Hvad kan min hund fejle? {{forumTopicSubject}}
DYRLÆGEN ER INDE OVER!
Min 9 årige labrador er syg, og vi kan ikke rigtig finde ud af hvad han fejler. Han er en gård hund, og går frit rundt dagen lang.
Det hele startede for ca. en måned siden, hvor han havde ørebetændelse, og fik en stærk antibiotika kur mod dette. Han begyndte så her efter at miste appetitten og tabe sig. Han begyndte at kaste op efter han havde spist, nogen gange direkte efter og andre gange 1-2 timer efter. Opkasten var enten gul eller hvidt skum. Han hoster også en del gennem dagen.
Vi tog ham til dyrlæge her fandt vi ud af han havde tabt sig 6 kg den seneste måned. Dyrlægen mente det kunne være den stærke antibiotika, der havde slået hans mave helt ud. Vi prøvede derfor med zoolac og proteinrig mad, og aftalte at ses om en uge til en opfølgende kontrol.
Men da der ingen bedring var efter 2 dage tog vi til dyrlægen igen, hvor han fik taget blodprøver, og yderligere havde tabt sig 1 kg. Svarene på blodprøverne var fine. Hen over weekenden var der stadig ingen bedring. Så vi tog igen til dyrlægen mandag for at få taget røntgen billeder. Disse var også helt normale. Han har derfor nu fået kvalmestillende piller til de næste par dage.
Lige nu svinger hans humør meget i løbet af dagen, det samme med hans appetit. Han spiser meget lidt, og vil helst kun have kød.
Nogen der har oplevet nogen lignende? Eller har forslag til hvad det kunne være?
Vi har selv tænkt på noget orm, måske hjerte/lunge orm?
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 6
Nej ingen forsikring. Vi er netop ved at prøve at få en afføringsprøve fra ham, men laver det desværre meget sjældent foran os.
Der blevet taget billeder af hele førdøjelsessystemet ja, hvilket der ikke kunne ses noget fremmedlegeme på, da det også var det vi havde i tankerne til at starte med.
Vil helt klart prøve at hører til det med parasitter og snaptest.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 50 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.780
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.403
aug 2005
Der er normal afføring. Og ingen blod i hverken opkast eller afføring.
aug 2008
Orm er også et bud
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
Hoste kan være symptom på orm i hjerte og lunger, fremmedlegeme i halsen, kræft i hals og lunger, og virus. I må udelukke dem én ad gangen, og det skal være med det samme. Det er ikke ok at lade hunden gå rundt skidt tilpas.
Det er også en mulighed, at hunden har en anden sygdom, og hosten er sekundær grundet dårligt immunforsvar.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1320 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.650
apr 2017
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 971
han kastede op, og kastede op, hostede og hostede, havde humør svingninger, var stresset om aftenen,.
vi fik lagt ham i fuld bedøvelse, også sad der et åndsvagt lille hår er bestemt sted i halsen, som jeg lige har glemt ordet på
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1320 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.650
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
Min første tanke er hjerte/lungeorm. Men nu er det jo en ældre hund så jeg kan ikke lade være med at tænke dårligt hjerte eller dårlige nyrer også. Det kan nemlig også give den slags symptomer og når er så slemt som beskrevet så er det ret fremskredent
aug 2005
Nyrer og lever fungere som de skal, de er tjekket.
Vi er igang med at tage afføringsprøve fra, så vi kan få testet for orm
apr 2017
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 971
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
Hvis nyrer og lever fungere som de skal, så er det jo godt. Jeg tænker at i - ud over at få ham testet for hjerte/lungeorm - måske i også lige skal få tjekket hans hjerte og kredsløb.
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
håber det bedste for jer
aug 2005
Vi forslog selv dyrlægen at tjekke for orm, og vi venter på svar fra afføringsprøverne, som blev afleveret imorges. Vi krydser fingre for vi snart finder ud af hvad han fejler.
Men det skal siges han er glad, og følger med rundt på gården som han plejer, gør når der kommer fremmede, vil med på gå tur osv. Det er vægten, kvalmen, hoste og appetitten den er galt med.
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Håber i finder en årsag og kan få sat en behandling i gang...
aug 2005
Vi har idag sagt farvel til vores hund Kaido.
Det har ikke været muligt at finde nogen diagnose på trods af mange undersøgelser.
Han blev tiltagende dårlig og spiste ingenting tilsidst, vi tog derfor den hårde beslutning at aflive ham uden yderligere udredning.
Han vil blive savnet utrolig meget, men rart at vide han har det bedre, hvor han er nu
aug 2008
I overvejede ikke en obducering?
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.017
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.459
Hvad kan min hund fejle?