616 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

den s**** aport den s**** aport

hej alle.
Jeg kæmper en kamp for at lære Congo at hente og aflevere noget,
det gælder både aport og ved feltsøg.
Jeg har forsøgt mange ting, baglæns kædning, lege vildt med legetøj for at kaste en halv meter væk med hunden i snor, ligge genstanden så han kan se den og sende ham ud, lege med aportbukken, lege "smørklat med hunden i midten" og lige lidt hjælper det.
congo er absolut ikke interesseret i at komme hjem med genstanden,uanset om det er aportbukken eller legetøj, jeg tager den ikke fra ham men leger med ham, og lader ham vinde og fortsætter, men denne leg er han ikke interesseret i.
Hvis jeg kaster noget til ham løber han hen og stiller sig over genstanden og vogter den, og eneste leg han vil er at jeg skal komme over til ham og forsøge at ta den fra ham, uanset om jeg løber væk for at få ham med el ej. hvis jeg løber tager han enten genstanden med og stopper igen 3 meter fra mig, ellers lader han den ligge og spæner efter mig.
ville bliv lykkelig hvis nogen har et godt råd, da det jo er smiley en dyr øvelse at miste.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  den s**** aport
  • #2   9. jul 2016 har jeg os gjort med labben, men jeg kan sagtens få ham til at åbne munden men ikke at holde fast, og det har stået på i 6 mdr at jeg ikke ka gå videre, venter jeg med klikket har han for længst fjernet munden og laver noget andet

• #6   9. jul 2016 han bære den en halv meter men 1 ud af 10 gange, ellers stiller han sig bare over den, og det er kun hvis det er vildt spændende legetøj han aldrig har set før han vil bære den 50 cm, han vil tilgengæld godt bære halve træer på gåtur, og har prøvet at belønne for det , men det kædes ikke rigtig sammen

• #7   9. jul 2016 med min lab kom næste skridt hele tiden af sig selv, han holde fast til klikket kom, men det gør congo ike, jeg kan ikke slippe bukken , han har munden om den men det er mig der bære den

• #9   9. jul 2016 han er slet ikk nået til at gå, det vi er nået til ved baglænskædning er at han sidder foran mig, han kiggede på den klik-godbid, næste skridt var han rørte ved denklik-godbid, næste skridt var han åbnede munden om den klik-godbid og her gik vi så i stå fordi han ikke vil gå videre jeg holder den i hånden, dvs jeg har vægten mens han kun har munden om den

• #12   9. jul 2016 men han løber ikke ud og samler den op ej heller hvis vi kaster pind, han tager kun en pind han selv fider på gåtur, tager man den og kaster den er legen helt død for ham

• #13   9. jul 2016 det var hvis vi legede med legetøj at jeg havde prøvet at kaste noget,
    det handlede egentlig bare om at v ville se m hvis vi tog dem ud, og bare legede uden det var som sådan træning ville han måske gerne lege med bold-pind-legetøj, også når den anden gad men nej, det er ikke når vi har trænet med aporten

• #15   9. jul 2016 Congo er en blanding af rottweiler og alano

• #18   9. jul 2016 det må jeg prøve haha, congo er dog ikke vildt madglad og lever af barf, men måske hvis han er sulten og jeg finder yndlingskødet frem, det er dæleme et forsøg værd

• #20   9. jul 2016 .en hund som er samme med andre hunde på jagt er mere indtaget i dyret (:
    vi har lidt samme problem med Sif. hun kan ikke helt li og tag dyret. udover det så kan du prøve og tag en død fugl heller en halv fuglevinge. fra et dyr af og så kast den og hvis den ikke giver så prøv og ryste lidt ved hundes mund ligesom et stykke legetøj smiley

• #23   9. jul 2016 der har aldrig været noget med ham og hans mad så det tror jeg ikke ville blive et problem, det må jeg prøve at gøre i morgen og håbe på han så ikke bare æder bukken hehe

• #25   9. jul 2016 ellers må jeg en tur i jagtbutikken og se om de har noget der minder om et dødt dyr eller noget

• #26   9. jul 2016 det har bare altid ligget så naturligt tilmin lab så har aldrig sku bøvle sådan med den øvelse før

• #31   9. jul 2016 jeg skal bruge den i dch lydighedsprogram. men hvis den kan lære ham at bære er det vel en start smiley

• #32   9. jul 2016 lige nu vil jeg bare gerne ha hr. tykpande til at forstå det er skide sjovt at løbe efter den pind og komme hjem med den igen smiley

• #34   9. jul 2016 den metode har jeg ku bruge med legetøj hvor jeg har ku tændeham et kort øjeblik (så længe legetøjet er i min håne) men ikke med bukken

• #35   9. jul 2016 jeg vil prøve i morgen at gå ud med den og lege, og se om han ikke finder det interessant lige pludselig smiley

• #38   10. jul 2016 Jeg må prøve, vi har bare prøvet det af da han var yngre men må prøve igen

• #39   11. jul 2016 Jeg har selv haft hunde, der absolut ikke synes at der var nogen som helst pointe i at hente en apportbuk (terriers). Alligevel er det faktisk en øvelse de har været blevet rigtig glade for. Jeg har brugt klikkertræning og shaping til at lære dem apporten. Vi har siddet i stuen uden forstyrrelse og så er der blevet klikket for i starten bare at kigge på den, der kedelige trædims, så at nærme sig den, så at snuse til den, så at pille ved dem med munden, så at tage den i munden, så at løfte den fra gulvet, osv osv osv. Når hunden med udtalt glæde samlede apporten op gik jeg over til at baglænskæde fra aflevering i hånden. Det forudsætter selvfølgelig at han er bekendt med klikkeren, meeen så vidt jeg husker så bruger du da vist også klikker smiley Nu kender jeg jo lidt perifert til Congo fra DcH Herfølge smiley og jeg har en mistanke om at det kunne være vejen frem med ham. I starten skal du glemme alt om at han skal holde fast og aflevere i din hånd osv osv. Dit fokus nu skal være udelukkende på at lære at interesse for trædimsen faktisk rigtig godt kan betale sig.

• #40   11. jul 2016 Gud Hej Mette. smiley
    Ja det var faktisk en plan at gøre det hjemme i stuen, igår var vi på pladsen og jeg havde en snor i den, hvor han kun gad lege med den når jeg hev i snoren og ville kun lege sæt forpoterne på den. Men ja jeg bruger klikker så det vil jeg prøve

• #41   11. jul 2016 smiley

Kommentér på:
den s**** aport

Annonce