{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
590 visninger | Oprettet:

Gå pænt-Gode råd søges {{forumTopicSubject}}

Vi overtog i sommers en schæfer/labrador blanding på snart 7 år. Hun er aldrig blevet trænet til at gå pænt i snor, før vi overtog hende. Vi har trænet i godt 6-7 mdr, men det ser ikke ud til at gå fremad længere. Der er sket lidt, for hun trækker ikke konstant mere, men der er lang vej endnu synes jeg. Jeg ved godt at man skal være tålmodig med en ældre hund og at det kan tage noget længere for hunden at lærer det, men min tålmodighed er ved at være lidt tyndslidt. Især fordi det er så glat udenfor lige nu. Jeg har været ved at vælte flere gange og har også fået nogle vrid i ryggen. Vi har vendt om og gået den anden vej og rost hende når hun er opmærksom og går pænt. Vi har stoppet op når hun har trækket og rost hende når hun er opmærksom og går pænt. Vi har selvfølgelig også brugt godbidder.
Jeg ved ikke rigtig hvad vi skal gøre nu, for at komme videre...?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gå pænt-Gode råd søges
  • #1   23. feb 2010 ved ikke om det vil hjælpe, men når man skal i gang med at træne en hvalp, er kontaktøvelser noget af det første man går i gang med. netop for at gøre det nemmere at få og holde kontakten med hunden mens man går tur. måske det kunne hjælpe? kan godt se det er et stort projekt i er gået i gang med når hun er relativt gammel, men det ville jo være rart hvis det kunne lykkes.

• #2   23. feb 2010 Tina F: Ja vi håber meget det kan lykkes. Hun har desværre ikke haft et nemt liv og er heller ikke blevet trænet særlig meget. Hun er også en meget følsom hund, som man skal være lidt forsigtig med. Kan du forklare hvad du mener med kontaktøvelser?

• #3   23. feb 2010 simpelthen bare det grundlæggende med - når du kigger på mig få du en guf og "dygtig". så den lærer at det at holde kontakt med dig giver belønning.

evt også "dutte på hånden" - når du dutter med din snude på min venstre håndryg, giver det guffer og "dygtig". det er meget anvendeligt når man træner lineføring. så er det bare at gå med venstre hånd langs siden og give guffer når der bliver duttet. man kan jo ikke dutte og trække i linen samtidig smiley

• #4   23. feb 2010 Okay tak. Jeg regnede også med at det var sådan noget lign. du mente. Jeg skulle bare lige være sikker smiley

Vi har trænet det første du skriver lidt, men vi må vidst i gang igen og træne noget mere.

• #5   23. feb 2010 Prøv at holde snoren i højre hånd og fyld den venstre med lækre godbidder som du hyppigt giver hende, derved finder hun ud af det er bedre at være tættere på dig end langt foran....
    Kontaktøvelse kan også gøres ved at du dagen igennem siger hendes navn og når hun tager øjenkontakt får hun en godbid, når den sidder fast indendøre kan den overføres til andre miljøer
    Husk aldrig at snyde hende for en godbid, det skal kunne betale sig at tage kontakten

Kommentér på:
Gå pænt-Gode råd søges

Annonce