{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

Chilli og hendes pinsler {{forumTopicSubject}}

Der er lige gået lidt tid siden Chilli fødte d. 20 august og hvor jeg skrev her d. 22......men jeg har været så dødtræt af at våge og made og gøre ved, at jeg ikke lige har været på dupperne til at skrive det videre forløb.
Men jeg har læst om hvad der er sket her på galleriet og har kunne bruge nogle af de gode råd, der har været givet til andre.
Men for pokker hvor har vi været ved at miste hende.
Natten til lørdagen (d. 23 aug), havde hun det så skidt stadig, så vi kørte på dyrehospitalet, hvor hun stadig havde veer sagde dyrlægen. Hun lagde et drop og gav hende en kalksprøjte og ville sætte hende i bur.
Men vi ville have hende med hjem, da der jo ikke ville være nogen til at holde øje med hende og de små alligevel. Så hun kom med hjem og vi satte en krog op til droppet og vågede videre over hende og de små.
Kl 9 kørte vi afsted med hende igen , det havde vi aftalt med dyrlægen. Hun tjekkede hende og Chilli havde stadig veer og gispede og var stadig helt oppe at køre og det gisperi havde hun jo gjort næsten hele tiden mere eller mindre helt fra tirsdag aften ,hvor hun startede med at opblokke. så det var mange dage den lille krop var i veer.
Så hun blev opereret og fik fjernet det hele. Livmoderen var alt for stor, men de havde ikke skåret den op for at se hvad der sad i den.
Men det var godt det blev gjort.
Så hjem med hende igen og med antibiotika og smertestillende.
Men Chilli havde det så dårligt i lang tid efter og jeg har våget så meget over hende og måtte i kontakt med dyrlægen igen natten til mandag og så derud mandag morgen, hvor vi fik mere smertestillende. Hun var så tyk og hævet ved de bagerste patter og ned ad, at jeg troede hun var ved at sprænge, og dyrlægen sagde også at det var meget meget tykt, men kunne ikke gøre noget og det varheldigvis ikke blod fra operationen eller andet alarmerende. Men det er jo så også gået i orden nu.
Først om tirsdagen, var hun så okay at hun godt ville ud at gå en lille bitte tur, men så måtte jeg også bære hende hjem.
Jeg har måtte made hende og give hende vand med en sprøjte i mange døgn, da hun slet ikke har ville spise eller drikke, men det begyndte så heldigvis også at gå i orden. Nu mangler jeg bare at hun vil spise noget mere, da hun spiser alt for lidt af hvalpefoderet.
Og da vi var ved dyrlægen i tirsdags for at få taget trådene, sagde han også at det var meget vigtigt, især om ca 1 uge og et par uger frem, for at undgå hun går i kalkchok. Så det piner mig at hun ikke vil spise det hun skal, selvom om jeg blander det foder med alverdens bedste ting som hun normalt godt vil spise.
Så nu håber jeg bare at den sidste etape med hende forløber normalt.
Men de er jo så skønne de tre små fedbasser hun har fået, og hold da op hvor vi elsker dem og Chilli med.
Vi har en køber til en af dem, men ved stadig ikke hvordan vi skal kunne nænne at sælge nogen af dem...puha.
Ja det var lige en lang smøre.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chilli og hendes pinsler
  • #1   4. sep 2008 Puha:-( Ja du er så et godt eksempel på at det ikke altid er en dans på roser at få hvalpe.

Jeg er glad for at Chilli er ved at få det bedre.. Og håber at det fortsætter:-)

• #2   4. sep 2008 Hold da helt op. Sikken en historie. Håber at hun meget snart begynder at spise og drikke selv. Det er jo ikke godt for hende som det er nu, når hun også skal have energi ( og mælk ) nok til de små. Når du har overskud, så få taget nogle billeder af bebserne så vi herinde også kan se dem. Held og lykke med det hele.
    Knus

• #3   4. sep 2008 Sikke en omgang I har været igennem :o( men hvor er det dejligt at høre, at der trods alt er fremgang både for Chilli og hvalpene.

Forsat held og lykke med mor Chilli og hvalpene.........vi krydser fingre og poter.

• #4   4. sep 2008 Tusind tak.
    Ja hun har bare at klare alle skærene, vi kan jo slet ikke undvære hende og hvis vi kunne spole tilbage, så var hun aldrig nogensinde blevet parret. Men her i verden er det jo notmalt at formere sig, men kunne ikke for ud se at det her skulle gå så galt.
    Altså hun spiser og drikker selv nu, men bare slet ikke det hun skal have, så jeg er stadig nødt til at nøde hende og mon ikke det fortsætter sådan ind til hun får lov til at spise sit eget foder igen, det tror jeg. Men bare hun får nok til at klare det, så skal jeg være glad.
    Jeg ligger også stadig på en madras ved siden af dem om natten, så jeg kan holde øje med hende.
    Jeg er godt nok kommet i tanke om om det er nogen god ide at give hende en lille smule kalk som tilskud, måske jeg lige skulle vende den med dyrlægen.
    Jeg har taget billeder og vil lige lægge dem ind i fotoalbummet

• #5   4. sep 2008 Hold da op.... Kan godt forstå hvis du har været træt og uoplagt - Puh, Sådan en omgang kan vist tage pusten fra selv den bedste!
    Håber virkelig din Chili klarer skærene og kommer sig helt.
    Dejligt at hvalpene har det godt og bliver spændende at se nogen billeder af dem.
    Rigtig stort knus herfra og god bedring med Chilli..*SS*

• #6   4. sep 2008 Tusind tak. :o)
    Ja det var noget værre noget for det lille pus......
    Der er lidt billeder i fotoalbum men ikke up to date

• #8   4. sep 2008 har du prøvet at give de små dåser fra dyrlægen man kan få til hvalpe og killinger? de er propfuld af næring og min Missya var igennem samme omgang som din tæve og ville heller ikke rigtig spise,men de små dåser(fra Hills mener jeg) gad hun rigtig godt :o) de koster 14kr pr stk men du bruger også kun 2 dåser daglig til hun kommer på højkant

• #9   4. sep 2008 Jeg har også haft rigtig god erfaring med de små dåser fra dyrlægen. De fleste hunde elsker det og de skal ikke have ret meget. Så det er en rigtig god løsning, hvis man står med en hund, der ikke vil spise.

• #10   4. sep 2008 Tak allesammen.
    De der små dåser, tror måske det var dem jeg fik tre af, den første gang vi var ved dyrlægen, hvor der blev fjerne en moderkage. Og der forstod jeg på dem at hun så helst ikke måte få mere end det. men er ikke helt sikker. Er det dem man kun kan købe hos dyrlægen i tænker på? For dem var hun helt vild med.....men det er irriterende hvis hun ikke må få flere af dem.
    Lige nu kører jeg med Hill´s hvalpefoder på dåse og det blander jeg med lidt kogt kylling og kyllingesuppe, eller lidt kød og sovs fra flæskesteg eller hvad vi nu får. Jeg har også prøvet med A38 men der står hun helt af.....Hun er skisme noget besværlig.

• #11   4. sep 2008 alis helle A

Jeg ville være lidt forsigtig med at give hende alt for meget forskelligt, det kan resulterer i meget dårlig mave. Hvis hun får rigtig dårlig mave, kan det være meget svært at få styr på igen.

De små dåser (Hill's ) har jeg ikke hørt kun må gives i en meget kort perriode ? du kan blende lidt hvalpefoder og så suplere med de " små dåser "
    Hvalpefoder på dåse ( Hill's ) er også rigtig godt.

• #12   4. sep 2008 Tak skal du have Anette, så vil jeg snakke med dyrlægen igen, for de der små dåser blandet i de Hill´s dåsefoder, til hvalpe, som hun jo får nu, det ville hun godt spise mere af end det hun gør nu

Kommentér på:
Chilli og hendes pinsler

Annonce