560 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Gå pænt Gå pænt

Hej :o)
Jeg er første gangs hundeejer, og er åben for alle gode råd for at min Malou opdrages på den bedst mulige måde.

Mit ? er enkelt...tror jeg....

Jeg er ved at lære hende at gå pænt, og derfor spørger jeg...

Jer som har prøvet turen :o) Er det MASSER og endnu flere godbider under gåturen, og masser af ros?

Håber nogen skriver hvad de gør, for at lære hende det på den bedste måde :o)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gå pænt
  • #1   1. feb 2011 vi lære jake og gå ved side af os og ikke trække og når han gør trække vi ham ligeså stille tilbage og sige gå pænt og så får han er gobid.

• #3   1. feb 2011 Også er det nogle gange rart med en sele i stedet for halsbånd smiley

• #4   1. feb 2011 Maria M: Jeg stopper op når hun begynder at trække, og venter på hun kommer tilbage, men har jeg ikke godbiderne i hånden trækker hun så snart vi fortsætter...tænker om jeg bare skal blive ved med at stoppe og vente selv om det kan være 20 gange over 100m?

Ulla M: vi er meldt til hvalpetræning, men det starter først til marts, så jeg er bare startet stille og roligt selv inden :o)

• #5   1. feb 2011 Helt klart med sele er at foretrække :o)

• #7   1. feb 2011 jamen når vi sige til jake han skal gå pænt så gør han det lige i 3 min og jeg roser ham imens han går pænt, men lige pludselig så trække han igen og så stoppe jeg bare op og starte forfra

• #8   1. feb 2011 Okay ^^ jeg fortsætter bare den "gode" stil....tænker det nok tager uger inden en normal ½ times tur ikke tager 1½ time ^^

• #9   1. feb 2011 Der er forskellige måder at gøre det på.

1. Stoppe op og vente på at hunden gør linen slap.
    2. Vende om og gå den anden vej når linen bliver stram, for derefter at vende om når hunden går pænt ved din side.
    Det er de 2 metoder man hører mest.

Og ellers skal der roses og gives godbidder når hunden går pænt.

• #10   1. feb 2011 Normalt når vi går nu, ved vores buller godt, at når vi siger hans navn med dyb stemme, så skal han sænke farten.. Vi har været en del hårdere og mere striks med ham, end vi eksempelvis er med chihuahuaen, og det er for at sikre at vi har kontrol over ham, nu hvor han er blevet så sindsygt stærk.. Specielt for mig - en lille pige på 50 kg, ville det være svært at gå med ham, hvis han ikke lystrede..

• #11   1. feb 2011 He ja vi har så trænet det i 14 måneder nu. Milo kan godt gå pænt, i 15 sek. og så er han i strakt line igen for det meste. Især lige efter han har fået godbid.
    Vi har brugt den med at stoppe op i rigtig lang tid nu, men begynder at vende om i stedet, for det giver ikke rigtig "pote".

Men jeg tror ikke at der er andet for at være konsekvent hver gang. Så skal det nok sive ind smiley

• #12   2. feb 2011 Især som førstegangs-ejer er det vigtigt at gå til træning! Heldigvis er det hyggeligt og en dejlig måde at være sammen med sin hund/lære den at kende på :O)

• AndersN
    AndersN Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 159
    #14   2. feb 2011 Den som A og D nævner virker rigtig godt syntes jeg.... Der ud over er der verdens ældste trick.... Godbidder i lommen. altså den lomme på hvilken siden hunden går. Og gøre hunden klar over de er der:-)

Kommentér på:
Gå pænt

Annonce