3.699 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Pomeranian på 2 år, er ikke renlig. ?! Pomeranian på 2 år, er ikke renlig. ?!

Min Pomeranian My på 2 år og 1 måned. har været ekstrem svær at få renlig. jeg er vokset op med små hunde og har derfor erfaring med at de små hunde ofte er lidt længere om at blive renlige end de store. Men nu er My blevet 2 år og det er stadig noget der fylder meget i vores hverdag - for meget.
My er en meget velopdraget hund:
Gør ikke
Sit når snoren skal på og af.
Sit ved løft
sit
dæk
kommer når der kaldes
Men men men det med tissen er et stort problem for os. hun laver ikke stort inde det gør hun på morgen og aften turen.
Typisk dag hos os:
My sover på vores store lækre badeværelse i sin kurv med alt sit legetøj, jeg ville aller helst have hende ved siden af min seng men hvis hun sover der hvilket sker nogle gange så er der tis 1-2 steder når jeg vågner. Hun elsker at være på badeværelset og det er hendes sted, hvis hun nogle gange har brug for fred trækker hun sig derud. hendes ene kurv står fast der som hendes "helle" (hun har to kurve, den anden er i stuen ved os)
Når jeg står op og med det samme enten henter hende ind til os i sengen eller står op for at tage i skole har hun som regel tisset 1 gang. Det første jeg gør at gå ud til hende netop så hun ikke når at tisse eller tisser mere.
Morgenturen kl 07.00 / 8.00 (går ikke hjem før der er tisset og lavet stort.)
- 4 ud af 10 gange kan der være en tisse tår mellem disse to ture.
Eftermiddags tur kl. 14.00/15.00 ofte en times tur (her tisser hun en eller to gange)
- 6 ud af 10 gange en tisse tår mellem disse to ture.
aftentur: 18.00-19.00 ofte en lidt kort en (her tisser hun en gang så går vi hjem igen)
Godnat tur: kl. 20.00/21.00/22.00 alt efter hvornår hun har fået sin aften tur. ofte en lille tur. (her tisser hun og laver stort hvis hun trænger)

Fx. Igår :
Morgentur 8.00 (tis + stort)
1 tisse tår inde
eftermiddagstur: 15.30 1 times gå tur (2 x tis + 1 x stort)
1. tissetår 20. min. efter vi kom hjem 2. tisse tår 40 min. efter vi kom hjem inde.
aftentur. 20.00 (tis)
1 tis tår inde
Godnat tur (tis)
1 tisse tår inat inde.

Hun har ikke vand om natten fordi hun nogle gange har tisse op til 4 gange på en nat hvis hun har vand. Hun får mad til små hunde under 4 kg med mindre salt. hun vejer 2,1 kg.
Jeg har prøvet rigtig mange forskellige ting og jeg kan mærke at jeg begynder at føle mig en smugle magtesløs, så håber nogle af jer har nogle gode råd. Dyrelægen siger der er nogenlunde normalt med den race og for små hunde. Men den udmelding kan jeg ikke helt acceptere det kan ikke passe man ikke kan gøre hende mere renlig. Hun har selvfølgelig gode dage men flere af de dårlige. Jeg ville jo så gerne slippe af med den stress faktor det er at ens hund tisser inde som det passer hende. Hun har fået taget blodprøver os fejler intet. Jeg er måske ikke så god til at skælde hende ud som jeg burde men jeg synes det er svært når man elsker hende så højt og er så lille. Hun er meget forkælet. Og jeg vil derfor også gerne have at hun sov i sin kurv ved min seng .. men det kan jeg ikke prøvede for en uge siden igen og vupti tis på gulvet.

Hold da op et langt indlæg.. men jer der ikke blev trætte halvvejs håber jeg på vil smide et råd eller to. Føler jeg er den eneste i verden der har en "ikke-renlig" hund. Håber på jeres hjælp.
Mvh. Sille & My smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pomeranian på 2 år, er ikke renlig. ?!
  • #1   25. apr 2013 Hunden skal ud noget oftere, start med hver 3 time ca, forhindre ulykker inde ved altid at have hunden hos dig og gå ud med den hver gang den bliver urolig, hav den i en kasse eller bur ved siden af sengen når du sover og gå ud med den også om natten hvis den bliver urolig.
    Det handler om at bryde vanen;)

• #2   25. apr 2013 Har du fået hende testet for blærebetændelse?

• #3   25. apr 2013 Hvis hun får lejlighed til at tisse på gulvet hveranden gang, lærer hun jo aldrig at toilettet er udendørs!
    Så jeg synes, at du skulle skippe dit fine skema med de velorganiserede lufteture og gå ud med din hund når hun har behov.
    Og så ellers have hende så tæt på. både nat og dag, at du når at registrere, at hun er trængende inden det lægges på gulvet.

• #4   25. apr 2013 Pomtoy-tilhænger af ytrinsfriheden Ja hun er blevet testet og havde det ikke.

• #5   25. apr 2013 Der er ikke meget andet at gøre end at starte forfra med relighedstræningen

• #6   25. apr 2013 Kan du ikke nå at snuppe hende når hun gør tegn til at skal tisse, og så smutte udenfor og så vente på at hun tisser for efterfølgende at rose hende til skyerne.

• #7   25. apr 2013 Det er da ikke rigtigt at en lille hund nødvendigvis skulle være urenlig.
    Jeg har selv en lille hund som er helt renlig og har kendt nogle pomsere
    som også var helt renlige.

• #8   25. apr 2013 Jeg har haft mine i bur fra hvalpe om natten og når jeg ikke er hjemme. De blev totalt renlige på 1 uge.
    NEJ det er ikke synd at de er i bure, de sover når du ikke er hjemme.

Jeg kan så se du har fået hende testet for blærebetændelse/urinvejsinfektion som Fru Pomtoy nævner for det var også mit første gæt.

Når min tæve er i løb ved jeg hun har mere besvær med at holde sig og tisser oftere. De er lukket med mig inde i soveværelset nu og børnegitter for resten af huset og så sker der intet om natten, men får de lov at gå i hele huset så sker der uheld fra dem!

• #9   25. apr 2013 Hvis du ser at hun skal til at tisse og du eks giver op fordi du ved du ikke kan nå at få sko på etc så overvej et bur til hunden i de minutter du får tøj på etc... De tisser ikke buret. Og en lille lækker ting til hunden imens den "venter" gør buret en god oplevelse smiley

• #10   25. apr 2013 Jeg tænker at 4 lufteture på én dag ikke er meget for en lille hund!? smiley Ville lufte oftere og som de andre siger - back to basics? Simpelthen ud hver gang hun har sovet, drukket, spist, leget osv. - ud ud ud smiley

Vask med rodalon hvor hun har tisset - evt. urine off i stedet.

Aldrig skæld ud !!! når hun tisser indenfor, det bliver det på ingen måde bedre af.
    - Ros hver gang hun gør udenfor, "tisse, tisse, dyyyyyyyyyygtig" i dejlig lys stemme, ros ros ros smiley

Men kan godt forstå det er frustrerende i længden, når der alligevel kommer en tår indenfor - især når hun jo godt vil udenfor.

Hvis det bare slet ikke lykkedes at renliggøre hende, så er det måske lidt fyfy at bringe op - men, kunne man træne hende til at gå på kattebakke f.eks.? Så hun i det mindste ikke har uheld ud på gulvet og lignende?

• #11   25. apr 2013 Ud og tisse hver 2.-3. time. Lær hende tisse-kommandoen, så hun ved hun skal tisse, når du tager hende ud. Giv lækre godbidder som kylling eller pølse hver gang hun tisser udenfor. Om natten i en uges tid eller to ud hver 4. time, afhængig af hvordan den øvrige renlighedstræning går.
    Husk, at hvis det kikser, så er det ét skridt tilbage og ud oftere.

• #12   25. apr 2013 Tusinde tak alle sammen. Jeres råd har virkelig været skønne.... Dejligt med råd fra andre. hun kan tisse-kommandoen. Men jeg vil bare starte forfra og så skal hun sove i sin transport kasse fra nu af. mange tak alle sammen smiley Kh. Sille og My

• #13   25. apr 2013 Husk masser af godbidder når hun så tisser udenfor. Så det bliver en rigtig god ting

Kommentér på:
Pomeranian på 2 år, er ikke renlig. ?!

Annonce