Lidt må man vel godt prale så :-) {{forumTopicSubject}}
Aiiii må altså lige prale lidt. Stormy har idag bestået DKK's LP1 med en meget flot 1.præmie med 172 ud af 180 mulige point. Det meste fungerede bare rigtig godt og vi var virkelig et 'team', da vi var inde. Belønnede massivt for kontakt inden vi gik ind og lavede sådan lidt små sjove øvelser som jeg ved tænder ham lidt. Da vi gik i ringen var han superfokuseret på mig. Hilste pænt på dommeren men så snart jeg sagde 'plads' og gjorde klar til første øvelse (tandvisning) så var der kun os. 10 point for den. Lineføring startede rigtig godt men efter ca 10 skridt stak han pludselig hovedet i jorden = linen blev stram. Nå gav ham en lys 'plads' og så var han der igen. I omkringvendingen i løb blev linen desværre også stram. Ellers var det faktisk en rigtig pæn lineføring med en dejlig opmærksom hund, der sad lige i opstandsningerne. Det gav 8,5 point. I stå skete der det at han fik en spændende fært i næsen (ca samme sted som næsen røg i jorden under lineføring) han blev længere og længere og længere. Tilsidst kom han til at flytte på føderne, men heldigvis ikke nok til at det var 'ja tak'. Jeg valgte at give en lidt kraftig ekstrakommando, hvilket fik stoppet hans flytten på føderne. Da jeg gik tilbage til ham synes han jo at 'uha mor er sur' så han steppede lidt til side da jeg gik ind til ham. Men altså han endte med at sidde pænt lige. Dette gav 8 point. Spring: en lidt skæv plads til afslutning ellers pænt = 9,5 point. Stillingskift 10, indkald 10, næseprøve 10, dæk 10. Og så det allerbedste 10 i helhedsindtryk. Det har jeg aldrig fået før og kommentaren var "Pragtfuldt samarbejde, en fornøjelse at se på'. Det er jeg godt nok meget stolt af. Nå, men med koefficienter osv fik vi altså 172 point ud af 180 mulige. Somom det ikke var nok så vandt vi klassen og blev dermed Danmarksmestre i LP1 for terriers 2013!
Han er f..... en god hund ham min lille Stormedreng
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.377
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.377
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.378
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 33
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 275
Ka godt forstå du er stolt
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.333
@Birgitta: Vi er skam allerede godt igang med LP2 øvelserne. Lurer på en indendørs LP2 prøve 4/12 På lidt længere sigt så kunne det jo være rigtig sjovt at prøve at få lavet racens første DKLPCH
Jeg har vist stadig ikke helt fået armene ned endnu
feb 2013
feb 2013
Lidt må man vel godt prale så :-)