601 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Motivering Motivering

Hej.

Er der nogle der kan hjaelpe mig til hvad jeg kan goere for at motivere Elvis (naesten 6 mdr gammel) til at ville traene?

Han er ikke rigtig mad motiveret kun maaske til en eller 2 oevelser. Jeg synes heller ikke hans legetoej hjaelper, jo altsaa han vil rigtig gerne lege, bare ikke traene.

Jeg har sat mine krav ned til ham for lang tid siden og jeg traener altid kun i korte perioder maaske 1-2 min. Saa ved altsaa ikke hvad jeg skal goere for at motivere ham. Vil saa gerne laere ham at gaa paa plads, men hvor er det dog svaert naar mad ikke motiverer ham.

Paa forhaand tak.

Nynne.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motivering
  • #1   5. apr 2011 Hvilke godbidder bruger du?
    Høj lys stemmeføring/overgearet stemme tænder min hund.
    Af godbidder bruger jeg kødrester....helst steg af en art i mikrosmå stykker, så hun hele tiden vil have en mere uden at det mætter hende. Træn ikke en hund, der lige har spist

• #2   5. apr 2011 Hvilken slags mad motivere du med, jeg kender nogle hunde der kun vil træne hvis de får en bestemt slags godbid.

• #3   6. apr 2011 Jeg bruger clicker traening, og beloenner med ost, koed eller leverpostej. Jeg laver faerdige oevelser, men beloenner efter hver enkelt fx. sit - beloen - daek- beloen. Maaske stiller jeg for hoeje krav, men det foeler jeg ikke selv. Jeg bruger mest de oevelser han er staerk i som sit og gi pote og dem han ikke bryder sig saa meget som som daek og kravle beloenner jeg ekstre. Men det kan da godt vaere jeg skal saette mine krav yderligere ned, men hvordan? Ved kun at bruge de oevelser han synes godt om???
    Og saa vil jeg proeve med legetoej en gang til, maaske jeg skal gejle ham lidt mere op...??

Maaske har jeg ogsaa lavet en fejl i at lade ham slippe for en oevelse hvis han ikke vil. Altsaa hvis han ikke vil daekke, saa har jeg taget en anden oevelse jeg ved han kan lide. Er det forkert???

• #5   6. apr 2011 Jeg klikkertræner også min franske bulldog, og det er heller ikke altid hun synes det mest motiverende er godbidder, derimod vil hun RIGTIG gerne lege.
    Jeg gør det sådan, hvis vi fx træner frivillig sit: Jeg venter på hun selv byder ind med nogle øvelser, og når hun ramme den rigtige (sit) klikker jeg, og belønner med legetøjet, men så skal der også leges med legetøjet, jeg vifter det foran hende, gemmer det bag ryggen, kører det hen over gulvet, altså gør legetøjet spændende for hende, og så er hun helt tændt smiley

• #6   6. apr 2011 Okay, jamen det vil jeg proeve... Jeg vil goere alt for at motivere ham, for synes jo det kunne vaere rart at kunne traene ham til at gaa paa plad osv. Min franske er helt vild efter at traene bare der er mad at hente, men Elvis min blandings hund, ja han synes altsaa ikke det er sagen...

• #8   7. apr 2011 Jeg proever at lade vaere med at lokke og lade ham regne tingene ud selv, men har et par gange brugt den som forstaerker...
    Jeg er naesten lige blevet faerdig til hvalpe traening, og begynder paa et hold til maj, saa der er jo lige lidt tid til endnu, men er sikker paa at det nok skal hjaelpe til motivationen ogsaa.

Igaar proevede jeg at traene udelukkende med legetoej, jeg gejlede ham rigtig op og det virkede faktisk overraskende godt, jeg tror simpelthen jeg har vaeret for "serioes" og kedelig naar vi har traenet. Saa 1000 tak for de gode raad, jeg tror jeg vil goere som Anne skriver med fodring, saa ingen foder inden vi traener og saa vil jeg kombinere at beloenne med foder og legetoj.

Endnu engang tak, det er virkelig dejligt med noget hjaelp naar man er ved at miste modet. Jeg bor i Sydafrika og har ikke altid nogen at spoerge saa godt internettet er opfundet:)

Kommentér på:
Motivering

Annonce