Indkald Indkald
Gode råd til indkald søges... jeg har prøvet med godbidder..at vente med at kalde til hun ikke er så interesseret i det hun nu undersøger...at løbe den anden vej.....at bruge en bold hun er glad for som belønning når hun kommer... at lade hende løbe fri igen når hun har været inde hos mig.....at tydligøre signalet ved at putte kropssprog på (jeg sætter mig på hug og klapper på mit lår)
men alligevel fungere det ikke
så jeg har brug for gode råd/ideer.
hun ser indimellem på mig når jeg kalder...men ikke altid.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Når man indlærer indkald, så skal hunden ikke have et valg om hvorvidt den har lyst til at komme eller ej, derfor linen. Desto flere gange den har muligheden for at overhøre et indkald, desto sværere bliver det at få indlært et solidt indkald og man risikerer at få en hund, der ved hvad indkald lige lynhurtigt opvejer fordele og ulemper ved at komme og er belønning ikke god nok i forhold til det ikke at komme, så har man et problem, hvor man så hele tiden skal øge indsatsen i håb om at hunden kommer.
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.402
Og så husk at sørge for at det bare er en fest at komme hen til dig. Hvis hunden ved at det er skide skægt at være sammen med dig, så øger du sandsynligheden for at den gider at komme.
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 5 Svar: 44
jeg har lang line på hende, men har ikke prøvet konsekvent at hale hende ind..det prøver jeg lige...
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 941
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 55
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.817
Jeg ville bestemt ikke blive overrasket, hvis den teknik ikke virkede.
Hvis man insisterer på at behandle sin hund som en torsk for enden af en line, så får man ofte en torsk for enden af en line.
Jeg bruger også lange liner, - kunne ikke drømme om andet, - men enten et nøk eller en reprimande, hvor man løber op til hunden, er dét, jeg anbefaler.
( + en helvedes masse andre hjælpeøvelser, som skal sidde i skabet før man har den fornødne lydhørhed)
feb 2012
men hvad anbefaler du så? jeg har prøvet mange ting og så ekstra lækre godbidder...og de gange jeg har haft den lange line på har jeg ikke halet hende ind, men fastholdt trækket indtil hun enten ser på mig eller bevæger sig mod mig.
jeg har tænkt om jeg måske kalder for tit på hende ? så hun er blevet vant til at ignorer mig... så mit næste træk bliver nok at indlære et nyt signal..så istedet for kom vil jeg bruge her...og så lækre guffer..og hvis det ikke virker vil jeg prøve fløjten.. (har dog en bekymring om hun bliver bange for fløjten, da hun er noget frygtsom overfor fremmede lyde)
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.817
Jamen jeg anbefaler jo følgende:
<b> Jeg bruger også lange liner, - kunne ikke drømme om andet, - men enten et nøk eller en reprimande, hvor man løber op til hunden, er dét, jeg anbefaler. </b>
eller måske du skulle delatge næste gang jeg afholder et workshop i indkald.
feb 2012
og jeg har haft hund før og gået til træning både i DCH og DKK..så efterlyste bare lidt alternative råd, da de gængse ligsom preller af...
men hvad når du har givet et nøk..roser du så når hunden giver dig opmærksomhed? reprimanden når du løber op til hunden??hvordan?
Indkald