{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.504 visninger | Oprettet:

Kan min hund med katte? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg står med det problem at jeg ikke rigtig ved om min hund kan med katte?
Jeg fik hende fra dyreværnet i April måned og der kom hun til som hittehund, så man ved intet om hende.
Jeg har 2 udekatte som jeg er begyndt at lukke ind i nogen bygninger som ligger op af stuehuset. De har det egenligt godt med at være udenfor, men jeg ville ønske de havde mulighed for at komme ind. Min tidligere hund kunne bestemt ikke lide katte og derfor bor de udenfor (der er dog indrettet rum og plads til dem).
For at komme tilbage til sagen er at når jeg har været ude at gå med hunden går jeg ind af bygningerne som ligger op af stuehuset og nu har jeg opdaget nogen gange at min ene kat har siddet under 1 m fra os og min nye hund slet ikke virker agressiv? Den kan godt blive en smule giret op og pive lidt (men det gør den også når vi skal i hundeskoven) og andre gange kunne den ikke være mere ligeglad? Katten bevæger sig også så jeg er 100% på hunden har set den.
Jeg har ikke turde lade dem komme tættere på hinanden end 1 meter da jeg er såååå bange for at hunden kunne bide i et split sekund.
Så hvordan finder jeg ud af om de kan med hinanden?
Hvad har i gjort?
Jeg har overvejet at købe en mundkurv, og lade dem komme tæt på hinanden, og håbe på at mundkurven så sørger for at de helt store skader ikke kan lade sig gøre.
Skal jeg lukke katten inde i et bur, men jeg er ret sikker på katten ikke ville synes det er sjovt, og det hjælper ikke på nærkontakten.

Hvad skal jeg gøre smiley ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan min hund med katte?
  • #1   5. mar 2017 Jeg ville tage snor på, holde den i meget kort snor og lade dem hilse. Så har katten mulighed for at komme væk i en fart. smiley

• #3   5. mar 2017 Helt ærligt, de allerfleste hunde gør ikke katte noget smiley nogle eller nok enda temelig mange, får lov at jagte katte, hvis bare alle ville stoppe deres hunde i kattejagt ville der ikke være problemer;)
    Så hvis din kat sidder stille kan du rolig lade din hund snuse til den, men vær klar til at fortælle den at jagt er apsolut no go!

• #4   5. mar 2017 Vores gamle hund ville 100% bide katten hvis de kom tæt på hinanden.. Er super bange for det skulle ske. Som sagt kender vi ikke hunden 100% .. alt er sådan nyt og vi skal lærer hinanden at kende. Vi har haft hende i et lille år

• #5   5. mar 2017 Fuldstændigt korrekt Bodil Dalsgaard!
    Ingen af mine hardcore jagthunde, hverken Weimaranere eller Borderterrier jager katte... Det er nemlig forbudt!
    Mine katte flytter sig til gengæld heller ikke en tomme for nogen hunde.
    Jagten opstår når katte flygter og folk ikke kan stoppe deres hunde.

• #6   5. mar 2017 Du tager hunden i snor, spadserer rundt, hvor kattene opholder sig. Undlader at være på vagt og er ikke opmærksom på kattene, hvis hunden er meget fokuseret afleder du, stadig uden, at du selv lægger mærke til dem. Afdramatiser og pil spændingen ud af det hele. Jeg tør næsten garantere dig, at opsøger katten hunden, så bliver den aldeles paf og bider ikke katten. Hurtigt opfattes de som en naturlig del af husstanden.

• #8   5. mar 2017 Men det er jo ikke nemt at gå rundt med en hund når kattene bare flyver afsted når de ser den, det vænner jo ikke hunden til at være sammen med dem?

• #9   11. mar 2017 Min kat flytter sig ik smiley

• #10   11. mar 2017 Det er somregl ikke hunden der har problem med katte, men katte der har med hunde, og de skal nok markere hvis hunden kommer for tæt på

• #11   12. mar 2017 Må prøve at holde katten mens hunden snuser til den, men ikke nemt når de begge vil løbe, hunden fremad, katten væk!

• #12   12. mar 2017 Du skal ikke holde katten, du skal stoppe din hund, når den udviser interesse for katten.
    Hunden kan meget nemt misforstå situationen, hvis du ligefrem serverer en rædselsslagen kat for den.
    Hvis hunden lærer at ignorere katten, lærer katten, at den ikke behøver at være bange for hunden.

Kommentér på:
Kan min hund med katte?

Annonce