{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
569 visninger | Oprettet:

Opdatering på Asmunds træning i Schæfer hunde klubben. {{forumTopicSubject}}

For 4 uger siden var vi til træning med Asmund i Schæfer Hunde Klubben for første gang.
Dette affødte en tråd herinde, om de noget hårdere metoder de brugte, i forhold til den træning vi var vant til.
I tråden, fik vi en masse gode og meget brugbare råd - og noget vi (ja nu siger jeg vi, det er jo min mand der træner ham) virkelig har holdt fast i, er at vi selv bestemmer (bum!) hvordan vi vil træne vores hund - så i de tilfælde hvor træneren har sagt: hiv lidt hårdere i snoren, er det blevet svaret med et: Nej tak, dette er ikke nødvendigt.

Som tilskuer, så jeg hurtigt kontrasten: Asmund elsker at være til hundetræning, laver hurtigt fremskridt og er glad for Andreas (manden min). De andre hunde virkede desværre nervøse, og en enkelt hund virkede direkte bange for sin fører.
Det er ingen hemmelighed, at de andre førere var meget hårdhændede ved deres hunde - en enkelt af dem endda meget voldsomt - og i træningen blev der aldrig nævnt noget om hverken godbidder eller ros.

Så kan man selvfølgelig godt undre sig over, hvorfor vi fortsatte træningen der - lige i starten, undrede jeg mig også selv. Men, hvor er jeg glad for at vi ikke blev skræmt væk!
For som Andreas siger - han kan selvfølgelig se en ændring hos Asmund, men den største ændring, kan han faktisk se hos de andre førere (og træneren). Andreas har jo, uden nåde, kommenteret på de andre føreres behandling af deres hunde, og heldigvis har de altså valgt at tage det til sig.
- nu giver de ros til deres hund - og godbidder, og er tilbage til små nyk i snoren, i stedet for at lade hunden løbe linen ud, og så flå hunden tilbage på plads. Og træneren snakker nu konstant i godbidder og ros. Stille og roligt bliver de andre hunde gladere og får bedre forhold til deres førere.

Hvad ville jeg så med dette indlæg?
Bare sige tak for alle de gode råd vi har fået, og så lige fortælle (til dem der ikke ved det smiley ) at det kan godt betale sig at bryde ind, hvor man føler der er behov - hvis man er heldig, får man lov til at gøre en forskel, for andre end én selv smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdatering på Asmunds træning i Schæfer hunde klubben.
  • #1   14. apr 2013 Det lyder da bare mega godt smiley
    - Både det at der er sket en udvikling med jeres vapse og at din kæreste/mand ikke har været bange for at give et par ord med på vejen, dertil er det jo bare mega fedt at de har taget det til sig smiley

Respekt til jer smiley

• #2   14. apr 2013 Det lyder dejligt.
    Jeg havde også vanskeligheder i starten med træning af mine terrier, for DcH's trænere er ligesom ikke vant til de mere selvstændige racer. Jeg måtte hverken lave trækkelege som belønning eller sige fra overfor hunden hvis den gjorde noget rigtig dumt, som f.eks. at knurre af de andre. Det hele skulle foregå med kiks og kager, og dem som ejer terrier, ved godt hvad det betyder. Det tog den yngste 1½ år før hun gad at dække og det var hverken godbidder eller legetøj der fik hende ned. Nej hendes træner tog en dag bare fat og smækkede hende ned i jorden (og jo det lyder måske lidt hårdt, men hunden led ikke overlast) og idag dækker hun rigtig fint. Det krævede kun 1 gang hvor hun lige blev sat på plads og så var den konfrontation over. Trænerne ude ved mig har fået større indsigt i terrieren og det har betydet at flere med racen nu bliver i klubben, fordi trænerne ved hvordan man træner dem.
    Det jeg vil sige er, at man bare skal stå fast og sige fra en gang imellem. Man kender sin hund bedst og ved hvad der fungerer, og i både dit og mit tilfælde, har vi givet trænerne indsigt i enten ny træningsmetode eller større kendskab til andre racer. "Man lærer noget nyt hver dag"

Kommentér på:
Opdatering på Asmunds træning i Schæfer hunde klubben.

Annonce