{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.285 visninger | Oprettet:

Kristian P
Kristian P
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15

Min chihuahua vil ikke have sele, halsbånd eller jakke på? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Vores 9uger gamle chihuahua vil ikke have sele eller noget på hvilket er et stort problem for os! Når vi er ude med hende for at tisse er hun begyndt at løbe fra os og kommer ikke når vi kalder.
Derfor skal hun have sele/halsbånd på.

Hun nægter simpelthen at få det på! Hverk halsbånd, jakke eller sele. Hun stritter imod og vi vil ikke "tvinge" det på. Det har vi prøvet med halsbåndet og så prøvet at give hende godbidder, men hun nægter endda godbidderne når hun har halsbåndet på.

Vi har også prøvet at holde halsbåndet/selen fremme for hende og hver gang hun rører ved det får hun godbidder, men så snart hun så skal have det på er vi tilbage til skratch...

Vi vil jo meget gerne ud og gå tur med den lille nye og for at vi kan være trygge med hende når hun skal ud og tisse!

HJÆÆLP smiley

På forhånd tak! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min chihuahua vil ikke have sele, halsbånd eller jakke på?
  • #1   3. feb 2013 Lad hende beholde halsbåndet på, og lad hende klø sig og irritere sig over det længe nok smiley så til sidst er hun vant til at have det på..

Altså I skal slet ikke tage det af, lad hende sove med det osv.
    Især når hun stikker af fra jer, det kan blive farligt, og med et halsbånd på hele tiden, kan hun let lige smides i en snor når I skal ud og tisse.

• #2   3. feb 2013 ja der ingen anden vej en bare og give hende på og lad det side til hun har vennet sig til det

• #3   3. feb 2013 hej smiley

alle hvalpe vi den først gang og ind til de han vennet sig til og bruge halsbond eller sele forsøg og få dem af ......da det jo er noget de ikke kender til ...men bare rolig ....i må bare vise hende at den ikke er farlig ...lad hende komme hen og få godbid og de skal ligge som en gang lidt fra tinge og helt ind i mellem dem så hun får snust til dem og se de ikke gør noget ....så hun vende sig til at når i tar dem fram kommer der noget godt også .....så sele på og så godbider og ros smiley
    har både vennet schæfre og chihuahua hvalpe til når de var kun 3-4 uger så er det meget nemmer ....så øv at sælger ikke har gjort det ...
    men det skal nok også lykkes for jer :): )
    bare husk og ros hende når hun får den på:):)

• #4   3. feb 2013 Ikke alt her i livet er til debat, hverken for hunde eller børn. Når man skal ud får man halsbånd, jakke og snor på og så går vi... Punktum færdig!

Hvorfor skal hun til at tage stilling til det? Hvorfor ikke bare håndtere de ligesom fx negleklip, medicingivning og andet. det skal du bare, fordi jeg siger det. Bum.

• #5   3. feb 2013 Jeg må erklære mig ening med ANNA.

Nogle ting herhjemme bestemmer vi mennesker altså. Og skal de have sele, halsbånd, dækken på eller skal de have medicin, som de ikke kan li`eller lignende, så er der ingen slinger i valsen.

SÅ kommer der godbidder bagefter. Og masser og masser af ros.

• Kristian P
    Kristian P Tilmeldt:
    jan 2013

#6   3. feb 2013 Okay, så i mener at vi skal tvinge det på hende? og så rose hende bagefter? Men hun gider slet ikke godbidder eller noget bagefter?

• #7   3. feb 2013 Tvinge er så meget sagt. Men ja.... Hun skal ikke have mulighed for at vælge fra :-). Og når jeg taler godbidder bagefter så taler jeg GODBIDDER. Ost eller pølse eller et eller andet RIGTIG lækkert smiley

JEG ville give hende det på uden "diskussion", ikke gøre en stor sag ud af det. Bagefter ville jeg rose og give godbidder uden at man behøver at komme op i det høje toneleje. Og så ud og gå en spændende tur smiley

• Kristian P
    Kristian P Tilmeldt:
    jan 2013

#8   3. feb 2013 Okay. smiley
    Det er også bare en lang hurdle at komme over fordi hun både skal have jakke OG sele på.. smiley

• #9   3. feb 2013 Ja, det er en sej omgang at få vinterhvalp. Men i sterten (fordi hun ikke er så gammel), så op på en tryg arm imens hun får det hele på.

• Kristian P
    Kristian P Tilmeldt:
    jan 2013

#10   3. feb 2013 Ja det kommer hun også smiley
    Og nu hvor hun har fået halsbånd på af mig, vil hun hellere være i armene på min kæreste smiley

• #11   4. feb 2013 Er enig med Anna G og Mette :o)

Blis "mopsede" da hun som lille fik halsbånd på, hun kørte sig rundt i kurven, gik ind i høj beplantning, kiggede bebrejdende på os osv. i håb om at få det af, vi lod som ingenting, efter max 2 dage havde hun vænnet sig til det :o)

Tobi var ikke van til at havde dækken på, han stivnede fuldstændig den første vinter her og ville ikke gå, så kunne man løfte ham ud på den anden side af hoveddøren, så glemte han alt om han havde det på. altså lige til han skulle ind, så stivnede han foran hoveddøren ;o) så løftede vi ham ind over trinnet og tog det af, der gik heller ikke særlig lang tid før han havde vænnet sig til det :o)

• #12   4. feb 2013 hehe helt enig med de onde hundeejere her smiley

Zoe er f.eks virkelig ikke meget for at få de pawz ballon sko på - hun har halen nede, vil gerne flygte fra mig og ligner en der bliver slået ! Men hun har intet valg ! - Jeg taget et fast greb om hunden ( altså... som i at jeg holder hende fast ikke noget voldsomt smiley ) og kommer dem på - roser og snakker til hende imens , Bagefter får hun en godbid også er det videre i teksten !
    Lader hende ikke fokusere på det irriterende / ubehagelige bagefter smiley

• #13   4. feb 2013 Mine tøser HADER at få dækken på. Men det er de altså nødt til når vi har været i svømmeren her om vinteren. De er så ikke liiiiige til at tage på armen og proppe i tøjet, men på kommer det!! Det er jo ikke for sjov at de skal have det på. Så det bestemmer JEG altså smiley

• #14   4. feb 2013 Så kom dragten til Tobi som han skal bruge om vinteren så han ikke får pelsen fyldt med sne..... http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundebekleidung_hundemantel/hundemantel/wintermantel/222242

Prøves så man var sikker på den passede skulle den da og hvad sker der, han Stivnede for det var da noget underligt noget i forhold til hans dækken ;o) men et par godbidder ble hentet og smidt på gulvet, jamen Blis skulle da vist ikke havde dem alle sammen for så kunne han godt bevæge sig så jeg kunne se den var rigtig fin mht. bevægelsesfriheden ;o)

Kommentér på:
Min chihuahua vil ikke have sele, halsbånd eller jakke på?

Annonce