De er så svære at træne! {{forumTopicSubject}}
Min hvalp Kenei og min store hund Laban er så svære at træne i de ting de ikke må og i de ting de skal. E.ks om Kenei
Han bider kurve i stykker, både dem af stof og af flet og når jeg tager fat i ham gøer han af mig og bider mig.
Han går i skrællespanden og henter kødpakker, kartoffelposer papir vi har brugt til at gøre vasken ren med, simpelthen ALT. og når jeg beder ham stoppe går der to sekunder så er han der igen.
Han pisser og skider på gulvet og på tæpper, i sengen, på dynen i kurven OVERALT! og han bliver luftet hver halve time og døren står åbent så han kan bare gå ud.
Han stjæler ting på sofabordet, han kan akkurat lige nå derop med munden og sjælder hvad der ligger nærmest.
Han ødelægger ledninger til den store guldmedalje.
Han gøer og leger vildt med den store hund hele tiden og den store er lige så god om det som den lille er. Men vi har ikke så stor plads så det er surt når jeg skal skælde ud på ham hele tiden fordi han er for vild og er ved at rive computer og diverse på gulvet.
Han gøer når vi sidder og spiser og han får også skæld ud når han gør det men han bliver ved!
Hvad pokker gør jeg ved ham?!
Så er der Laban.
Han gøer uanset om han kan se noget udenfor eller ej. Er der en fugl der er fløjet forbi så gøer han og han stopper ikke igen.
Vi vil gerne kunne lade ham løbe frit på fælles arialet udenfor da han jo er halv greyhound og har brug for at blive krudtet ordentligt af hver dag. Han kommer bare ikke når vi kalder og løber sin vej så snart han kan komme afsted med det. Ser han en fugl så er han væk! Vi har prøvet med bold, godbider, pivedyr, fløjte, ja ALT!
Ja jeg har aldrig haft problemer med at opdrage hunde men de to her tager sgu livet af mig Så søger lige lidt råd! Tak på forhånd
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.425
Går I ikke til træning, hvor I lærer at fokusere på alt det, I gerne vil have - og belønne det? Det er meget bedre og nemmere (og hyggeligere) end når al ens fokus er på det som hundene ikke må.
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 8 Emner: 53 Svar: 432
Det skal lige siges jeg roser hundene meget når de gør som jeg beder dem om, derfor forstår jeg ikke hvorfor de ikke hører mere efter end det de gør når de er vant til at få ros for de ting de gør rigtigt
aug 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 300
Jeg tænker også, at du skal have fokus væk fra skæld ud til noget positivt. Jeg er bestemt ikke ekspert, men mit råd ville være, at når hundene laver noget de ikke må, så sig kort "nej" og fjern det forbudte, derudover er det nok bedst bare at ignorere det; en masse skæld ud, hjælper ihvertfald ikke.
Lav en masse øvelser med dem, hvor du kan rose dem for at gøre det rigtigt.
Så altså mere fokus på aktivitet og træning og mindre fokus på narrestregerne...
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.611
Skraldespanden flytter du væk eller køber en med et låg han ikke kan åbne - ¨Så er den løst!
Han sttjæler ting på sofabordet... flyt tingene så der ikke er noget at stjæle... så er den løst!
Når du tager fat i ham bider/gøer han... hvornår tager du fat i ham og hvordan?
Han pisser og skider over alt trods han bliver luftet hver ½ time og døren står åben... hvordan lufter du ham, er du til stede, hvad gør du når han besørger udenfor?
Hvordan træner du med dine hunde og hvor meget?
mar 2007
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
For at I kan få en ordentlig hjælp så tror jeg at man bliver nødt til at komme ud og observerer hvad der sker i hjemmet og hvordan de to hunde agere
mar 2007
Jeg går med ham ude på fælles arialet og siger tistis men intet sker., og når han endelig gør noget udenfor så roser jeg ham.
Kenei træner jeg sit og dæk med lige nu og så leger vi ude på fællesarialet og løber rundt og får gang i systemet og i legen så han også ved at jeg gerne vil lege med ham. Laban kunne INTET da han kom til os så jeg tager det stille og roligt med ham for han var ikke blevet behandlet godt der hvor han kom fra så han mister hurtigt konsentrationen.. Og så beder jeg ham om hans opmærksomhed en sidste gang og så slutter vi af med en godbid og så det det.. Jeg kræver ikke så meget af dem endnu men havde da tænkt mig at lave lidt "find godbiden" træning med Laban for han skal bruge sin hjerne lidt, det ville han have godt af
mar 2007
mar 2007
MHT at tage fat i nakkeskinnet så er det en hundetræner der i tidernes morgen lærte mig at det skal man gøre for det gør moren til hvalpen også hvis det er noget den ikke må..
Ellers har jeg oss haft lagt en finger på næsten af ham og sagt nej til ham
mar 2007
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
Super godt at få sat virkelige hændelser på anbefalingerne.
Jeg foreslår også DcH's gratis adfærdskonsulenter. I skal have vendt de forhold i en fart. Det lyder jo helt hen i vejret.
mar 2007
Det er gået så vidt at kæresten har snakket om at han vil af med en af dem igen og jeg vil ikk.. jeg giver ikk op og jeg anskaffer slet ikk dyr og for at gå af med dem igen bare sådan lige
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
Hvis du gerne vil give Laban mere mulighed for at kunne få "løbet af" hvad så med en indkalderline dem kan du få op til 15m (ved ikke om de kan fåes længere) den er også god at træne med når man ikke kan slippe hunden, ved fx indkald.
Jeg bruger en til Tazz når vi fx går i skoven
aug 2007
mar 2007
Er der nogen der kan linke til dem, for har svært ved at finde noget.. bor i haarby på fyn..
mar 2007
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 502
han får brugt sin naturlig løbe trang, og du kommer i super form
den lille er jo en gravhund de er noget så viljefaste.. så der vil jeg nok også gør som de andre foreslår, få en konsulent ud..
men i første omgang så find de guffere han eeeeeelsker, og afled ham med legetøj eller en øvelse ( der belønes ) ..
ellers har jeg ikke noget brugbart at komme med *GG* andet end held og lykke
aug 2007
nov 2009
fx sådan en her, min er så bare flad. Det er et håndtag og en karabinhage og så bare en fast line
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
jeg har altid brugt en flagline.
du er som andre skriver rendt ind i den dårlige kombination af teenager og hvalp og så er det heller ikke helt nemme racer i forvejen at træne.
det er vigtigt at området rundt om dig er det bedste sted i verden, det er her de gode ting skal foregå, så får du en hund der altid kommer hen til dig, du skal lege, hygge, rose og give guffer helt tæt på dig.
Der ville jeg starte, glem alt om at tage fat eller råbe højt.
jeg tror, du og hundene har brug for at få jeres tillid genoprettet
nov 2009
mar 2007
connie ja jeg må give dig ret
mar 2007
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.626
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 435
mar 2007
Lærkegaard: ja jeg håber det går over.. ellers må han blive katereret, (har hørt af dyrlægen at det giver dem mindre lyst til at besørge indedøre)
Nina den med vand skal prøves tror jeg
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 435
mar 2007
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 885
stressende aktiviteter i ét væk.
Som Thanya skriver, så skal der noget næsearbejde på bordet. Og de skal arbejde for AL deres foder. De må ikke få noget gratis. Så brug det til træning (sit og dæk øvelser trætte i øvrigt ikke, det er kun nyindlæring der gør det), smid det i haven og gem det også højt, sæt fx fast på træstammer, læg nogle spor til dem hver dag. Fx slæbespor.
og så skal du vist igang med at lære dem nogle faste hvileperioder. Lær dem at være i ro enten i bur eller på tæppe. De skal lære at der ikke sker noget hele tiden.
Jeg synes også det ville være smart at du får en af DCH-konsulenterne ud.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.611
Tror du seriøst på at jeres lille gravhundehvalp var ude på at dominere jer??
Ville bestemt ikke anbefale den måde du beskriver... det kan gøres bedre og mere effektivt end at indlære ved "skræmme-metoder"... En rigtig dålig måde at lære en hvalp/unghund hvad den må eller ikke må!
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.997
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
lure coursing
sep 2009
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 243
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Og er enig med din kæreste: Skil dig af med den ene af hundene, så den anden kan stresse af og så I kan få en sjover tilværelse.
Det kan godt være at du ikke mener, at man kan skaffe sig en hund eller andet dyr, for derefter af give op. Men ind i melllem må man altså se på, hvad der evt vil være bedst for hunden- og i det lange løb også bedst for en selv.
Du magter tilsyneladende ikke opgaven, med to friske unghunde på en gang, når du tyr til fysisk afstraffelse.
Og ellers må du, som flere af de andre er inde på, få noget proffessionel hjælp.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Jeg siger ikke at jeg kan løse problemet, men vil gerne gøre et forsøg for at hjælpe. Som de andre også skriver, så er det lettere at hjælpe når man ser problemerne "i virkeligheden".
mar 2007
Vibe vil ikk sige der er knald på.. døren står bare for det meste åben for at få luft ind og for at de kan gå ud.. og så kommer de ud når jeg syns de skal...
Nu med 3: Ville vildt gerne have Laban med ud på en bane.. ku være vildt sjovt for os begge
Lea jeg har kun brugt den med at tage fat i nakkeskinnet fordi en hundepsykolog sagde jeg skulle.. ikk fordi jeg har lyst! og nej. det er ikk løsningen af gå af med nogen af dem, for de er vant til hinanden og bliver da ulykkelige hvis den ene er væk... det er oplevet bare den store er væk en halv time så sidder den lille og hyler efter ham i den halve time han er væk og kan næsten ikk finde sig selv når han kommer hjem
Jeg har før haft gravhund og ruhåret hønsehund og har aldrig haft disse problemer som jeg har nu... De er ENORM styret af deres instinkter.. Sådan har nogen hunde det jo og jeg træner alt det jeg kan med dem..
mar 2007
MHT de hunde jeg har haft og min evne er der noget jeg ikke har skrevet som jeg helst ville have undladt at skrive men jeg har inden for de sidste 3 år fået medicin for min skizofreni lidelse og mistet nogle færdigheder, deri min ellers ret gode evne til at træne hunde... Den kan så bygges op igen men den rette træning for mig.. og Laban har været på fode psykisk.. han er bare styret af sine instinkter..
Suzy Alene kan de sagtens være eller det ved jeg ikk om den lille kan være uden den store for han har aldrig prøvet det men vil ikk tro der er noget problem.. har været henne og fjerne alt der ikk må tykkes i Den lille vil ikke gå i snor hvis den store ikk er med så det skal han bare lige lære.. det kommer nok stille og roligt..
TIL ALLE: I skal ikk tro jeg ikk har ville træne mine hunde og jeg vil ikk bruge min sygdom som undskylding til at jeg ikk har trænet dem for jeg har gjort meget af det jeg kunne men ikke nok, det indrømmer jeg..
mar 2007
Laban har bare snydt os.. han virkede til at være på toppen da vi anskaffede den anden... derfor gjorde vi det..
mar 2007
De er så svære at træne!