Instruktør uddannelse Instruktør uddannelse
Hej HG
Jeg ved emnet har været oprettet herinde før, men jeg kan ikke finde tråden, så nu spørger jeg bare selv!
Jeg vil rigtig gerne tage uddannelsen til instruktør, og på sigt, adfærdsbehandler, men hvor er et godt sted at tage den?
Jeg synes det er lidt en jungle at finde rundt i, så jeg kunne godt bruge jeres erfaring.
Jeg har selv et par steder, som jeg ligger på, men vil gerne høre jeres bud inden jeg nævner dem
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.480
http://hundogtraening.dk/?page_id=481
Alternativt kan du få din instruktøruddannelse igennem enten en DCH, DKK eller DGI-forening, og så bare tage overbygningen i adfærd bagefter. Under alle omstændigheder mener jeg, at det er en supergod idé, at være tilknyttet en forening, så du allerede under din uddannelse, kan få en masse timer på træningspladsen
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.457
Selv er jeg ved st tage Canis klikkerinstuktøruddannelse og er rigtig glad for det. Der er vist et par andre gode uddannelsesstedet i Sverige, men hvis du vil blive indenfor dk, ville jeg vælge en af de to nævnte.
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.972
Det var netop fordi jeg på Facebook læste, at Hund og Træning starter nyt hold, at jeg skrev herinde. Jeg synes det virker som en rigtig godt sted, men ville ikke bare springe på det første og bedste, som tilbød noget.
Jeg vil gerne blive i Danmark. Som studerende bliver det nok for dyrt og omstændigt at skulle til udlandet.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Og tænker så også: Bare SLET ikke Rie Ravn
aug 2007
Som Randi skriver er Canis bestemt også en overvejelse værd. Jeg har kun hørt godt om dem, men har ikke selv trænet eller taget uddannelse hos dem
aug 2006
Det ville jeg ikke selv vælge, hvis det var mig - ville meget gerne have noget af det hele og det er der større muligheder for andre steder.
mar 2011
Hvordan ser I på Irene Jarnved?
Det lyder som om det bliver Hund og Træning så. Jeg glæder mig godt nok til at komme i gang med uddannelsen!
aug 2007
For mig personligt er Hund og Træning udelukkende mere oplagt, fordi de er mere klikker- og konkurrencelydigheds-orienterede. Og så er de noget tættere på, hvis man bor i København
aug 2006
mar 2008
Jeg vil ikke kalde klikkertræning et begrænset system, men jeg er selvfølgelig også en slags klikkerfundamentalist, så jeg er nok ikke den rigtige at spørge
Det er rigtigt, at man på Canis' kurser bliver introduceret til lige præcis canis klikkersystem.
Uanset, hvad man vælger, skal man selvfølgelig vælge noget man 100% selv kan stå inde for og så skal man kigge efter instruktørernes uddannelsesniveau.
aug 2006
De udbyder DERES færdige metode
Der er Hund&Træning mere generelle i deres tilgang.
mar 2008
Min opfattelse var, at instruktørerne var dygtige til at træne hund og havde godt styr på teori og praksis. Så vidt jeg husker blev alle øvelser klikkertrænet. Jeg stoppede hos dem, fordi jeg flere gange følte mig totalt overset på holdet og jeg havde en følelse af at instruktøren kun spurgte og ville de dem hun kendte i forvejen.
Det kan jeg ikke tro er noget der sker generelt på deres hold, for så ville de helt sikkert ikke være så populære.
Jeg har aldrig trænet hos Irene Jarnved, men noget af det hun skriver blandt andet i DKK bladet er jeg ikke meget imponeret over. Der er en del småfejl, som måske ikke er vigtige eller meningsforstyrende, men skulle jeg bruge 45.000 på en instruktør uddannelse, vil jeg gerne være rimeligt sikker på, at underviseren har helt styr på både teori og praksis.
Grunden til at jeg selv valgte canis er, at jeg var på et par super-gode kurser hos dem inden jeg startede træneruddannelsen. For mig har canis systemet været fantastisk, der er tænkt på virkeligt mange detaljer i træningen og der er basis for virkelig at nørde igennem.
Jeg har ikke følt mig begrænset af at klikkertræne på en nogen bestemt måde. Jeg har tre meget forskellige hunde, som bliver trænet utroligt forskelligt, men alle med klikkertræning. Jeg tror ikke jeg har stødt på træningsproblemer, som ikke kan løses med de klikkertræningsværktøjer jeg kender til.
mar 2008
aug 2007
Jeg har så også trænet en del hos Irene, og har faktisk været superglad for, at hun træner nogle helt andre øvelser, og kommer med nogle andre input, end jeg får i det "klikker-nørde-univers", hvor jeg mest færdes
Så det vigtigste er nok, at man er helt afklaret omkring, hvad man gerne vil bruge sin uddannelse til, og så vælger derefter. Og selvfølgelig undersøger TIL BUNDS at der undervises og trænes efter nogle metoder, som man selv kan stå inde for.
mar 2011
Jeg vil gerne ende ud med at arbejde med adfærd, så jeg ser mest instruktør uddannelsen som en vej mod dette, og en god baggrund for dette selvfølgelig.
Lenschow, tusind tak, det vil jeg huske
mar 2011
Det lyder som om, at du kender stedet ret godt! Og et spændende forløb du har været igennem, selvom det også må have været træls i en periode.
Jeg snakkede med en bekendt, som også har tager instruktøruddannelsen ved h&t, og hun havde også kun gode ting at sige om det, så det ender nok med, at jeg starter der
mar 2011
Instruktør uddannelse