Gå pænt-Gode råd søges {{forumTopicSubject}}
Vi overtog i sommers en schæfer/labrador blanding på snart 7 år. Hun er aldrig blevet trænet til at gå pænt i snor, før vi overtog hende. Vi har trænet i godt 6-7 mdr, men det ser ikke ud til at gå fremad længere. Der er sket lidt, for hun trækker ikke konstant mere, men der er lang vej endnu synes jeg. Jeg ved godt at man skal være tålmodig med en ældre hund og at det kan tage noget længere for hunden at lærer det, men min tålmodighed er ved at være lidt tyndslidt. Især fordi det er så glat udenfor lige nu. Jeg har været ved at vælte flere gange og har også fået nogle vrid i ryggen. Vi har vendt om og gået den anden vej og rost hende når hun er opmærksom og går pænt. Vi har stoppet op når hun har trækket og rost hende når hun er opmærksom og går pænt. Vi har selvfølgelig også brugt godbidder.
Jeg ved ikke rigtig hvad vi skal gøre nu, for at komme videre...?
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.395
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.146
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.395
evt også "dutte på hånden" - når du dutter med din snude på min venstre håndryg, giver det guffer og "dygtig". det er meget anvendeligt når man træner lineføring. så er det bare at gå med venstre hånd langs siden og give guffer når der bliver duttet. man kan jo ikke dutte og trække i linen samtidig
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.146
Vi har trænet det første du skriver lidt, men vi må vidst i gang igen og træne noget mere.
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
Kontaktøvelse kan også gøres ved at du dagen igennem siger hendes navn og når hun tager øjenkontakt får hun en godbid, når den sidder fast indendøre kan den overføres til andre miljøer
Husk aldrig at snyde hende for en godbid, det skal kunne betale sig at tage kontakten
Gå pænt-Gode råd søges