432 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 1 Svar

Alene hjemme træning Alene hjemme træning

Hej

Jeg har fået mig en dejlig basse (samojede spids) på 11 uger.
Vi har haft ham siden han var 8 uger.
Jeg vil gerne høre hvad I har af erfaringer og gode forslag til hvordan man kan træne sin hund i at være alene hjemme?

Den måde vi har gjort det indtil videre er ved at lade ham være i gangen, med sin kurv og legetøj.
Døren indtil stuen, og de bagerste rum er lukket. Så han kan kun være i gangen, køkkenet og soveværelset.

Inden vi går tænder vi for radioen, og giver ham noget at gnave i, i form af fx okseben eller anden lækkerier eller kaster en lille håndfuld godbiddere på gulvet, så han kan søge.

Det virker nogle gange, men andre gange kan vi høre ham stå og gø og hyle også går vi op igen.
Vi bor i lejlighed, så det fungerer jo ikke så godt for naboerne, os eller ham at han skal være utryg ved vi går.
Til at starte med var vi kun lige nedenfor døren og så gradvist kunne gå ned og handle osv.
Men siden sidste weekend har han ikke kunnet lide at vi gik.

Nogen gode idéer?

Kh Cæcilia

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alene hjemme træning
  • #1   25. dec 2013 Når I går op til ham igen, så lærer han jo at det virker, at hyle op.

Vores samojed på nu 5½ måned, kan også gø lidt når vi går, men hun stopper meget hurtigt igen, og går igang med at søge godbidder, eller hvad vi nu har lagt til hende. Hun får fx et tyggeben, godbidder i en Kong-bold eller i en flaske o.lign. - altså mere end bare at snuse på jorden. Det kan også være godbidder gemt under et håndklæde.

Vi har trænet det ved - når vi er hjemme - at lukke hende ud i gangen, hvor hun også skal være når hun er alene. Når hun falder til ro og ikke længere gør, så går vi ind til hende igen/lukker hende ud, helt stille og roligt. Så øger man tiden mere og mere, inden man går derind igen. :o)

Men det er netop derfor jeg ikke vil have samojed i lejlighed. De er lidt for glade for at høre deres egen stemme. :o)

Og nå ja - tillykke med din lille hund! smiley

Kommentér på:
Alene hjemme træning

Annonce