{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
609 visninger | Oprettet:

Tim R
Tim R
Tilmeldt:
8. aug 2017
Følger: 8 Emner: 1 Svar: 4

Gå "fri" til højre/venstre på kommando {{forumTopicSubject}}

Hello! smiley

Da jeg har problemer med min hånd, arbejder jeg MEGET på at gå pænt i snor med vores Bichon Havanaise på små 5 måneder.
Jeg har en drøm om hun kan gå helt uden snor, og hun på kommando kan gå på min højre eller venstre side. Når hun er sat til at gå til højre/venstre, må hun egentlig gerne gå både foran og bagved mig, så længe hun bliver på den side hun har fået at vide.

Er det muligt at lære hende det, og hvordan kan jeg gøre det? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gå "fri" til højre/venstre på kommando
  • #2   19. aug 2017 Jeg bruger "plads" til venstre side og "gå pænt" til højre side smiley
    Den ene kommando sidder endnu bedre fast en den anden men regner med det kommer med tiden smiley
    Pøj pøj med det smiley


  • #3   19. aug 2017 Der har været en masse indlæg om emnet herinde for ikke ret lang tid siden. Prøv evt at søg op Fri ved Fod eller FvF i søgefeltet på forummet:)

  • Tim R
    Tim R Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 4
    #6   21. aug 2017 Tak for svarende alle. Det lyder som om, at det er muligt at træne dette smiley

    Hvordan har I lært jeres f.eks. at gå på venstre side?
    Når den går til venstre, skal den ikke nødvendigvis gå klistret op af mit ben - som fri ved fod vel er? - men skal bare holde sig i den side, i en fornuftig afstand fra mig, både foran og bagved?


  • #7   21. aug 2017 Det jeg tænker der kan være svært, er at få hunden til at gå "frit" - dvs. snuse og hygge sig - på den måde.

    Personligt tror jeg ikke jeg vil kunne få mine til det - enten er de under kommando, ellers er de ikke. Den der mellemting dur ikke helt for dem, så får de ikke noget ud af turen smiley


  • #10   21. aug 2017 "Her er det heller ikke et problem at snuse og tisse, og endda i 8 meter flex." Det er det heller ikke her - men der snakkes om at gå uden snor, og tager jeg snoren af mine hunde, så forventer jeg ikke de bliver indenfor 1-2 meters afstand, som er sådan jeg forstår at TS gerne vil have det.

    Nicki løber gerne 5-6-7-8 meter foran os, når hun er løs. Da vi boede i byen gik hun nogle gange løs om natten, og holdt sig altid på fortovet, det var intet problem - men hun gik bestemt ikke indenfor "almindelig snorlængde", hvis man kan sige det sådan smiley


  • #11   21. aug 2017 Det kan man nu sagtens lære sin hund. Coco kan gå plads, hvor hun går tæt op ad mig og vi har kontakt, er i vores "boble", fx til træning. Derudover bruger jeg "fri" som betyder gør hvad du vil (men bliv indenfor cirka 10m radius af mig), og "gå her", som betyder følg med mig/vær i nærheden af mig, men vi har ikke nødvendigvis kontakt a la "boble". Så hun kan sagtens gå og snuse, og om hun går på den ene eller anden side/for eller bag er lige meget, hun skal bare være i nærheden af mig:)
    Jeg tænker TS nok i virkeligheden søger at indlære noget i stil med min "gå her"-kommando. Det skal gøres anderledes end man ville indlære rigtig FvF.


  • Tim R
    Tim R Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 4
    #14   22. aug 2017 Hej igen smiley

    Det er ikke fordi den skal gå inden for 2 meter af mig. Bare holde sig i siden, som den har fået besked på.
    Det kan godt være det er utopi og tro hun kan det?

    Men hvordan har I lært jeres at gå til siden, med kommando? Allie har altid gået til højre, så der holder hun sig. Men ville gerne have kommando på, både til højre og venstre.

    Det skal lige tilføjes, at vi bor på en blind vej, så det er sjældent der kommer biler. Vi skal kun ned af den for at komme til stierne til hundeskoven og marken hvor vi går smiley går vi på veje vil jeg altid, ALTID have hende i snor, lige meget hvor sikker jeg ellers er på hende smiley


  • Tim R
    Tim R Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 4
    #15   22. aug 2017 Pjevsen: hvordan har du lært dine hunde nej? Det kunne Allie godt bruge herhjemme - både når vi går, men også når hun hopper op på vores sofabord eller er for vild med sin lille storebror :-))

  • Tim R
    Tim R Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 4
    #18   23. aug 2017 Igen tak smiley

    Pjevsen: tak for beskrivelsen. Det må jeg i gang med at lære Allie.

    Nu så jeg lige, at en af de første svar var fra dig, og du egentlig har lært dine hunde meget ala det jeg ønsker.
    Men hvordan lære man dem at holde sig inde til siden/i Rabatten, lige meget hvilken side man går i? Og hvordan får man kommando på der også?

    Hvis hun bare kunne gå til siden, og plads/fod, så er jeg tilfreds smiley


Kommentér på:
Gå "fri" til højre/venstre på kommando

Annonce