468 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 1 Svar

Spor træning. Tips og trix tak... ;) Spor træning. Tips og trix tak... ;)

Nu er det efterhånden mange år siden jeg brugte at træne spor med mine hunde, sådan rigtigt...
Nu har jeg så fået den her snudehund der bare elsker at snuse og søge... Nu skal hun genre lære noget gennem sit liv,og jeg trænger til genopfriskning...

Så tips og trix...

Har gjort det at jeg har brugt nogle små bløde "krummer" af godbidder og har lagt lidt i hvert tredje skridt jeg er gået, startede med hvert skridt, men nu er bi på hvert tredje og næste etape er hvert femte...
Det virker vildt godt, men...! Kan jeg gøre noget så hun ikke bliver proppet med godbidder for vi træner jo hele tiden, og jeg bruger jo godbidder til det hele... Ikke hver gang men når hun gør hvad hun bliver bedt om skal hun have mere end et klap på skulderen... Hun elsker bare at behage og bruge næse og hjerne...
Vi er stoppet med at smide foder i græsset, da hun blev lidt tynd igen... Hun er en MEGET aktiv hund og får godt foder ... Hun vokser helt vildt og så er det svært at holde huld på hende, så nu "nøjes" vi med godbidder ude når vi træner...

Har haft hende i 11/2 mdr og hun hopper op og rundt på samme tid når jeg finder hendes sporsele og snoren frem... Der vælter da også ting når hun hopper sådan men bare at se den glæde i hendes øjne... Den glød skal genre dyrkes, når nu hun har sådan en drift... Måske kan hun en dag bruges til eftersøgning privat af hunde der er blevet væk... Det er ihvertfald min plan på sigt... smiley

Menhvordan kommer vi videre... Jeg er begyndt at bruge hendes sutteknudelegetøjsdims som det vi søger efter...

Indtil videre bruger vi kun marker så der Iker er andre der har forstyrret med deres hundedufter... smiley

Så tips og trix til at drive det videre, inden vi starter til mere intensiv træning/undervisning (det er ikke muligt af personlige årsager på nuværende tidspunkt)

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spor træning. Tips og trix tak... ;)
  • #2   17. feb 2015 Lige pt handler det om at få hende aktiveret, ja og også mig... Som skrevet håber jeg at vi med rette arbejde kan komme til at arbejde frivilligt med eftersøgning af bortløbne hunde...

Kommentér på:
Spor træning. Tips og trix tak... ;)

Annonce