Gør af andre hunde Gør af andre hunde
Jeg står med det problem at min ene pomeranian (han på 10 mdr) de sidste par måneder har gøet helt ustyrligt af andre hunde. Jeg ved at jeg har valgt mig en gøende race og at det nok er noget nært umuligt at få pillet af ham helt, men forsøger at træne noget af det af ham. Min ældre pomeranian han på de 3 år har på ingen måde samme opfarende tilgang til andre hunde. Jeg har forsøgt mig med at aflede med alverdens lækkerier, men i det øjeblik han spotter en anden hund (om den så er flere kilometer væk), så gør han helt ustyrligt, knurre lidt, og trækker voldsomt over mod den pågældende hund. Det er som om at så snart han ser andre hunde slår alt i hovedet fra og så kan jeg ellers forsøge at få hans opmærksomhed men intet hjælper. Der har fra da han var yngre ikke været de mindste problemer mht andre hunde, men det er noget der først er kommet fra efter han blev kønsmoden.
Han har aldrig haft en dårlig oplevelse med en anden hund, og når jeg har introduceret ham for andre helt rolige hunde går han helt amok med at gø, han skriger nærmest.
Håber i har nogle tricks derude som jeg kan arbejde med!
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.834
okt 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 96
okt 2013
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.834
Vi har brugt hende som underviser i Polarhundeklubben, og hun er super dygtig.
okt 2013
jul 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 92
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 31
Gør af andre hunde