789 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Indkald Indkald

Gode råd til indkald søges... jeg har prøvet med godbidder..at vente med at kalde til hun ikke er så interesseret i det hun nu undersøger...at løbe den anden vej.....at bruge en bold hun er glad for som belønning når hun kommer... at lade hende løbe fri igen når hun har været inde hos mig.....at tydligøre signalet ved at putte kropssprog på (jeg sætter mig på hug og klapper på mit lår)
men alligevel fungere det ikke smiley
så jeg har brug for gode råd/ideer.
hun ser indimellem på mig når jeg kalder...men ikke altid.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indkald
  • #2   3. mar 2012 Hun skal have lang line på indtil indkaldet sidder, så du kan trække hende ind til dig eller hente hende når hun ikke kommer af sig selv, og så skal der trænes langsomt hvor du gradvist øger niveauet af distraheringer i takt med at hendes indkald bliver mere sikkert.

Når man indlærer indkald, så skal hunden ikke have et valg om hvorvidt den har lyst til at komme eller ej, derfor linen. Desto flere gange den har muligheden for at overhøre et indkald, desto sværere bliver det at få indlært et solidt indkald og man risikerer at få en hund, der ved hvad indkald lige lynhurtigt opvejer fordele og ulemper ved at komme og er belønning ikke god nok i forhold til det ikke at komme, så har man et problem, hvor man så hele tiden skal øge indsatsen i håb om at hunden kommer.

• #3   3. mar 2012 Jeg vil give MI ret... Når man ved at hunden har et dårligt indkald, så er der ingen grund til at lade den løbe som den har lyst til det.

Og så husk at sørge for at det bare er en fest at komme hen til dig. Hvis hunden ved at det er skide skægt at være sammen med dig, så øger du sandsynligheden for at den gider at komme.

• #4   4. mar 2012 ok..tak for jeres svar..det første råd er afprøvet...hun ser bare på mig og løber den anden vej smiley
    jeg har lang line på hende, men har ikke prøvet konsekvent at hale hende ind..det prøver jeg lige...

• #5   4. mar 2012 Vega er for at sige det mildt pissedårlig til at komme når der bliver kaldt, men vi bruger så en hundefløjte, og dér kommer hun, for så er der dejlige godbidder, ved hun smiley måske det var en ide?

• #6   4. mar 2012 Undskyld jeg lige indskyder et spørgsmål.. Men "M.I." hvis du så er nød til at hale hunden ind, fordi den ikke kommer, når du kalder.. Siger du så noget til hunden..? Får den ros, får den skældud... får den en godbid.. siger du ingenting.. ? smiley

• #7   4. mar 2012 <b> jeg har lang line på hende, men har ikke prøvet konsekvent at hale hende ind..det prøver jeg lige... </b>

Jeg ville bestemt ikke blive overrasket, hvis den teknik ikke virkede.
    Hvis man insisterer på at behandle sin hund som en torsk for enden af en line, så får man ofte en torsk for enden af en line.

Jeg bruger også lange liner, - kunne ikke drømme om andet, - men enten et nøk eller en reprimande, hvor man løber op til hunden, er dét, jeg anbefaler.

( + en helvedes masse andre hjælpeøvelser, som skal sidde i skabet før man har den fornødne lydhørhed)

• #8   4. mar 2012 Lise L... det lyder da logisk...det med torsken smiley
    men hvad anbefaler du så? jeg har prøvet mange ting og så ekstra lækre godbidder...og de gange jeg har haft den lange line på har jeg ikke halet hende ind, men fastholdt trækket indtil hun enten ser på mig eller bevæger sig mod mig.
    jeg har tænkt om jeg måske kalder for tit på hende ? så hun er blevet vant til at ignorer mig... så mit næste træk bliver nok at indlære et nyt signal..så istedet for kom vil jeg bruge her...og så lækre guffer..og hvis det ikke virker vil jeg prøve fløjten.. (har dog en bekymring om hun bliver bange for fløjten, da hun er noget frygtsom overfor fremmede lyde)

• #9   4. mar 2012 gitte F

Jamen jeg anbefaler jo følgende:

<b> Jeg bruger også lange liner, - kunne ikke drømme om andet, - men enten et nøk eller en reprimande, hvor man løber op til hunden, er dét, jeg anbefaler. </b>

eller måske du skulle delatge næste gang jeg afholder et workshop i indkald.

• #10   5. mar 2012 Workshop er vist ikke realistisk..jeg bor i Nordjylland smiley
    og jeg har haft hund før og gået til træning både i DCH og DKK..så efterlyste bare lidt alternative råd, da de gængse ligsom preller af...

men hvad når du har givet et nøk..roser du så når hunden giver dig opmærksomhed? reprimanden når du løber op til hunden??hvordan?

Kommentér på:
Indkald

Annonce