{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
918 visninger | Oprettet:

hjælp - vejledning til ............... {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke lige hvad jeg skal kalde emnet, men jeg har brug for hjælp til, hvordan jeg kan vejlede min svigerinde i et muligvis kommende hundekøb..


Min svigerinde er helt vild efter at få en hund igen (hendes gamle hund blev aflivet for snart 1½ år siden).

I går fortæller hun så, at hun har hilst på en hund, som skal parres i løbet af sommeren.

Moren er en blanding mellem pudel og pegingeser og den der skal være far til kuldet, er en bomulds hund.

Jeg strittede da jeg hørte det, for jeg tænker på hvordan pelsen udvikler sig på hvalpen/hunden.
Det er 3 pelsrige racer - med hver deres egenskab/kvalitet, og jeg forklarede hende, at jeg kunne frygte en usædvanlig besvrlig pelspleje, så det var hun nødt til at indstille sig på.

MEN jeg vil høre, om der er nogle skavanker i disse racer, som hun bør være opmærksom på?

En ting er jo, at pelsen sikkert bliver et mareridt, men er der noget jeg bør "advare" hende mod ?
Selvfølgelig kan jeg ikke vælge hvalp for hende, og jeg vil heller ikke begive mig ud i at bede hende om at finde en anden hund, Jeg er mere interesseret i at få hende til at forstå, at hun skal finde noget der passer mere til hendes livsstil.
(aaii den er sq svær at forklare, men jeg håber I kan følge mig)



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp - vejledning til ...............
  • #1   31. jan 2009 pekingnesere og bomuldshund er jo selskabshunde og pudlen en jagthund, det er dog så længe siden at den var jagthund, at de fleste tænker på den som en selskabsrace efterhåndem...

    Jeg har ingen fornemmelse af hvordan pelsen på dette blandingsdyr ville se ud, men mener at huske at puddel-genet er ret stærkt... Hun vil under alle omstændigheder få en hund der skal børstes dagligt og klippes et par gange om året...

    Nu siger du, at du vil finde noget der passer mere til hendes livsstil... Med mindre hun er jæger eller løber 10 km 3 gange om ugen, så tror jeg da at denne type hund ville passe ind hos de fleste "almindelige" danske familier - så længe de var indstillet på pelspleje...


  • #2   31. jan 2009 hov - skavanker: jeg ville nok forhøre mig om patella ved forældredyrene... Men derudover tror jeg ikke der er store sygdomme i de racer... Måske noget reverse sneezing hos pekingnesere?

    Håber der kommer nogen på banen der kender racerne bedre end jeg...


  • #3   31. jan 2009 Min største tanke er netop pelsen, da jeg ikke tror den bliver særlig nem.

    Det bliver for meget tror jeg..


  • #5   31. jan 2009 jeg villeogså tjække løse knæskaller som der er skrevet for oven

    min choco har det men han lider ikke under det

    det er sket meget få gange de er røget ud


  • #6   31. jan 2009 Du kan læse om avlsrestriktioner for de forskellige racer på DKK
    http://dansk-kennel-klub.dk/640
    Så vidt jeg kan se er der ikke noget videre på de to af racerne.
    Men der står en del under pudlerne.


Kommentér på:
hjælp - vejledning til ...............

Annonce