gør af andre - vil lege gør af andre - vil lege
for at tage problemerne lidt på forskud vil jeg gerne have nogle gode inputs til hvordan vi skal træne vores hittehund felix når vi får ham hjem.
mere specifikt hans tendens til at ville gø når der er andre hunde, vores indtryk er at han er super legesyg og bare vil hen og lege (han rejser hverken børster eller bliver anspændt) og han er da også blevet parret med en anden han hvalp af samme størrelse på internatet og de elsker at lege sammen.
men selve hans gøen kan jo godt blive et problem da der er flere hunde der hvor vi flytter hen med ham. jeg har selv flere ideer til træning, men kunne nok godt bruge hjælp og råd, da han er noget fokuseret når han først er begyndt at gø.
kunne forestille mig at hvis han bare får noget hundeleg og "vokser" lidt mentalt at det så allerede kunne forsvinde men vil ikke bare vente, vil hellere træne aktivt.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.490
Måske klikkertræning kunne være en ide?
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.626
klikker træning har jeg brugt meget til mine katte så det kommer der nok helt naturligt gang i, men det er igen generelle ting jeg tænker mere at jeg jo skal prøve at aflede ham når jeg ser andre hunde, evt med meget lækre godbidder, og hvis ikke det virker så straks gå i anden retning.
så snart vi får ham vil jeg gerne selv have lagt en plan for hvad jeg går når han begynder at gø, eller når der kommer end hund og jeg regner med han snart begynder.
gør af andre - vil lege