{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
820 visninger | Oprettet:

At gå fri. {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg aldrig haft en hund der har gået fri, ude i det fri smiley
Og jeg vil egentlig gerne kunne gøre det med Molly, men hvordan lærer jeg hende det ?:o)

Jeg kan næsten tænke mig til at jeg skal ud og have fat i en sporline, ikke ? - og hvad så ?

Skær gerne det hele ud i pap, da jeg er helt ny på det område.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At gå fri.
  • #1   21. maj 2010 Det er svært at lære en 100% at gå fri. Da det ligger i blodet at løbe efter fugle, katte og andet. Men hvis man bare træner nok skal det nok lykkedes:D Vigtigst af alt skal hun ALTID komme når du kalder.(Kald derfor ikke for tit på hende. Så gider hun ikke komme til sidst), du skal kunne hende på plads du skal kunne få hende til at blive.('bliv' kommandoen), så skal hun også vide hvad 'nej' betyder, eller hvad du nu siger/bruger. Derefter kan du fks. skaffe noget der ligner en fugl eller en kat.(fks. en bamse) Så sætter du den ude i haven. Du starter med at give Molly snor på. Så går du lidt rundt i haven og sådan. Så sætter du hende på plads, tager snoren af hende(Hun skal blive på plads selvom hun kan se dyret). Måske vil hun løbe efter dyret dér. Men så er det jo bare at lære hende at hun IKKE må.("NEJ!" - det skal stadig være sjovt, så hun har lyst til at lære) Når hun kan det, kan du begynde at gå rundt med hende, mens hun går på plads.(Uden at løbe) Når hun har "bestået" det. Kan du prøve at lade hende gå frit. Husk bare AlTID at sige noget til hende så snart hun løber sin vej. Enten efter dyret eller bare.. væk. Kald på hende en gang imellem og rod hende når hun kommer. Måske med en lille godbid(en meget god ting) eller noget legetøj som KUN bliver brugt til belønning. Når du føler du er klar, kan du prøve i naturen:D Start evt. bare ude foran huset eller på din vej(Hvis altså det er en lille vej;D) Altså - træning træning træning. Det er sådan jeg har gjordt med min hund. Håber det var forklaret godt nok. Ellers bare spørg.D

  • #2   21. maj 2010 Der er stor forskel på at lade hende gå fri i haven og så et helt andet sted. smiley

    Jeg tror nu nok at Molly kan kende forskel på en fugl og en bamse smiley

    Jeg er interesseret i at lære at gå fri i naturen fra start af, selvfølgelig med sporline først, så søger svar fra nogle der har været den vej rundt. smiley
    Men tak for dit svar.


  • #3   21. maj 2010 .. Ja. Så vil jeg også sige det:D Find en en klub at træne i.

  • #5   21. maj 2010 Hvis hun stadig er lille bitte hvalp så kan du allerede gå løs med hende uden at hun render nogen steder da hun jo gerne vil være tæt på dig. Sådan lærte mille det, og hun kan gå løs alle steder smiley

  • #6   21. maj 2010 Nadia - Hun har sgu ikke noget imod at gå på opdagelse :o)

    **Chine** - de penge er der ikke lige nu, og jeg ved det kan gøres på andre måder. smiley

    Pia - Så på plads osv SKAL være på plads hos hunden først, inden man begynder at træne frit ? smiley
    Eller kan man godt gå med hende i sporline, og øve det samtidig ?


  • #7   21. maj 2010 **Chine** Det vil jeg prøve smiley


  • #8   21. maj 2010 **Chine ** er det ikke nok at pifte ? smiley

    Kunne da være jeg skulle lave en liste over hvad hun skal lære smiley
    Så kan Bella være med også, bare ikke på at gå fri. smiley


  • #9   21. maj 2010 **Chine ** - okay, men er det nødvendigt når hun allerede reagere på min piften ?
    Ikke fordi jeg ikke gider at købe fløjten, men bare om det er nødvendigt. smiley


Kommentér på:
At gå fri.

Annonce