5   20. jan 2006 Skal dobber ikke have tjekket for aa, det var sku' da utroligt....
    Man bliver klogere for hver dag ;O))

• #6   20. jan 2006 http://www.dansk-kennel-klub.dk/0/365

Hvorfor står der ikke hvor meget de må have på AA - der er måske ikke noget krav?

• #7   20. jan 2006 Ja, AA er et krav - men det var hvad det måtte være....men det kan være du har ret i at det er information for opdrætterne.

• #8   20. jan 2006 Reese>>>Det var da utroligt at der ikke er nogle krav..Der er sku da flere gd'er end bullmastiffer så der er flere muligheder, forstå mig ret...
    Bullmastiffer må have c i HD og 0 i AA...

• #9   20. jan 2006 Ja, den var jeg også lige inde og kigge under, og sys da også det er lidt mærkeligt der slet ikke er nogle krav til den.
    Personligt så syntes jeg da der burde være krav om HD fotografering hos alle hunde, jeg ved GDén ikke er så god sammen med narkose, men der vil jo altdi være undtagelser, sys bare der er for mange hunde hvor der slet ikke forlanges noget.
    Bla. sys jeg også at et krav om HD foto ville være på sin plads hos Mopsen, vi ser i dag flere og flere Mops med dårlige hofter, også fordi det er så "tung" en hund.

• #10   20. jan 2006 Schæferhunden:

Racenummer DKK 166
    Gruppe 1
    Racens hjemland Tyskland
    Specialklub Schæferhundeklubben for Danmark
    Tidligste alder ved HD og AA fot. 12 mdr. for begge køn

Racen har følgende avlsrestriktioner:

"Se særlige regler for avlskårede hunde forneden"

Dansk opdrættede/ejede/lånte:
    1. Avlskåret (FCI-anerkendt eller
    2. Avlsmøndstret (dansk AM) eller
    3. Avlsgodkendt i DKK med mindst en 2. præmie på anerkendt udstilling og
    4. Godkendt HD-status fra A til C.

Tyske hanhunde i Tyskland:
    1. Tysk avlskåring eller
    2. Brugsprøvede (SCHH 1 + 2 + 3, IPO 1 + 2 + 3, DDR FH-prøven) og
    3. Skuepræmieret (mindst "G") og
    4. Godkendt HD-status og
    5. er mindst 2 år gamle ved parringen.
    Det forudsættes, at fuldstændig dokumentation for ovennævnte er vedlagt ved registrering.

Øvrige udenlandske Schæferhunde der købes/lånes/lejes:
    1. Avlskårede hunde (Schæferhundespecialklub tilsluttet FCI) eller
    2. Mindst 2. præmie på FCI-anerkendt udstilling eller
    3. Mindst "G" på skue i Verein F.D. Schäferhunde i Tyskland og brugsprøvede og
    4. Godkendt HD-status og
    5. På godkendelsestidspunktet skal begge køn være 18 mdr. gamle.Det forudsættes, at fuldstændig dokumentation er vedlagt ved registrering.

Avlskåring:
    Hunde, der stiller til avlskåring efter 1. januar 2003 skal være DNA-testede med resultatet godkendt (g) eller afprøvet (a), inden avlskåringen kan træde i kraft. Prøven kan udtages på kåringsdagen, men kåringen træder først i kraft, når det skriftlige DNA-resultat foreligger fra SV.

BEMÆRK: Det er SV's godkendelsesdato, som er gældende, og hunden kan derfor ikke anvendes til parring, før denne godkendelse foreligger (man kan altså ikke parre om eftermiddagen efter avlskåringen).

Efter 1. januar 2003 kan afkom efter alle avlskårede forældre kun stambogsføres, hvis forældredyrene er DNA-testede, og en officiel attest fra SV foreligger. Det betyder, at alle avlskårede hunde, der skal anvendes i avlen efter denne dato, skal være DNA-testede med resultatet godkendt (g) eller afprøvet (a), uanset om de tidligere har været anvendt i avl og uanset avlskåringstidspunkt. Hunde som er avlsgodkendte på grundlag af minimum en 2. præmie på en FCI-anerkendt udstilling, er ikke omfattet af kravet om DNA-test.

BEMÆRK: Det er SV's godkendelsesdato, som er gældende, og hunden kan derfor ikke anvendes til parring, før denne godkendelse foreligger.

Her opstilles følgende eksempler på avlsgodkendelse af schæferhunde fra 1. januar 2003 (udover HD-kravet) :

AK og ikke DNA-testet
    (uanset avlskårings-tidspunktet og tidligere brugt i avl) Ikke avlsgodkendt (skal DNA-testes)
    AK og DNA-test Avlsgodkendt (OK, er DNA-testet)
    FCI min. 2. præmie eller avlsmønstret og ingen AK Avlsgodkendt på sin FCI præmiering eller avlsmønstring (ingen DNA-krav)
    FCI min. 2. præmie eller avlsmønstret og AK uden DNA-test Avlsgodkendt på sin FCI præmiering eller avlsmønstring (ingen DNA-krav). Her er AK ikke avlsberettiget – uden en DNA-test
    FCI min. 2. præmie eller avlsmønstring samt AK og DNA-testet Avlsgodkendt på sin FCI præmiering, avlsmønstring og sin AK (OK, er DNA-testet)

OBS: Gældende fra 1. januar 2003
    Afkom efter avlskårede (AK) forældre, og som ikke er DNA testede - men er avlsgodkendte på grundlag af en FCI præmiering eller en avlsmønstring, vil ikke kunne benytte titlen AK på hvalpenes stambøger.
    Det betyder, at AK fjernes på en hund, som benyttes i avlen efter 1. januar 2003, hvis den ikke er DNA-testet (altså afkåres hunden i DKK). Det betyder, at der ikke udskrives AK nogen som helst steder, hvor hunden optræder på aneoplysninger, kataloger og lignende.

Kontakt eventuelt Schæferhundeklubben i Danmark for yderligere oplysninger.

Der henvises til DKKs stambogsføringsregler.

• #11   20. jan 2006 Reese>> det er da dejligt at de har gode hofter ;O)))
    Jeg tog det bare som en selvfølge at de også have tedens til HD.. Det er en rimlig tung hund og den er stor ;O) Men hvad ved lille jeg :O))
    Bullerne er det rimligt nyt med restriktioner med hd og aa, så med det i betragtning ser det meget fint ud... Og da det er en meget stærk hund kan den godt klare C og D og E uden at have men af det....
    Men grænsen er C og jeg håber at om nogle år kan den komme ned på B... ;O)

Kommentér på:
avl

Annonce