{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.200 visninger | Oprettet:

Hjælp og vejledning til hvalpetæning (gå fri) {{forumTopicSubject}}

Halløj derude smiley
Jeg har en Finsk Lapphund på 18 uger som hedder Ayla. Jeg vil meget gerne lære hende at gå uden snor, og idag slap jeg hende for første gang! Jeg var lidt urolig for hvad det ville byde på, men det gik super godt. Jeg snakkede til hende og prøvede at holde hende tæt på mig og efter 10-15 min. tog jeg hende i snor igen. Hun løb ikke eller nægtede at komme, og gå på plads. Hun fik masser af godbidder og kærlige ord.

Er det den rigtige måde?
Jeg gik på en lang grusvej. hvor jeg fik 50 skridt den ene vej, vendte om og gik den anden vej. (nogle gange)
Ud fra dette i har hørt er det så den rigtige måde at gøre det på og hvad skal jeg gøre hvis hun ser en hund, bil eller nogle mennesker og mulighvis løber over til dem?
V.H Sara.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp og vejledning til hvalpetæning (gå fri)
  • #1   8. aug 2012 Hej Sara.
    En god ide er, at starte med at træne tilbagekald. Find en mark hvor der er høstet, en hundeskov, eller andet sted, hvor der ikke er så mange ting der kan distrahere i starten. Tag linen af, gå og snak lidt med hende, når hun så mister focus, kalder du en gang, og løber hurtigt et stykke væk fra hende, sætter dig på hug med ryggen til hende, med en godbid i hånden. Når hun så kommer hen til dig, skal hun have masser af ros og godbidder. I løbet af kort tid, vil du se en hund som altid holder øje med hvor du befinder dig, og er ret stabil til at komme.
    Mange hilsener
    Tina


  • #2   8. aug 2012 Det vil jeg prøve, alt for at hun bliver en god hund både med og uden snor smiley

  • #3   13. aug 2012 Jeg ville ikke slippe hende før hun er sikker i indkald. Hav en lang line i hende i stedet, og træn opmærksomhed og indkald mens hunnstadig har den på. Så kan du udsætte hende for stadig større fristelser i forskellige miljøer uden at hun kan smutte fra dig. Først når hun kommer hver gang når der er fristelser og distraktion kan du begynde at lade linen slæbe på jorden og evt. Gradvist klippe af den så den bliver kortere og kortere.

Kommentér på:
Hjælp og vejledning til hvalpetæning (gå fri)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce