1.076 visninger
|
Oprettet:
Min hund kan ik være alene hjemme. {{forumTopicSubject}}
Jeg skriver herinde fordi jeg håber på der er nogle som kan gi mig nogle gode råd.
Jeg har en tæve på 6 måneder. og hver gang hun skal være alene hjemme smadre hun hele min lejlighed. Hun bider i alt hun kan komme til og tisser over det hele. der er ingen problemer når jeg selv er der hjemme med hende. Det blir bare værre og værre og ved ik hvad jeg skal gøre for at hun holder op. Håber der er nogen som kan hjælpe os.
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 404
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.878
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Det kan jo sagtens lade sig gøre at træne en hund til at være alene hjemme- det tager bare noget tid.
udover den træning, vil din hund også få glæde af at blive mentalt stimuleret via næsesøg, lydighedstræning og træning af triks.
Hvor meget bliver din hund aktiveret i løbet af dagen, og hvordan forgår en morgen inden du skal ud af døren?
Hvordan regerer du når du kommer hjem ( og ser hvad din hund har lavet )?
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
http://www.grosserguiden.dk/Ny_hvalp_i_huset/ny_hvalp_i_huset.html
Start helt forfra med alene hjemmetræningen, dvs 3 ugers ferie!
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 443 Svar: 2.853
tag lige og se BILLEDET aller nederst på siden og læs
*GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG*
feb 2008
synes bare det er et fantastisk billede + tekst
aug 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Jeg Blir som regel sur, hvis det er mange ting hun har haft gang i.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.878
molly var heller ik for go til det, men nu får hun kalkben med leverpostej (har været i fryseren natten over)
så bliver hun godt træt og sover resten af tiden hun er alene.. ellers spreder vi pølsestykker hun ka søge efter..
aug 2008
feb 2008
feb 2008
hvordan er din rutine, når hun skal være alene?
er hun alene hver dag?
hvor længe er hun alene af gangen?
aug 2008
Hun er ihvert fald alene 4 dage om ugen. i 5 timer afg gangen..
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
Da han så kom i lømmelalderen - 6 mdr - vendte det hele. Angst for at være alene og gnavede i ting.
Vi fandt først ud af senere at det var angst, ved en adfærdsbehandler.
Men han blev stimuleret for lidt, nu hvor hormonerne rasede, så forfra med alenehjemme, en del mere hjernearbejde, længere gåturer og mere aktivitetslegetøj = hund uden angst, og uden at gnave.
Han var i køkkenet - men det er stort, så vi hegnede simpelthen et mindre område ind, hvor han var. Det virkede. Det kan du måske også gøre.
Så stopper hun sikkert også med at tisse, for det fleste hunde vil ikke tisse i "deres seng".
Han går hver morgen automatisk hen nu og sætter sig i kurven efter gåtur, for han ved vi skal afsted og at der kommer aktivitetslegetøj
Jeg tror virkelig at du skal træne det, meget. For ellers går det måske aldrig over. (men det er jeg nok ikke stærk nok til at vurdere..)
jan 2010
1½ times gåtur på i alt 3 ture om dagen, 3x2 stk. aktivitetslegetøj om dagen, 2 x fodersøg på græs og ½ times træning. Om dagen.
Det var hvad vores adfærdsbehandler sagde. Og det virkede virkelig. Han blev så træt pga. af den hjerneaktivitet.
Vi overholder det ikke til punkt og prikke mere, men han skal have hjerneaktivitet for ellers er han understimuleret, og skal bruge den energi på noget andet = gnave i ting.
jan 2010
Men kender ikke så meget til den, men tror altså måske hun kan være understimuleret også.
Min hund kan ik være alene hjemme.