Kan min hund overleve... {{forumTopicSubject}}
Godaften
Vores malteser hund på 7 1/2 år, er pludseligt blevet dårligt, den mistede balancen og kunne ikke gå fra den ene dag til den anden..Efter div. Undersøgelser ved Dyrelægen er der konstateret væske i kraniet... efter opstart af medicin fik han det lidt bedre 2 dage i træk kunne han nogenlunde gå uden at falde... nu er han blevet dårligt igen kan spise og drikke, følger med er vågen.. selvom han sover meget, har ikke haft afføring de sidste 2 dage tisser kun 1 gang i døgnet pt.... har aftalt med dyrelægen af vi ser tiden an... men hvad har i af erfaring med dette... nogen der har oplevet at de faktisk kan blive raske igen.. lige nu kan den ikke gå og kan ikke holde balancen, pt. Birker den ikke til at have ondt ???
På forhånd tak
sep 2017
Følgere: 524 Emner: 137 Svar: 10.246
Jeg krydser fingre for jer, og sender en masser tanker jeres vej
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
Jeg synes det skriger til himlen at den har det ret så skidt. Var det min hund, var den allerede aflivet. Det der er uetisk. Selvfølgelig skal det ikke ses an. Hunden kan ikke gå. Den kan ikke gøre sig ren.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 283 Svar: 8.326
Jeg er ked af at sige det, for jeg forstår godt hvor ondt det gør at skulle sige farvel til sin hund. Men jeg ville aflive den med det samme. Din elskede lille hund er ikke tjent med at skulle gå med så store smerter. Den bliver IKKE normal igen.
Føler med jer.
jan 2008
Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 100
nov 2012
Jeg kommer med den erfaring jeg har. Jeg har heldigvis aldrig selv oplevet det, men jeg har snakket med flere der har, fulgt hunde der fik det og læst en del om emnet, netop fordi det desværre ses i min race, sjældent hos meget ansvarlige opdrættere heldigvis, men det er der.
Hvis man ikke vil høre folks ærlige mening eller erfaring er det da dumt at spørge. Jeg tror faktisk ofte folk spørger ligeså meget for at få ro til at vide at det er ok at sige stop og aflive.
Jeg ville da ønske at der fandtes en mirakel kur og at jeg havde en milliard gode historier om hvordan hundene blev raske og glade igen, men det er bare ikke sådan det er.
Så jo jeg kan godt sige at jeg ville aflive, i det sekund hunden har fået konstateret at problemet er vand i hovedet/kraniet ville jeg sige farvel, for det er ekstremt smertefuldt og jeg tror ikke på at der er et godt liv på den anden side.
jul 2012
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 402
Altså den egentlige diagnose
Underligt det først viser sig nu
Ingen tvivl om at situationen er yderst alvorlig
jan 2008
Du mener altså at du ud fra en kort skriftlig beskrivelse er bedre til at vurdere hvad hunden fejler og om den skal aflives, end den dyrlæge som har stået med hunden i hænderne og set div prøveresultater?
Jeg mener ikke, at man kan tolke, at ejeren ikke stoler på sin dyrlæge, bare fordi hun spørger herinde.
Som # 6 skriver, hvad er den egentlige diagnose?
nov 2012
Og jeg mener heller ikke at jeg er bedre til at vurdere, læs nu hvad jeg skriver!
Jeg skriver hvad min erfaring er og hvad jeg ville gøre. Jeg skriver faktisk på intet tidspunkt hvad ts skal gøre, jeg skriver hvad jeg ville gøre og hvorfor jeg ville gøre det.
Jeg siger faktisk heller ikke at dyrlægen ikke ved hvad vedkommende gør, jeg ville bare ikke satse eller forsøge, jeg ville give den fred. Om ts er enig er da helt op til ts. Der er mange situationer hvor jeg havde sagt stop lang tid før andre, ikke nødvendigvis herinde bare sådan generelt. Så når folk spørger efter MIN erfaring er det det de får.
jan 2008
Ingen af os kender diagnosen - der er kun formodninger om hvad der kan være galt.
nov 2012
Godaften.
P. S. Fandt lige en enkelt artikel om vand i hovedet hos hunde, hvis nogen er interesseret i at læse den: https://hunden.dk/nyheder/vand-i-hovedet-hos-hunde/65391
jan 2008
Jeg ønsker alt det bedste for trådstarters hund.
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 3 Emner: 239 Svar: 3.391
I jylland ville det være Rikke Fast, Viborg Dyreklinik.
På sjælland ville jeg vælge Christina Gulløv.
jan 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
. Det hundelægen sagde var at vi skulle have tålmodighed og at det i nogle tilfælde kunne gå op til 3 uger før man så en bedring, det er nok det vi håber... det er pokkers svært når den iøvrigt kan spise og drikke.. følger med når vi går rundt har øjenkontakt, reagere på lyde osv.... det havde været nemmere hvis nu de sanser også var svækket.. men det er de ikke...han prøver også at komme op nogle gange.. i nat havde gået nogle få skridt... men ja det er svært er nok mere afklaret end min mand, han kan ikke se hvorfor der ikke kan Gøres mere.... Uha man kan let komme op at små skændes når man ikke er eninge om fremtiden for ens kæledyr... han syntes jeg er en lyseslukker... mens han prøver at læse sig frem til behandlingsmuligheder
jan 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Der ses ikke andet..
nov 2012
Det her kommer til at lyde mere hårdt end jeg mener det. Men engang imellem bliver man nødt til at sætte foden ned og sige det her er for hundens skyld, og det kommer til at gøre ondt, men det er ikke vores følelser men hundens liv det handler om.
Jeg siger ikke at det ikke kan blive bedre, men jeg har aldrig hørt om et tilfælde hvor hunden bare kom sig og alt var fint. I skal også snakke om hvad risikoen er for at det bare bliver ved med at komme, selvom i går bugt med det lige nu, hvis i ikke ved hvorfor hunden har det.
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
Jeg kan ikke lade være at tænke at hunden må have en gevaldig hovedpine; det har mennesker med vædske i kraniet.
Jeg ville nok forsøge at få en second opinion fra en dyrlæge med speciale i neurologi og ikke stille mig tilfreds med 'det får nogen racer'. Ja, det er muligt, men det er altid en underliggende årsag og den er vigtig, hvis man vil gøre sig forhåbninger om en behandling.
God bedring med ham.
nov 2012
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
sep 2017
Følgere: 524 Emner: 137 Svar: 10.246
Jeg kan godt forstå at det er svært, men det er da forfærdeligt for den lille vovse at leve i
sep 2017
Følger: 10 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 378
Jeg har ikke selv nogen erfaringer, men må nu give Malene ret - det lyder meget til at hunden har smerter. Og i de tilfælde, særligt når der ikke er bedring, er det os hundeejere, der skal vurdere hvornår nok er nok. Hunden kan ikke selv sige stop. 3 uger er lang tid at lide for et måske
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 172
Personlig ud fra min egen erfaring, ville jeg give hunden tiden til at medicinen kan få lov at virke.
Hvis ikke hunden får noget smertestillende, ville jeg be om at få noget, så hunden i det mindste er smertestillet også skal den selvfølgelig jævnligt tjekkes, primært med CT for at være sikker på at trykket falder, hvis ikke det falder skal hunden klart have fred, det er ikke hver at leve med
Det er bare min mening, hvad jeg havde gjort hvis det var min egen hund
God bedring!
Kan min hund overleve...