579 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hvalpe motivering? ? ? Hvalpe motivering? ? ?

Godaften i stuerne.

Jeg har jo fået hende den bette nye vovse ; Safica.. med tilnavnet "terroristen".
Der er fuld skral på hende det meste af dagen og træning flere gange om dagen samt mad i en vandflaske til at stimulere hende er ikke helt nok for bettepigen.
Hendes legetøj er ikke videre interesant og så var det jeg tænkte om der ikke var nogen herinde som har andre gode ideér til noget movitation til hende?
Det må også gerne være noget hun kan få glæde af alene da vi så småt er gået igang med alene hjemme træningen.

Jeg vil selv logge af og gå ind og spise aftensmad men håber i har nogle gode ideér i vil dele.

Knus S, S og S

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpe motivering? ? ?
  • #1   24. jun 2008 For det første -en hvap skal ikke lave en milliard ting hver dag (overdrivelse fremmer forståelsen *G*)
    -at lære den at slappe af var et godt sted at starte.

Almindelig træning, som man nu gør med en hvalp: lære at gå i snor, sitte, dække, komme når man kalder osv, samt små gåture burde kunne gøre det, samme med lidt øvelser til næsen (fodersøg osv)

Når hunden er alenehjemme -giv den et godt ben e.l. at tygge på, og ellers ikke alverden. Den skulle jo gerne lære at slappe af/sove når de er alene -ikke at tiden skal bruges på masser af aktivitet

• #2   24. jun 2008 Hvad med aktiveringslegetøj med guffer i?
    Eller gem hendes mad rundt omkring.

• #3   24. jun 2008 hov -et godt ben, samt nogen ting der gerne måt tygges på (ikke legetøj der opfordrer til vild leg)

• #4   24. jun 2008 Min lille hvalp er bestemt også en lille terrorist, jeg er begyndt at give hende hendes morgen mad ude i haven....
    så smider jeg det bare ud på græsset.... det kan hun rigtig godt li....
    og ellers når hun er alene, søre jeg bare for at hun har et rigtig godt ben...

• #5   24. jun 2008 De der marvben er RIGTIG gode.... man skal bare huske at købe dem der er lidt lange i det, så er det lidt svære for dem at nå helt ind, og så holder de lidt længere tid....
    og hvis de får dem spist har jeg hørt ( ikke noget jeg selv har prøvet ) at man kan fylde leverposteg i i stedet...

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 456
    #6   25. jun 2008 Marvben er gode, når de er tomme så fyld dem med en blandning af havregryn og leverposteg. Når det er meget varmt udenfor kan de ligges i fryseren og så kan de ligge ude i haven og bruge tid på at gnave det ud mens det tør op.
    Ellers kan du ligge en godbid ind i en tom toiletrulle og bukke enderne ind, det tager en hvalp lidt tid at få den åbnet. Men jeg vil ikke undlade at sige der vil komme papir fnuller i det meste af huset.

• #7   25. jun 2008 Michelle : nu var det heller ikke for at hun skulle rende rundt og lave 1000 ting. Hun skal selvfølgelig også lære at slappe af indenfor, hvilket er blevet bedre
    men ledte efter råd som kunne underholde hende da legetøjet er kedeligt og sofabordet er begyndt at smage godt hvis hun ikke lige får opmærksomhed nok.
    Altså andre slags "legetøj/underholdning" til hende.
    VI træner kun udenfor de 4 x 3 minutter om dagen og hendes aktivitetshøjdepunkt er da også når vi lige er kommet hjem fra en gåtur og så en halv time frem og det var der det kunne være dejligt med andre ting hun kunne give sig igang med en at æde af mine møbler *ss*

Tyggeben lyder som en god idé, var bare ikke klar over om det var sundt for en bette men det prøver jeg, kunne være dejligt hvis hun faldt for det så hun havde noget legetøj/underholdning hun kunne ligge og nyde.

Mia: Jeg fodrer Safica med maden i en 1/2 l. colaflaske og det er bare et hit og beskæftiger hende i en lille halv time 3 gange dagligt.

Trine: Toiletrullen er skam afprøvet og det tager hende højst 2 minutter så er den splittet ad og alt maden spist så ikke meget sjovt der.

• #8   25. jun 2008 Sabina -jo hvalpe har skam osse godt af at tygge. Her bruger jeg så stort set kun "rigtige" kødben, samt tørrede nakkesener og den slags.
    Knudeben og sådanne ting hører til sjældenhederne her.

Og netop når du kommer hjem fra tur, og han er helt vild, er det at han skal lære at nu har han været ude, og nu skal han slappe af.
    Jeg har gjort det (dog ikke med en hvalp), at når jeg kommer hjem fra tur, så går vi ud og henter en kiks/tyggeting) som Reiki får at lægge sig med.

På den måde skal jeg hverken skælde ud/lege (det vil jo bare godkende at jep, det ER nu vi skal lege) eller på anden måde være over ham. Straks han får guffen, ja så lægger han sig jo med den.

• #9   25. jun 2008 En rigtig god alenehjemme-ting, er et frosset marvben (de kan også genbruges med fyld af torskerog, tun, makrel, ris og opblødt foder)

Det bruger jeg selv til mine når de skal være alene i mere end en time, for de bliver så rolige/trætte når sådan et frosset et er onduleret *ss*

Jeg gør så også det at jeg begrænser deres bevægelighed til kun køkkenet hvor de har hver deres kurv, vand og en tændt radio. Inden jeg skal gå bliver de bedt om at gå i kurven mens jeg gør mig klar, så får de hver deres ben og jeg kan gå uden problemer smiley

Henld og lykke med den bette smiley

• #10   25. jun 2008 Michelle : det var lige netop noget i den dur jeg ledte efter *s*

• #11   25. jun 2008 Corrina -hos en slagter, noge dyreforretninger har osse rørknogler man kan fylde med f.eks. leverpostej og smide i fryseren, men jeg kan bedst li' de rå ben.
    Man kan osse bare købe kraftben e.l. i supermarkedet. Så ja -det er bare at finde et eller andet der kan gnaskes i:o)

• #12   25. jun 2008 Jeg beder bare om lidt hundeben, og fortæller om det skal være med kød eller uden (altså en smule er der jo altid). Og så beder jeg som regel om at en del af det er rørknogler

• #13   25. jun 2008 Sådan et marvben - kan man også godt give det til en hvalp (20 uger) ?

Kommentér på:
Hvalpe motivering? ? ?

Annonce