{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.076 visninger | Oprettet:

Ditte M
Ditte M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Min hund kan ik være alene hjemme. {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver herinde fordi jeg håber på der er nogle som kan gi mig nogle gode råd.
Jeg har en tæve på 6 måneder. og hver gang hun skal være alene hjemme smadre hun hele min lejlighed. Hun bider i alt hun kan komme til og tisser over det hele. der er ingen problemer når jeg selv er der hjemme med hende. Det blir bare værre og værre og ved ik hvad jeg skal gøre for at hun holder op. Håber der er nogen som kan hjælpe os.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund kan ik være alene hjemme.
  • #1   17. feb 2011 Har hun nogensinde lært at være alene hjemme?

• #2   17. feb 2011 hvad har du gjort for at lære hende det?

• #3   17. feb 2011 Har du trænet "alene hjemme" træning med hende ?
    Det kan jo sagtens lade sig gøre at træne en hund til at være alene hjemme- det tager bare noget tid.
    udover den træning, vil din hund også få glæde af at blive mentalt stimuleret via næsesøg, lydighedstræning og træning af triks.
    Hvor meget bliver din hund aktiveret i løbet af dagen, og hvordan forgår en morgen inden du skal ud af døren?
    Hvordan regerer du når du kommer hjem ( og ser hvad din hund har lavet )?

• #4   17. feb 2011 Og hvilken race er din hund ?

• #5   17. feb 2011 Faldt over dette link idag
    http://www.grosserguiden.dk/Ny_hvalp_i_huset/ny_hvalp_i_huset.html
    Start helt forfra med alene hjemmetræningen, dvs 3 ugers ferie!

• #6   17. feb 2011 Vivi - haha smiley tak for et fedt link

tag lige og se BILLEDET aller nederst på siden og læs smiley

*GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG*

• #7   17. feb 2011 undskyld TS....

synes bare det er et fantastisk billede + tekst smiley

• Ditte M
    Ditte M Tilmeldt:
    aug 2008

#8   17. feb 2011 Jeg har prøvet at træne hende til at være alene ved at gå et lille stykke tid og så komme tilbage igen... Det en Engelske Staffordshire Bull Terrier. Om morgenen er jeg kun ude med hende på en kort tur og når jeg kommer hjem plejer jeg at løbe ture med hende i skoven. Ved ik hvordan man stimulere i forhold til næsesøg?
    Jeg Blir som regel sur, hvis det er mange ting hun har haft gang i.

• #9   17. feb 2011 det er da os hammer fustrerende, men det hjælper ikke at blive sur..

molly var heller ik for go til det, men nu får hun kalkben med leverpostej (har været i fryseren natten over)

så bliver hun godt træt og sover resten af tiden hun er alene.. ellers spreder vi pølsestykker hun ka søge efter..

• Ditte M
    Ditte M Tilmeldt:
    aug 2008

#10   17. feb 2011 Okay, det må jeg prøve med. Men så der det med at hun tisser. hun har lært at holde sin når jeg er der, men tisser over alt når man er gået. Os i en seng hvilket jeg er rigtig træt af.

• #11   17. feb 2011 hvor meget af din lejlighed/hus får hun lov til at være på?

• #12   17. feb 2011 en idé kunne være at hun kun får lov til at være i et afgrænset område, eksempelvis gang, køkken eller badeværelse (hvis det selvfølgelig ikke er meget småt)... lad hende have hendes kurv og et gnaveben, altså et marvben med leverpostej, oplødt hundemad, dåse-hundebad eller hvad din hund nu kan lide, lige som Louise J skrev...

hvordan er din rutine, når hun skal være alene?
    er hun alene hver dag?
    hvor længe er hun alene af gangen?

• Ditte M
    Ditte M Tilmeldt:
    aug 2008

#13   17. feb 2011 jeg kan ikke lukke hende af til et mindre område, da jeg bor i en lille lejlighed. Gir hende et ben hun kan tygge i også tager jeg ellers afsted.
    Hun er ihvert fald alene 4 dage om ugen. i 5 timer afg gangen..

• #14   17. feb 2011 Vores lærte meget hurtigt at være alene hjemme. 1 min, 2 min. osv, 20 min. 25 min. osv, 1 time, 2 timer osv. Super godt.
    Da han så kom i lømmelalderen - 6 mdr - vendte det hele. Angst for at være alene og gnavede i ting.
    Vi fandt først ud af senere at det var angst, ved en adfærdsbehandler.
    Men han blev stimuleret for lidt, nu hvor hormonerne rasede, så forfra med alenehjemme, en del mere hjernearbejde, længere gåturer og mere aktivitetslegetøj = hund uden angst, og uden at gnave.

Han var i køkkenet - men det er stort, så vi hegnede simpelthen et mindre område ind, hvor han var. Det virkede. Det kan du måske også gøre.
    Så stopper hun sikkert også med at tisse, for det fleste hunde vil ikke tisse i "deres seng".

Han går hver morgen automatisk hen nu og sætter sig i kurven efter gåtur, for han ved vi skal afsted og at der kommer aktivitetslegetøj smiley

Jeg tror virkelig at du skal træne det, meget. For ellers går det måske aldrig over. (men det er jeg nok ikke stærk nok til at vurdere..)

• #15   17. feb 2011 Nu ved jeg ikke hvilken hund du har, men vi har en terrier.
    1½ times gåtur på i alt 3 ture om dagen, 3x2 stk. aktivitetslegetøj om dagen, 2 x fodersøg på græs og ½ times træning. Om dagen.
    Det var hvad vores adfærdsbehandler sagde. Og det virkede virkelig. Han blev så træt pga. af den hjerneaktivitet.

Vi overholder det ikke til punkt og prikke mere, men han skal have hjerneaktivitet for ellers er han understimuleret, og skal bruge den energi på noget andet = gnave i ting.

• #16   17. feb 2011 Sorry, for 3. indlæg.. Så lige racen smiley
    Men kender ikke så meget til den, men tror altså måske hun kan være understimuleret også.

Kommentér på:
Min hund kan ik være alene hjemme.

Annonce