hvad for en hund passer til os?(langt) {{forumTopicSubject}}
Mig og min far overvejer at få vores første hund.
-------------------------------------------------------------------Sara er mine naboers og Zepp er en jeg bor tæt på som jeg har passet en hel del og Mille er min venindes.
-------------------------------------------------------------------
Så har lidt øvelse med hunde. Har læst en hel masse bøger osv. og ønsker mig for alt i verden en hund.
Alle har ringet og spurt om de ikke må give mig en hund i konfimationsgave osv.og de ved jeg elsker hunde.
her kommer noget de gerne må leve op til men ved selføldig godt alle krav ikke opfyldes ved den enkle hund..
---
Den skal være evt. god til jagt da min far overvejer om han gerne vil gå på jagt igen. Han har haft tysk ruhåret hund før i tiden og han har haft collie.
Den skal samdig være familie hund.
---
Vi har en stor have, hvor mine kaniner går i deres bur.
indendørs har jeg mine marsvin. Dem skal hunden lade være nogenlunde.
------
Hunden skal kunne være alene hjemme imens jeg er i skole. og jeg skal i 7. efter sommerferien så det er nok fra kl. 8:15 - 15:00.
--------------
Vi bor ligeved siden af en lille skov hvor hundene på gå løse og en lille sø men vandet er ikke ren nok til at bade i.
Og så har vi ikke særlig langt ned til en rigtig stor sø hvor der er mulighed for hunden af bade.
hunden skal kunne gå både små og lange ture.
Hvis jeg er syg bliver det nok ikke til særlig meget.
---
Den skal være nogenlunde robust med vejret.
Jeg vil ikke have en hund som ødelægger gå urs planer fordi det regner. Kan godt forstå den hvis det styrter ned eller havler. Der har vi andre jo eller ikke lyst til at komme ud.
-----
Den skal kunne tages med over til vennerne, og ud på skovture. Vi har båd og vi vil meget gerne kunne tage den med der også.
Må også gerne kunne tages med i busser og tog, men ikke nødvendig.
----
Det skal ikke være en hund der gør ved den mindste lyd. Den må gerne gø hvis der kommer nogle op af trappen eller hvis det banker på. Men ikke være en hund der gøer hele tiden.
------
Den må også gerne komme med på ferie. Vi vil så bare ikke tage til de varme lande men istedet evt. bornholm.
----
Den må gerne være meget lærevillig.
Den må gerne kunne lide sådan noget som søgeøvelser og aport. Men også svømme. Den må ikke være afhænig af træning HVER dag. Hvis jeg er syg eller har det dårligt bliver der ikke noget træning.
----
den skal kunne med andre hunde. Både store og små. Må meget gerne kunne lege med Coton´er og D/S Gårdhunde.
----
den skal være aktiv men IKKE hyper,
Den må gerne være rigtig legesyg når man går tur men skal også slappe af når det begynder og blive aften og der er ro i huset.
--------
Skal ikke være bange for vand ,men må gerne være rigtig glad for vand.!
----
Den skal ikke alt for tit til dyrlæge.
Racen skal ikke have for mange sygdomme osv.
Men gerne den årelige tjek osv. og hvis den kommer til skade.
----
skal komme ud af det med andre mennesker. Ikke knurrer ad fremmed. (Gerne tyve*gg*)
---
jeg har tænkt på golden retrivere, Labrador, Aussien, eller collie.
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Man ved jo aldrig om hunden kommer til at fejle noget senere i livet som den skal til behandling med.
Det kan jo ske for alle racer.
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 70 Svar: 1.122
Umiddelbart tænker jeg bestemt også at en golden retriever eller labrador kunne være et fornuftigt valg.
Hvis man undersøger afstamningen grundigt og går efter hvalpe hvor der er god sundhedsstatus i afstamning, så er det også racer som generelt ikke har store sundhedsproblemer.
Hos begge racer er HD og AA jo det hyppigste sundhedsproblem, og der betyder afstamningen rigtig, rigtig meget, sådan at man kan minimere risikoen for at få en hund med HD eller AA ved at undersøge afstamningen grundigt (og så selvfølgelig fodre og motionere hunden korrekt).
Så en lab eller en golden lyder som noget I måske skulle kigge videre på.
apr 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 856
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 1.307
Mht. dyrlægebesøg kan man aldrig vide sig sikker, men man kan gøre sit bedste ved at købe en hvalp efter gennemtestede forældre.
På den økonomiske side, så er der noget, der hedder sygeforsikring af hunden, hvilket jeg klart vil anbefale.
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 108 Hunde: 3 Emner: 451 Svar: 2.869
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 108 Hunde: 3 Emner: 451 Svar: 2.869
hvad for en hund passer til os?(langt)