{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.669 visninger | Oprettet:

De er så svære at træne! {{forumTopicSubject}}

Min hvalp Kenei og min store hund Laban er så svære at træne i de ting de ikke må og i de ting de skal. E.ks om Kenei
Han bider kurve i stykker, både dem af stof og af flet og når jeg tager fat i ham gøer han af mig og bider mig.

Han går i skrællespanden og henter kødpakker, kartoffelposer papir vi har brugt til at gøre vasken ren med, simpelthen ALT. og når jeg beder ham stoppe går der to sekunder så er han der igen.

Han pisser og skider på gulvet og på tæpper, i sengen, på dynen i kurven OVERALT! og han bliver luftet hver halve time og døren står åbent så han kan bare gå ud.

Han stjæler ting på sofabordet, han kan akkurat lige nå derop med munden og sjælder hvad der ligger nærmest.

Han ødelægger ledninger til den store guldmedalje.

Han gøer og leger vildt med den store hund hele tiden og den store er lige så god om det som den lille er. Men vi har ikke så stor plads så det er surt når jeg skal skælde ud på ham hele tiden fordi han er for vild og er ved at rive computer og diverse på gulvet.

Han gøer når vi sidder og spiser og han får også skæld ud når han gør det men han bliver ved!
Hvad pokker gør jeg ved ham?!

Så er der Laban.

Han gøer uanset om han kan se noget udenfor eller ej. Er der en fugl der er fløjet forbi så gøer han og han stopper ikke igen.

Vi vil gerne kunne lade ham løbe frit på fælles arialet udenfor da han jo er halv greyhound og har brug for at blive krudtet ordentligt af hver dag. Han kommer bare ikke når vi kalder og løber sin vej så snart han kan komme afsted med det. Ser han en fugl så er han væk! Vi har prøvet med bold, godbider, pivedyr, fløjte, ja ALT!

Ja jeg har aldrig haft problemer med at opdrage hunde men de to her tager sgu livet af mig smiley Så søger lige lidt råd! smiley Tak på forhånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De er så svære at træne!
  • #1   13. sep 2012 Det lyder som om I er inde i en rigtig kedelig spiral, hvor det hele bare bliver til forbud og skæld-ud.

Går I ikke til træning, hvor I lærer at fokusere på alt det, I gerne vil have - og belønne det? Det er meget bedre og nemmere (og hyggeligere) end når al ens fokus er på det som hundene ikke må.

• #2   13. sep 2012 Nej vi går ikk til træning for der er intet her i nærheden og vi har ikke bil.. smiley Ellers havde jeg dælme gået til træning da.. smiley

Det skal lige siges jeg roser hundene meget når de gør som jeg beder dem om, derfor forstår jeg ikke hvorfor de ikke hører mere efter end det de gør når de er vant til at få ros for de ting de gør rigtigt

• #3   13. sep 2012 Det lyder godtnok lidt hårdt, og når begge dine hunde er så unge, så er det jo også lidt af en opgave, du har foran dig...

Jeg tænker også, at du skal have fokus væk fra skæld ud til noget positivt. Jeg er bestemt ikke ekspert, men mit råd ville være, at når hundene laver noget de ikke må, så sig kort "nej" og fjern det forbudte, derudover er det nok bedst bare at ignorere det; en masse skæld ud, hjælper ihvertfald ikke.
    Lav en masse øvelser med dem, hvor du kan rose dem for at gøre det rigtigt.

Så altså mere fokus på aktivitet og træning og mindre fokus på narrestregerne...

• #4   13. sep 2012 Det lyder som om du har 2 meget frustrerede hunde, som har alt. alt for meget energi og som ikke aner en dyt om hvad du forventer af dem....

Skraldespanden flytter du væk eller køber en med et låg han ikke kan åbne - ¨Så er den løst!
    Han sttjæler ting på sofabordet... flyt tingene så der ikke er noget at stjæle... så er den løst!

Når du tager fat i ham bider/gøer han... hvornår tager du fat i ham og hvordan?

Han pisser og skider over alt trods han bliver luftet hver ½ time og døren står åben... hvordan lufter du ham, er du til stede, hvad gør du når han besørger udenfor?

Hvordan træner du med dine hunde og hvor meget?

• #5   13. sep 2012 Camilla, godt råd smiley Det vil jeg da prøve... ja de er meget unge begge to jo.. den var ikke helt gennemtænkt at få en lillebror så tidligt efter vi fik Laban.. smiley Vi har ikke haft Laban fra han var hvalp så det har jo også lidt at sige

• #8   13. sep 2012 Pia K: Jeg ville sige præcis det samme. Allierer jer med en som gerne vil brug tid og har lyst til at hjælpe jer med at få problemerne løst i hjemmet.
    For at I kan få en ordentlig hjælp så tror jeg at man bliver nødt til at komme ud og observerer hvad der sker i hjemmet og hvordan de to hunde agere

• #9   13. sep 2012 jeg tager fat i han nakkeskind, (har jeg altid gjort med alle mine hunde) og så siger jeg et konsekvent NEJ...

Jeg går med ham ude på fælles arialet og siger tistis men intet sker., og når han endelig gør noget udenfor så roser jeg ham.

Kenei træner jeg sit og dæk med lige nu og så leger vi ude på fællesarialet og løber rundt og får gang i systemet og i legen så han også ved at jeg gerne vil lege med ham. Laban kunne INTET da han kom til os så jeg tager det stille og roligt med ham for han var ikke blevet behandlet godt der hvor han kom fra så han mister hurtigt konsentrationen.. Og så beder jeg ham om hans opmærksomhed en sidste gang og så slutter vi af med en godbid og så det det.. Jeg kræver ikke så meget af dem endnu men havde da tænkt mig at lave lidt "find godbiden" træning med Laban for han skal bruge sin hjerne lidt, det ville han have godt af

• #10   13. sep 2012 ja... det var også en mulighed.. smiley

• #13   13. sep 2012 Morten, giver oss mine brugte toiletruller, det elsker de at splitte ad i atomer... smiley De ved faktisk ikk meget bedre end det hehe..

MHT at tage fat i nakkeskinnet så er det en hundetræner der i tidernes morgen lærte mig at det skal man gøre for det gør moren til hvalpen også hvis det er noget den ikke må..

Ellers har jeg oss haft lagt en finger på næsten af ham og sagt nej til ham

• #14   13. sep 2012 Morten, det jeg helt enig i at man skal.. Tager også Kenei med ud på græsset uden Laban og så leger og træner vi derude,,, og så tager kæresten sig lidt af Laban imens og så bytter vi bagefter

• #15   13. sep 2012 Den tråd her er smadder god advarsel til alle der tænker at to unghunde sammen er en god ide smiley
    Super godt at få sat virkelige hændelser på anbefalingerne.
    Jeg foreslår også DcH's gratis adfærdskonsulenter. I skal have vendt de forhold i en fart. Det lyder jo helt hen i vejret.

• #16   13. sep 2012 Malene, det er det oss.. De driver deres mor til vanvid smiley haha.. (mener det ikk så galt)

Det er gået så vidt at kæresten har snakket om at han vil af med en af dem igen og jeg vil ikk.. jeg giver ikk op og jeg anskaffer slet ikk dyr og for at gå af med dem igen bare sådan lige

• #17   13. sep 2012 Er helt enig med de andre i at i skal have en ud og hjælpe jer.

Hvis du gerne vil give Laban mere mulighed for at kunne få "løbet af" hvad så med en indkalderline dem kan du få op til 15m (ved ikke om de kan fåes længere) den er også god at træne med når man ikke kan slippe hunden, ved fx indkald.
    Jeg bruger en til Tazz når vi fx går i skoven

• #18   13. sep 2012 Det med at tage fat i hunden og afstraffe den fysisk er - gudskelov - noget som er forsvundet fra moderne hundetræning. Jeg siger som de andre. I har brug for proffessionel hjælp, til at komme i gang med noget positiv og belønningsbaseret træning.

• #19   13. sep 2012 Du vil altid: Mener du en flexiline for det har vi,, vores er bare kun 6 meter mener jeg,,, vi har også tænkt på at sætte en pløk og græsset med en lang line så han kan gå lidt rundt derude.. smiley

Er der nogen der kan linke til dem, for har svært ved at finde noget.. bor i haarby på fyn..

• #20   13. sep 2012 jeg slå dem jo aldrig! Det skal lige siges

• #21   13. sep 2012 jeg ville nok vælge at lære Laban at løbe smiley sundt for menneske og dyr smiley
    han får brugt sin naturlig løbe trang, og du kommer i super form smiley

den lille er jo en gravhund smiley de er noget så viljefaste.. så der vil jeg nok også gør som de andre foreslår, få en konsulent ud..
    men i første omgang så find de guffere han eeeeeelsker, og afled ham med legetøj eller en øvelse ( der belønes smiley ) ..
    ellers har jeg ikke noget brugbart at komme med *GG* andet end held og lykke smiley

• #22   13. sep 2012 At tage fat i nakkeskindet er - for mig - en lige så voldsom fysisk afstraffelse som fx. et dask over snuden. Det er hele kernen i, om man vil træne straf-baseret, så man hele tiden har fokus på det hunden ikke må, og sørger for at give den en eller anden form for straf/ubehag, for at få den til at holde op - eller om man træner belønnings-baseret, så man har fokus på alle de gode ting, og belønner dem, for at få mere af den slags... Man kan desværre ikke begge dele på én gang. Sådan fungerer hjernen ikke (hverken hundes eller menneskers)

• #24   13. sep 2012 http://www.dogcity.dk/sporseler-og-liner-295?gclid=CI30t-GGsrICFUS_zAodpW8AbQ

fx sådan en her, min er så bare flad. Det er et håndtag og en karabinhage og så bare en fast line

• #25   13. sep 2012 nej jeg tror ikke det er en flexline, det ville jeg ikke anbefale ihvertilfælde, hvis Laban får viklet den om benet imens der løbes hurtigt, kan det hurtigt gå galt.

jeg har altid brugt en flagline.

du er som andre skriver rendt ind i den dårlige kombination af teenager og hvalp og så er det heller ikke helt nemme racer i forvejen at træne.

det er vigtigt at området rundt om dig er det bedste sted i verden, det er her de gode ting skal foregå, så får du en hund der altid kommer hen til dig, du skal lege, hygge, rose og give guffer helt tæt på dig.
    Der ville jeg starte, glem alt om at tage fat eller råbe højt.
    jeg tror, du og hundene har brug for at få jeres tillid genoprettet

• #26   13. sep 2012 (link fjernet)

• #27   13. sep 2012 Tak for linksne..

connie ja jeg må give dig ret smiley

• #28   13. sep 2012 Christina, jeg gør alt hvad jeg kan smiley

• #29   13. sep 2012 Jeg bruger en 25 m lang tørresnor til Silje når hun trænger til at løbe lidt rundt. smiley Ja den filtre lidt, men det skal bare lige ordnes inden man tager afsted, så er det det. Når hun har den på kan hun rigtig fræse rundt og te sig som en tosse, det kunne hun ikke på samme måde med hendes flexiline. smiley

• #30   13. sep 2012 Det med at han gøer og bidder af jer/på jer, er vidst nok for at dominere... det fik vi i hvert fald at vide det var det polly havde gang i.. Jeg tog en flaske og lavede et lille hul i toppen, og hver gang (to gange om dagen ca) sprøjtede jeg vand i hovedet af hende, og hun stoppede helt med det efter tre gange, vand kan hun sku ikke li smiley

• #31   13. sep 2012 Mette, tak for rådet.. smiley

Lærkegaard: ja jeg håber det går over.. ellers må han blive katereret, (har hørt af dyrlægen at det giver dem mindre lyst til at besørge indedøre)

Nina den med vand skal prøves tror jeg smiley

• #32   13. sep 2012 Jeg var i hvert fald rigtig positiv overasket over hvor godt det virkede smiley

• #33   13. sep 2012 det lyder da godt smiley

• #34   13. sep 2012 Som jeg læser det lever dine hunde i et hjem med fuld knald på. Udenfor hver halve time, døren til haven er åben, en masse leg med hinanden, leg med dig og er der ikke knald på finder de selv på ved at stjæle, bide og ødelægge.
    stressende aktiviteter i ét væk.

Som Thanya skriver, så skal der noget næsearbejde på bordet. Og de skal arbejde for AL deres foder. De må ikke få noget gratis. Så brug det til træning (sit og dæk øvelser trætte i øvrigt ikke, det er kun nyindlæring der gør det), smid det i haven og gem det også højt, sæt fx fast på træstammer, læg nogle spor til dem hver dag. Fx slæbespor.

og så skal du vist igang med at lære dem nogle faste hvileperioder. Lær dem at være i ro enten i bur eller på tæppe. De skal lære at der ikke sker noget hele tiden.

Jeg synes også det ville være smart at du får en af DCH-konsulenterne ud.

• #36   13. sep 2012 Nina og polly:

Tror du seriøst på at jeres lille gravhundehvalp var ude på at dominere jer??

Ville bestemt ikke anbefale den måde du beskriver... det kan gøres bedre og mere effektivt end at indlære ved "skræmme-metoder"... En rigtig dålig måde at lære en hvalp/unghund hvad den må eller ikke må!

• #37   13. sep 2012 Du må have laban med på sådan en løbe bane smiley lacourse ? Hedder det sådan ?

• #38   13. sep 2012 http://www.jettefuglsang.dk/9304/lure%20coursing
    lure coursing

• #39   13. sep 2012 herhjemme kommer min Marco´s kedsomhed til udtryk på samme måde, så hvis jeg har været lidt fedtet med hjemme træningen i en lille uges tid, så blir han også lidt ustyrlig, dog ikk helt som du beksriver, men så det bare igang med diverse former for træning herhjemme, så falder han til ro, og jo mere han får lov at arbejde udenfor, jo bedre lystrer han herhjemme..

• #40   13. sep 2012 At tag fat i nakkeskinet, sprøjte vand i hoved på den eller andre overgreb på hunden, er ikke vejen frem.
    Og er enig med din kæreste: Skil dig af med den ene af hundene, så den anden kan stresse af og så I kan få en sjover tilværelse.
    Det kan godt være at du ikke mener, at man kan skaffe sig en hund eller andet dyr, for derefter af give op. Men ind i melllem må man altså se på, hvad der evt vil være bedst for hunden- og i det lange løb også bedst for en selv.
    Du magter tilsyneladende ikke opgaven, med to friske unghunde på en gang, når du tyr til fysisk afstraffelse.
    Og ellers må du, som flere af de andre er inde på, få noget proffessionel hjælp.

• #41   13. sep 2012 Sig til hvis du gerne vil have jeg kigger forbi...
    Jeg siger ikke at jeg kan løse problemet, men vil gerne gøre et forsøg for at hjælpe. Som de andre også skriver, så er det lettere at hjælpe når man ser problemerne "i virkeligheden".

• #42   13. sep 2012 Thanya R.. har ikke haft Laban fra lille som der også er skrevet længere oppe =) han var et år da vi fik ham og opdraget med tæv.. derfor ignorerer han ALT fordi han er bange for hvad der skal ske

Vibe vil ikk sige der er knald på.. døren står bare for det meste åben for at få luft ind og for at de kan gå ud.. og så kommer de ud når jeg syns de skal...

Nu med 3: Ville vildt gerne have Laban med ud på en bane.. ku være vildt sjovt for os begge smiley

Lea jeg har kun brugt den med at tage fat i nakkeskinnet fordi en hundepsykolog sagde jeg skulle.. ikk fordi jeg har lyst! og nej. det er ikk løsningen af gå af med nogen af dem, for de er vant til hinanden og bliver da ulykkelige hvis den ene er væk... det er oplevet bare den store er væk en halv time så sidder den lille og hyler efter ham i den halve time han er væk og kan næsten ikk finde sig selv når han kommer hjem

Jeg har før haft gravhund og ruhåret hønsehund og har aldrig haft disse problemer som jeg har nu... De er ENORM styret af deres instinkter.. smiley Sådan har nogen hunde det jo og jeg træner alt det jeg kan med dem..

• #43   13. sep 2012 Tanya-- jeg tager ikk laban i nakkeskinnet.. det er hvalpen jeg gør det ved. ku aldrig finde på at gøre det ved laban... han bliver bange når man gør sådan noget.. og jeg bliver ikk mobset.. jeg lytter og kommenterer tilbage men det undre mig da ikk at folk opfatter det forkert for i kan ikk læse mit tonefald.. og vil ikk dømmes for at have anskaffet to hunde..

MHT de hunde jeg har haft og min evne er der noget jeg ikke har skrevet som jeg helst ville have undladt at skrive men jeg har inden for de sidste 3 år fået medicin for min skizofreni lidelse og mistet nogle færdigheder, deri min ellers ret gode evne til at træne hunde... Den kan så bygges op igen men den rette træning for mig.. og Laban har været på fode psykisk.. han er bare styret af sine instinkter..

Suzy Alene kan de sagtens være smiley eller det ved jeg ikk om den lille kan være uden den store for han har aldrig prøvet det men vil ikk tro der er noget problem.. har været henne og fjerne alt der ikk må tykkes i smiley Den lille vil ikke gå i snor hvis den store ikk er med så det skal han bare lige lære.. det kommer nok stille og roligt..

TIL ALLE: I skal ikk tro jeg ikk har ville træne mine hunde og jeg vil ikk bruge min sygdom som undskylding til at jeg ikk har trænet dem for jeg har gjort meget af det jeg kunne men ikke nok, det indrømmer jeg.. smiley

• #44   13. sep 2012 Thanya jeg er sikker på vi klare det.. der er en sød ung pige der har tilbudt mig at komme og hjælpe.. hun er hundetræner smiley så der er nok hjælp at hente.. smiley

Laban har bare snydt os.. han virkede til at være på toppen da vi anskaffede den anden... smiley derfor gjorde vi det..

• #45   13. sep 2012 helt klart smiley

Kommentér på:
De er så svære at træne!

Annonce