Min chihuahua vil ikke have sele, halsbånd eller jakke på? {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Vores 9uger gamle chihuahua vil ikke have sele eller noget på hvilket er et stort problem for os! Når vi er ude med hende for at tisse er hun begyndt at løbe fra os og kommer ikke når vi kalder.
Derfor skal hun have sele/halsbånd på.
Hun nægter simpelthen at få det på! Hverk halsbånd, jakke eller sele. Hun stritter imod og vi vil ikke "tvinge" det på. Det har vi prøvet med halsbåndet og så prøvet at give hende godbidder, men hun nægter endda godbidderne når hun har halsbåndet på.
Vi har også prøvet at holde halsbåndet/selen fremme for hende og hver gang hun rører ved det får hun godbidder, men så snart hun så skal have det på er vi tilbage til skratch...
Vi vil jo meget gerne ud og gå tur med den lille nye og for at vi kan være trygge med hende når hun skal ud og tisse!
HJÆÆLP
På forhånd tak!
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Altså I skal slet ikke tage det af, lad hende sove med det osv.
Især når hun stikker af fra jer, det kan blive farligt, og med et halsbånd på hele tiden, kan hun let lige smides i en snor når I skal ud og tisse.
jul 2009
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 166 Svar: 1.244
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 40 Hunde: 6 Emner: 11 Svar: 696
alle hvalpe vi den først gang og ind til de han vennet sig til og bruge halsbond eller sele forsøg og få dem af ......da det jo er noget de ikke kender til ...men bare rolig ....i må bare vise hende at den ikke er farlig ...lad hende komme hen og få godbid og de skal ligge som en gang lidt fra tinge og helt ind i mellem dem så hun får snust til dem og se de ikke gør noget ....så hun vende sig til at når i tar dem fram kommer der noget godt også .....så sele på og så godbider og ros
har både vennet schæfre og chihuahua hvalpe til når de var kun 3-4 uger så er det meget nemmer ....så øv at sælger ikke har gjort det ...
men det skal nok også lykkes for jer :): )
bare husk og ros hende når hun får den på:):)
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Hvorfor skal hun til at tage stilling til det? Hvorfor ikke bare håndtere de ligesom fx negleklip, medicingivning og andet. det skal du bare, fordi jeg siger det. Bum.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.106 Svar: 39.856
Nogle ting herhjemme bestemmer vi mennesker altså. Og skal de have sele, halsbånd, dækken på eller skal de have medicin, som de ikke kan li`eller lignende, så er der ingen slinger i valsen.
SÅ kommer der godbidder bagefter. Og masser og masser af ros.
jan 2013
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15
maj 2007
JEG ville give hende det på uden "diskussion", ikke gøre en stor sag ud af det. Bagefter ville jeg rose og give godbidder uden at man behøver at komme op i det høje toneleje. Og så ud og gå en spændende tur
jan 2013
Det er også bare en lang hurdle at komme over fordi hun både skal have jakke OG sele på..
maj 2007
jan 2013
Og nu hvor hun har fået halsbånd på af mig, vil hun hellere være i armene på min kæreste
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
Blis "mopsede" da hun som lille fik halsbånd på, hun kørte sig rundt i kurven, gik ind i høj beplantning, kiggede bebrejdende på os osv. i håb om at få det af, vi lod som ingenting, efter max 2 dage havde hun vænnet sig til det :o)
Tobi var ikke van til at havde dækken på, han stivnede fuldstændig den første vinter her og ville ikke gå, så kunne man løfte ham ud på den anden side af hoveddøren, så glemte han alt om han havde det på. altså lige til han skulle ind, så stivnede han foran hoveddøren ;o) så løftede vi ham ind over trinnet og tog det af, der gik heller ikke særlig lang tid før han havde vænnet sig til det :o)
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Zoe er f.eks virkelig ikke meget for at få de pawz ballon sko på - hun har halen nede, vil gerne flygte fra mig og ligner en der bliver slået ! Men hun har intet valg ! - Jeg taget et fast greb om hunden ( altså... som i at jeg holder hende fast ikke noget voldsomt ) og kommer dem på - roser og snakker til hende imens , Bagefter får hun en godbid også er det videre i teksten !
Lader hende ikke fokusere på det irriterende / ubehagelige bagefter
maj 2007
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
Prøves så man var sikker på den passede skulle den da og hvad sker der, han Stivnede for det var da noget underligt noget i forhold til hans dækken ;o) men et par godbidder ble hentet og smidt på gulvet, jamen Blis skulle da vist ikke havde dem alle sammen for så kunne han godt bevæge sig så jeg kunne se den var rigtig fin mht. bevægelsesfriheden ;o)
Min chihuahua vil ikke have sele, halsbånd eller jakke på?