Hvalpe motivering? ? ? Hvalpe motivering? ? ?
Godaften i stuerne.
Jeg har jo fået hende den bette nye vovse ; Safica.. med tilnavnet "terroristen".
Der er fuld skral på hende det meste af dagen og træning flere gange om dagen samt mad i en vandflaske til at stimulere hende er ikke helt nok for bettepigen.
Hendes legetøj er ikke videre interesant og så var det jeg tænkte om der ikke var nogen herinde som har andre gode ideér til noget movitation til hende?
Det må også gerne være noget hun kan få glæde af alene da vi så småt er gået igang med alene hjemme træningen.
Jeg vil selv logge af og gå ind og spise aftensmad men håber i har nogle gode ideér i vil dele.
Knus S, S og S
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.057
-at lære den at slappe af var et godt sted at starte.
Almindelig træning, som man nu gør med en hvalp: lære at gå i snor, sitte, dække, komme når man kalder osv, samt små gåture burde kunne gøre det, samme med lidt øvelser til næsen (fodersøg osv)
Når hunden er alenehjemme -giv den et godt ben e.l. at tygge på, og ellers ikke alverden. Den skulle jo gerne lære at slappe af/sove når de er alene -ikke at tiden skal bruges på masser af aktivitet
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 899 Svar: 11.902
Eller gem hendes mad rundt omkring.
jan 2007
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 38
så smider jeg det bare ud på græsset.... det kan hun rigtig godt li....
og ellers når hun er alene, søre jeg bare for at hun har et rigtig godt ben...
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 38
og hvis de får dem spist har jeg hørt ( ikke noget jeg selv har prøvet ) at man kan fylde leverposteg i i stedet...
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 456
Ellers kan du ligge en godbid ind i en tom toiletrulle og bukke enderne ind, det tager en hvalp lidt tid at få den åbnet. Men jeg vil ikke undlade at sige der vil komme papir fnuller i det meste af huset.
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
men ledte efter råd som kunne underholde hende da legetøjet er kedeligt og sofabordet er begyndt at smage godt hvis hun ikke lige får opmærksomhed nok.
Altså andre slags "legetøj/underholdning" til hende.
VI træner kun udenfor de 4 x 3 minutter om dagen og hendes aktivitetshøjdepunkt er da også når vi lige er kommet hjem fra en gåtur og så en halv time frem og det var der det kunne være dejligt med andre ting hun kunne give sig igang med en at æde af mine møbler *ss*
Tyggeben lyder som en god idé, var bare ikke klar over om det var sundt for en bette men det prøver jeg, kunne være dejligt hvis hun faldt for det så hun havde noget legetøj/underholdning hun kunne ligge og nyde.
Mia: Jeg fodrer Safica med maden i en 1/2 l. colaflaske og det er bare et hit og beskæftiger hende i en lille halv time 3 gange dagligt.
Trine: Toiletrullen er skam afprøvet og det tager hende højst 2 minutter så er den splittet ad og alt maden spist så ikke meget sjovt der.
jan 2007
Knudeben og sådanne ting hører til sjældenhederne her.
Og netop når du kommer hjem fra tur, og han er helt vild, er det at han skal lære at nu har han været ude, og nu skal han slappe af.
Jeg har gjort det (dog ikke med en hvalp), at når jeg kommer hjem fra tur, så går vi ud og henter en kiks/tyggeting) som Reiki får at lægge sig med.
På den måde skal jeg hverken skælde ud/lege (det vil jo bare godkende at jep, det ER nu vi skal lege) eller på anden måde være over ham. Straks han får guffen, ja så lægger han sig jo med den.
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Det bruger jeg selv til mine når de skal være alene i mere end en time, for de bliver så rolige/trætte når sådan et frosset et er onduleret *ss*
Jeg gør så også det at jeg begrænser deres bevægelighed til kun køkkenet hvor de har hver deres kurv, vand og en tændt radio. Inden jeg skal gå bliver de bedt om at gå i kurven mens jeg gør mig klar, så får de hver deres ben og jeg kan gå uden problemer
Henld og lykke med den bette
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
jan 2007
Man kan osse bare købe kraftben e.l. i supermarkedet. Så ja -det er bare at finde et eller andet der kan gnaskes i:o)
jan 2007
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 59
Hvalpe motivering? ? ?