1.719 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Træningsplan Træningsplan

Laver I en træningsplan for jeres træning med egen hunde?
Hvis Ja, Hvordan opbygger I den?
Jeg vil gerne lave min egen træning mere målrettet selvom jeg træner på hold flere gange om ugen og selvfølgelig må indordne mig en smule efter instruktøren. smiley Men jeg mangler nogle input til hvordan en plan kan se ud.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træningsplan
  • #1   5. mar 2019 Jeg synes denne er rigtig god:
    http://hundogtraening.dk/wp-content/uploads/2016/08/Tr%C3%A6ningslog.pdf smiley

• #2   5. mar 2019 Jeg har gjort, men er faldet lidt fra igen, selvom at jeg synes, at det er ret genialt til at holde overblik. Jeg har mine planer på computeren, og ofte glemte jeg at fylde ud før eller efter træningen, og så gik ideen lidt af det smiley . Jeg har forsøgt at holde min simpel, fordi jeg ikke gider at bruge alt for meget tid på det.

Først har jeg en gennemgang af øvelsen. Hvad kan Atlas i forvejen, hvad er målet og hvordan vil jeg træne det. Hvis jeg skal bruge genstande til indlæringen, plejer jeg også at beskrive, hvordan jeg vil komme af med dem igen.

Og så skriver jeg egentlig bare dato for træningen, hvor den foregik og hvilke godbidder jeg brugte. Så beskriver jeg målet med dagens træning, og hvordan jeg har tænkt mig at gøre det, og hvis der er bestemte ting jeg skal være opmærksom på i den øvelse.
    Bagefter skriver jeg hvordan træningen gik, succesraten og evaluerer lidt på hvorfor det gik som det gik, og så lægger jeg en plan og et mål for næste træning.

• #3   5. mar 2019 Jeg er ikke rigtigt til planer og evalueringer og slet ikke i noget der er min fritidsinteresse og som skal være mit frirum - jeg har rigeligt med planer, evaluering og deadlines i mit professionelle virke smiley Det eneste jeg planlægger er hvilke øvelser jeg vil træne. Jeg gør meget det at jeg træner en enkelt øvelse eller et moment i en periode. Fx træner jeg pt temmelig meget fremadsendelse med dem begge. Clinton skal bare have en masse fremadsendelser for at blive sikker på at fremad betyder 'løb ligeud'. Perle skal gøres sikker i at dække hver gang på første kommando. Og så træner jeg positioner under gang med dem begge - igen de er på hver sit niveau så målet - og successkriteriet - er forskelligt for dem. For jo, jeg har da både mål og successkriterier, men jeg nægter at skrive dem ned i en plan smiley smiley smiley
    Det jeg har haft en enorm glæde af er at føre en slags træningsdagbog, hvor jeg for hver træningssession skrev ned ganske kort en eller anden ting der var gået godt - og intet andet.

• #4   5. mar 2019 ja den fra hund og træning:) men jeg er dårlig til at få det gjort nok

• #5   5. mar 2019 Ser fantastisk ud.

Ved jeg aldrig får det gjort. Jeg har rigeligt med skemaer på mit arbejde

Det går nu alligevel

• #6   5. mar 2019 Ja, jeg kører mit eget excel-system, som er piv-godt smiley

Jeg har et ark med øvelserne og et andet med kæderne. I øvelsesarket putter jeg farver på, så jeg kan se, hvor det går godt og hvor det går mindre godt.

Jeg træner freestyle og træner derfor mod et program hvor rækkefølgen er ens hver gang.

Samtidig har jeg en papir-kalender, som jeg skriver i hver uge, hvad jeg vil træne i løbet af ugen.

Her er et eksempel på mit øvelsesark.

profilbillede
  • #7   5. mar 2019 Yes Randi
    Lige præcis sådan noget skal jeg ha lavet!
    Tak for inspiration

• #9   6. mar 2019 Jøsses manner ... Jeg ville da gå helt i spåner, hvis jeg skulle lave og ikke mindst leve op til sådanne skemaer smiley
    Jeg træner og gentræner de ting, vi lærer/har lært på unghundehold og så lidt til, alt efter hvad jeg føler for og vi er motiverede for.
    Lige p.t. øver vi pladspositioner i løs line og træner ro, når vi møder folk/andre hunde. Det foregår undervejs på lufteture uden plan.
    Men jeg har dyb respekt for jer, som har den slags disciplin og motivation. Det er nok også en af grundene til, at jeg aldrig har vundet en konkurrence i noget som helst, haha .... men min hund lærer alligevel en del, synes jeg smiley

Undskyld, mit indlæg var ikke til megen hjælp, blot lidt forbløffelse og beundring smiley

• #10   6. mar 2019 Det er nu bare for at målrette træningen lidt mere. For ellers bliver det meget lige det jeg kan huske og springer måske nogle trin over. Eller træner det samme med begge hunde. Hvilket er ret dumt når de har forskellige svagheder.
    Jeg deltager i både rally og agility på højeste plan med begge mine hunde. Så struktur på træningen er vigtigt for mig.
    Men det vigtigste er stadig at træningen er SJOV for både mig og hundene. smiley
    Hundene kommer til hver en tid langt før alt sport!

• #11   6. mar 2019 planer giver resultater. Det er et arbejde men bliver også en vane

jeg har gjort det ved flere øvelser og resultatet kommer hurtigere

• Magnus  J
    Magnus J Tilmeldt:
    feb 2017

Følgere: 20 Emner: 3 Svar: 145
    #12   6. mar 2019 Jeg har en bog - Ernas ABC.
    I den skriver jeg når jeg har været til træning små tekster om træningen , og hvad næste gang.

Hvis jeg skulle skrive for en rally hund ville det f.eks se sådan her ud,

"Tirsdag d. X/x, rally-lydighed
    Trænet FVF med vendinger, og fgl øvelser:
    Øvelse 1
    Øvelse 2
    Øvelse 3
    Øvelse 1 + 2 gik godt, ingen viderer fejl.
    Øvelse 3 gik galt to gange, tredje gang ok ved hjælp af lokning).

til næste gang:
    Øvelse 3, tag et skridt tilbage!"

At have en langsigtet plan fungerer ikke for mig, slet ikke hvis den er på en PC..
    Jeg ved ikke hvordan min trænnig går de næste to gange, så hvordan skal jeg vide hvor langt jeg er gang nummer 3?
    Jeg har mål, og så det der system der oppe der virker for mig..

• #13   6. mar 2019 Jeg var mest målrettet, da jeg "kom til" at melde Aqui til FP1 for år tilbage - uden at have trænet øvelserne. Jeg mener, vi havde tre eller fire uger, til at blive klar.

Der lavede jeg et lille skema med de 10 øvelser, havde plads til datoer i toppen, og i hvert træningspas skrev jeg under datoen en karakter (fra 1-10) på de øvelser, jeg havde trænet - og så trænede jeg 3-4 øvelser hver dag. Så var jeg sikker på, at jeg fik trænet alting "færdigt" til tiden.
    Det fungerede superfint til så konkret en opgave smiley

• #14   6. mar 2019 Der kan jo altid komme noget i vejen eller opstå issues som skal rettes til hen af vejen.
    Så må man jo ændre og rette til hen af vejen.
    Men overordnet vil jeg rigtig gerne have en langsigtet plan at arbejde efter.
    Jeg har 2 måneder til at forberede Buster og mig selv til World agility open. Så det er både mentalt og fysiks og færdighederne vi skal kigge på. Hvad kan vi forbedre? Hvad er vi dårlige til og hvad er vi gode til.
    Hvordan forbereder man sig bedst til så stor en event osv.
    Det føler jeg bedst jeg kan overskue hvis jeg laver en målrettet træningsplan smiley
    At tage notater til hver træning og få filmet træningen er jeg virkelig dårlig til. Så det skal ændres nu!

• #15   6. mar 2019 Jeg ELSKER at lave planer og skemaer. Faktisk mere end jeg elsker at overholde planerne.
    Efter mange forsøg er jeg kommet frem til det system der fungerer for mig til freestyle:et ark med øvelser, er med kæder og en kalender.
    Jeg har en liste med alle øvelserne og ca en gang om måneden tester jeg hvor langt vi er med dem. Så får de farver og afhængigt af hvor lang tid der er til konkurrence, skal jeg kigge på de øvelser der ikke er grønne!
    Kæde-arket bruger jeg til at huske mine kæder (jeg baglænskæder stort set alt). Kalenderen bruger jeg lidt som en anden nævner som en dag til dag planlægning, noter fra sidste træning osv.
    Tidligere lavede jeg lange planer med hvad jeg skulle træne om 2 måneder. De planer hold alligevel aldrig, sp det var en stressfaktor, frem for et værktøj der hjalp mig til at træne målrettet.
    Til rally har jeg et lidt andet system, som jeg kun tror jeg kan opretholde mens jeg er i begynder eg evt øvet. Der har jeg de enkelte bevægelse eller grundfærdigheder i et ark. Det kan fx være find foran, venstre sving, med uret rundt fører osv. De får farver efter om de er påbegyndt, om jeg kan dem med signal, uden signal og i et skilt.
    Der er ikke rigtig så mange kæder i rally, så i stedet har jeg et skilte ark med alle skiltene i begynderklassen også med farver på.
    Samtidig må jeg have en bog, hvor jeg skriver hvor mange skilte vinger trænet den dag, hvilke, var der problemer, hvilke miljøer, hvad skal jeg huske på onsdag osv.
    Jeg har lige genoptaget rally efter et par års pause og jeg har ikke trænet rally med Simba før (han har stillet op, men det er jo ikke det samme smiley )
    Det betyder, at jeg endnu ikke er nået så langt i min "bogføring", så jeg har ikke et helt så færdigt system som.

Fik jeg sagt at Excel er min yndlingsprogram smiley

• #16   6. mar 2019 Jeg har en overordnet træningsplan i Excel, hvor jeg har mine mål og hovedpunkter som jeg træner på. Jeg laver overordnet mål for min træning her i. Så har jeg et A4 hæfte jeg skriver de daglige træningspunkter ned i, det er lidt i koder, da jeg jo kun er mig der skal læse det.

Det sker ofte at jeg kommer til at afvige fra de daglige træningsplaner, hvis noget tager lidt længere tid eller der opstår noget uventet.

Den overordnede træningsplan laver jeg sjældent delmål længere frem i tiden end en måned.

profilbillede
  • Magnus  J
    Magnus J Tilmeldt:
    feb 2017

Følgere: 20 Emner: 3 Svar: 145
    #17   6. mar 2019 Vil bare lige vise min flotte ABC smiley

profilbillede
  • #18   6. mar 2019 På trods af min tidligere kommentar, så er jeg noget beundret og tror faktisk også, at jeg kan tage noget af det til mig og bruge lidt smiley Tak! smiley

Kommentér på:
Træningsplan

Annonce