{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
370 visninger | Oprettet:

Gå bælte til flere snore? {{forumTopicSubject}}

Findes der bælter til at have flere hundesnore spændt fast til når man går tur? Og kan i evt anbefale en?
Jeg har allerede løbebælte, men det er bare så voldsomt for en gå tur med små hunde. Jeg kan bare godt lide at jeg lige kan få hænderne fri, hvis jeg går med flere hunde. Så det behøver ikke være med stropper i benene osv. Den skal bare kunne holde 2-4 små hunde.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gå bælte til flere snore?
  • #1   28. okt Jeg tænker at du kan købe præcis det bælte, du synes vil passe dig, og så købe en større karabin eller brandmandshage og sætte i bæltet. Så kan du fæstne 4 snore til karabinen.

Non Stops trekkingbelt er ikke så voldsomt, og har plads til både vanddunk, prutteposer og godbidder.

• #2   28. okt Jeg lavede også selv min, jeg havde 4 hunde.- Jeg tog En hundesnor og forneden på den satte jeg 4 kæder med karabiner fast , en til hver hund, du bestemmer selv længden på kæderne, men jeg anbefaler ikke at få dem for lange, for hundene vil gerne krydse ind over hinanden, det gør de ikke så mange gange med korte kæder.

• #3   28. okt Kirsten det lyder bøvlet, men måske jeg bare ikke forstår måden du gør det på. Jeg går ikke nødvendigvis med samme antal hunde hele tiden, og vil også gerne kunne nøjes med f.eks. En i bæltet og så en i hånden. Det er mest til hvis jeg går med flere og får brug for en hånd fri. Og medmindre snorene er så korte at de fysisk ikke kan vikle så skal de nok gøre det smiley de er nemlig aldrig enige om hvem der går hvor.

Anne tak, det var mest for erfaringer med specifikke bælter, jeg kan godt se at jeg spørger dumt, for jeg ved jo godt de findes, men mere om det findes hvor de er lavet til gå tur med flere og ikke bare et form for løbebælte jeg så selv laver om. Jeg har dog kigget på den du nævner, så den vil jeg bestemt huske som en mulighed smiley

• #4   28. okt Hvad med dem som collarfull laver?

Collarfull.dk

https://www.instagram.com/reel/DBiR7Hox42p/?igsh=MTRtd3g1YjFyNDBiNQ==

• #5   28. okt Den ser smart ud, men jeg vil gerne have en der går rundt om maven. Og en hvor jeg ikke skal have alle snore i den ene side.

• #6   29. okt Vi har bare sat en roterbar karabin i bæltet, da vi gik med flere hunde i bælte. Så vikler linerne sig knap så meget sammen.
    Der findes en del bælter uden benstropper. Ulempen er at de kravler op i taljen, hvor ryk giver skader.

• #7   29. okt Det er jo lidt begrænset hvor meget de små tosser kan trække. Den må også godt have benstropper, jeg synes bare det er meget at skulle tage det løbebælte jeg har fra non stop for en gå tur, men kan måske finde en der er lidt mindre voldsom smiley også bare fordi om vinteren medmindre jeg har termodragt på, er det lidt bøvlet at få den udenpå tøjet.

Det er jo ikke så tit jeg har brug for den, men når jeg med dem alene, især i skoven, kunne jeg godt nogle gange bruge at kunne "smide" snorene så jeg lige har hænderne fri.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 20 Emner: 37 Svar: 855
    #8   29. okt Jeg har et elastikbælte løbebælte tror det er købt i Aldi eller Maxi zoo for 9 år siden, så det findes ikke længere, men det der kommer tættest på er det her: https://www.zooplus.dk/shop/hund/hundesnor_hundehalsbaand/hundesnor_nylon/ensfarvet/219568?zootopia_rec=true&activeVariant=219568.0&cn=initial&si=21&pn=web_pdp&pr=container_1&strategy=51920183&rk=1-2&slot=1&pi=219568&rri=57be3fb1-93d5-4c89-9709-6ec8360d57cd . Ud af dem jeg har kunne finde smiley

Men kan ikke se om det er et fast bælte eller det kan gi sig og det skal det kunne for, at føles rart, når hundene trækker også de små smiley

Jeg bruger bæltet dagligt og har gjort det de sidste 6 år mindst. Jeg sætter alle 6 hundesnore fast i karabinhagen, når de skal ud og ind af bilen, eller hvis jeg får brug for 2 hænder af andre årsager på tur smiley Har jeg ml. 2-3 hunde med, sætter jeg 2 fast i stropperne, svært at se på billedet, men der er to nylonstropper på bæltet og holder en eller sætter snoren direkte fast i bæltet. Jeg bruger bæltet til både faste liner og til flexliner. På billedet kan du se, at jeg har fjernet alle de der små "tasker" Køber man hundeposer med hank, kan man med fordel sætte en pose fast i bæltet og her have hundeposer med indhold til man kommer til en skraldespand smiley

profilbillede
Kommentér på:
Gå bælte til flere snore?

Annonce