Mangler gode råd ;) {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har en Dværg Schnauzer på snart 6 mndr, vi går til hvalpe træning og hygger os rigtig meget. De første gange var alt jo nyt og spændende og jeg syntes vi har lært meget, øjenkontakt når jeg fløjter på en bestemt måde, sit, dæk og indkald. Men har hele tiden haft lidt svært ved at holde kontakten med ham, når der er så mange søde hvalpe og gode dufte. Så har vi været i en super god lokal hunde skov, hvor han rigtig hyggede sig og hilste på alle de andre hunde, men efter det, er det som om han ikke rigtig gider mig, når der er andre hunde. Han tror vi skal lege hele tiden og er utrolig svær at få kontakt med, han stod faktisk mere på 2 ben end 4, sidste gang vi var afsted og han pev og hylede for at komme i nærheden af de andre hvalpe (som i mine øjne var utrolig opmærksomme på deres ejer) Jeg har skiftet de sunde belønninger ud med små pølse stykker, da han er helt vild med dem, men det kunne heller ikke fange hans opmærksomhed, er der nogen der har nogle gode råd ??
Mvh Anne
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
De tilbyder din hund leg og sjov i gaden. Du tilbyder et "dyyygtigt" og et stykke pølse.
Belønning behøver ikke at være guffer. Belønning kan være hurtig leg.
Enten med en bold/bidepølse/bideskind eller med dig selv.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.441
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 114
Har man en mad-glad hund, bruger man godbidder...
Kort sagt - Det som hunden gerne vil, bruger man som belønning :o)
jan 2011
okt 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 77
okt 2011
okt 2011
jan 2011
Men ja, tålmodighed er også en rigtig god ting lige nu ;o)
okt 2011
Så han må jo nøjes med mig;) Syntes bare det var en rigtig øv trænings dag og sådan har det jo slet ikke været de andre gange. Var nødt til fysisk at vende ham mod mig for at få kontakt, sådan er han slet slet ikke derhjemme, han løber rundt efter mig hele tiden. Men nu ved jeg ihvertfald at der ikke er noget galt, han er jo bare en bumset teenager ;);) Tak for gode råd, Mvh Anne
jan 2011
Mangler gode råd ;)