{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.425 visninger | Oprettet:

Hvad for en race?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

På et tidspunkt, måske desværre først om nogle år, vil jeg meget gerne have hund nr 3. Men det bliver ikke forløbelig.

Jeg kan ikke blive enig med selv om hvad det skal være for en race. Først var mig og min kæreste næsten 100 på at det skulle være en stor hund, som kunne tumle med vores store hund Gaby.

Og det skulle være en hvid Schæfer, Boxer (Vil min kæreste gerne) Almendelig schæfer eller en kelsk bjørnehund.

Men vi har besluttet os for at det skal være en mindre hund, da jeg ikke har kørekort og jeg vil gerne gå til en masse træning, som alligity, og kæresten gider ikke og køre..

Jeg er helt syg med Cavleren, jeg elsker den bare. Jeg elsker dens personlighed, og alt ved den. Men min kæreste synes ikke rigtig om den :(. Jeg tror gerne han vil have en yorkshire terrier, vi har en yorkshire terrier nu en tæve som hedder Betsy. Og jo jeg vil da gerene give ham ret i at det kunne være sjovt og hyggeligt at få sådan en, også fra hvalp af, da nu Betsy var 2 år da vi fik hende.
Det jeg også elsker ved Yorkien er at den ikke fælder, og det er dejligt synes jeg.

Hvad racer synes i? OG hvordan bliver en "normal" Yorki, for vores er ikke som alle andres, og beskrivelsen af hunden.

Hvis i har nogle ideer må i gerne skrive hvad det er lige den hund gør som er så godt...

Hunden må ikke være større en 8 killo, og helst ikke en helt hvid hund. Jeg håber jeg høre fra nogle. smiley

Vores hunde er alene i mellem 4-6 timer dagligt. Mest 4-5 timer det er sjælden den kommer op på seks timer.

Det må gerne være en hund som elsker at gå gode ture og lave noget, og helst ikke en som er alt for dovn, men den må self. gerne have nogle dage hvor den ikke dør af at have en slappe af dag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad for en race??
  • #1   6. dec 2012 Hvis du gerne vil lave en masse træning, så ved jeg ikek om yorkien er den helt ideelle hund?

    Jeg ved at dansk/svensk gårdhund er fortrindelige til agility og det er japanske spidser også. Den ene er korthåret, den anden er hvid smiley og med masser af pels, men de kan altså arbejde de to racer.


  • #2   6. dec 2012 Spidsen er ikke lige mig....

    Men vi har også snakket en del om dansk/svensk gårdhund...

    Yorkien kan en del hvis den bliver opdraget til det har jeg læst. Men self. ikke store agillity baner smiley Men jeg vil også indrømme at det nok ikke lige er så meget en hund for mig, men det er os lidt svært nu hvor Betsy var så ødelagt da vi fik hende, og sådan et stort arbejde for bare at få en smule hund ud af hende..



  • #3   6. dec 2012 Det skal også lige siges at det var den første lille hund jeg nogensinde har haft... Jeg (Min familie) Har altid haft store hunde med virkelig stot H. Så elsker en "Rigtig" Hund smiley

  • #4   6. dec 2012 denise

    agility baner tilpasses hundens højde, så du skal ikke lade dig skræmme af en yorkie. har en veninde der med fin succes bruer en papillon til det

    vil mene to, især den ene, ligger meget op ad yorie sindet (de er yorkie og poms blanding), og jeg vil selv starte med dem ti agility, og har på fornemmelsen, at det skal de nok blive gode til, for de vil faktisk gerne lytte, træne osv. smiley


  • #7   6. dec 2012 Engelsk toy terrier, lille ca. 5 kg. adræt og super til agility, fælder ikke og er en venlig hund som kan med de fleste, jeg har endnu ikke mødt nogen hunde som mine ikke kan enes med.

  • #8   6. dec 2012 Stine H

    Jeg har også kikket lidt på parson russel teerrier, men er der ikke RIGTIG meget "terrier" i den??

    Dorthe S

    Engelsk toy terrier minder den om Dværgpinscheren? Og hvad er forskellen på de to hvis du ved det altså? smiley For synes de ligner lidt hinanden.....

    Stald Abli

    Prazsky Krysarik?


  • #9   6. dec 2012 Det er to meget forskellige racer. De ligner umiddelbart hinanden af udseende, men ETT er en meget venlig hund, den er lærenem og intelligent. Den har dog også terriersind og har brug for at ruske og slå lidt legetøj ihjel en gang imellem, men det er ikke en udpræget terrier. Mine hunde er generelt meget venlige overfor andre hunde og mennesker og knytter sig meget til den familie de bor hos. Jeg har aldrig selv haft dværgpincher, så det er svært for mig at sammenligne, da jeg ikke vil dømme ud fra enkeltoplevelser med hunde.
    skriv endeligt hvis du vil vide mere om ETT


  • #11   7. dec 2012 Stine H

    Jeg har læst en del om racen smiley

    Og både jeg og min kæreste er virkelig bidt af den. også af Jack russel terrieren synes vi rigtig meget om... Jeg tjekkede den på nettet i dag, og troede det var en anden race:)


  • #12   7. dec 2012 Dorthe S

    Jeg har været inde og læse lidt om den Engelske Toy terrier. Synes den virker rigtig god, og den ser virkelig sød ud.

    Men den har min kæreste os sagt nej til desværre .....

    Kender du enlig til den russiske toy terrier?? For den synes manden om smiley hehe


  • #13   7. dec 2012 kun overfladisk, det er en noget mindre hund og vist mere en selskabshund

  • #14   7. dec 2012 Hvad med Papillonen?? smiley

  • #15   7. dec 2012 Tænker også en papillen, den er livlig, adræt og temmelig hårdfør og så er den meget selskabelig.

  • #16   7. dec 2012 Agnete og Chico

    Vi snakket en del om racen. Vi vi har valgt at det ikke skal være sådan en.

    Jeg har faktisk ikke en dirakte grund til at det ikke skal være en papillon.

    For det er en rigtig fin hund smiley


Kommentér på:
Hvad for en race??

Annonce