Gå pænt for hundrede og syttende gang!! Gå pænt for hundrede og syttende gang!!
Min dejlige Border Collie Nessie på 2 år, fatter stadigvæk ikke hvad det vil sige at gå pænt. På trods af at jeg synes at jeg er meget konsekvent. Dertil skal det siges at i hendes første 1½ leveår boede vi i Brønshøj, og det var nærmest umulig at gå med hende, da hun hyrdede alle bilerne. Selvom bilerne var 500 meter væk, så hyrdede hun, så snart hun kunne se lygterne. Så flyttede vi på landet og jeg startede forfra. Vi er skam også kommet langt. Hun hænger sig ikke i halsbåndet længere og spæner ikke afsted med det samme mere, men selvom jeg har brugt ufattelige mængder tid, så er det som om der stadigvæk lige mangler det sidste. For hun har fået lidt yoyo-effekt. Altså går frem til linen ikke er længere, jeg stopper op, og hun kommer tilbage til mig. Og sådan fortsætter det. Jeg har primært brugt klikkeren og belønner når hun går ved siden af mig. Jeg har også prøvet at skifte retning med det resultat at hunden løber i cirkler om mig og bliver lidt stresset. Jeg har prøvet med en lang line, at skifte retning, når hun er ca. halvvejs ude. Så spurter hun bare forbi mig og jeg kan skifte retning igen. Til sidst skifter jeg retning hele tiden og hun løber igen i cirkler.
Gode råd modtages meget gerne, så vi kan komme videre og nyde vores gåture. Og spørg endelig løs, hvis der er nogle detaljer i vil vide.
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
http://www.hundeadfaerdscentret.dk/
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.145
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 58 Svar: 736
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.145
jun 2012