{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
780 visninger | Oprettet:

nogle der måske kan hjælpe {{forumTopicSubject}}

hej allesammen
jeg har lige fået en hvalp for ca 14 dage siden hun er
rigtig glad for min datter på 17 måneder vilket der også
er meget dejligt men nogle gange bliver hun bare for voldsom ved hende for hun kan godt lide at bide i
hende når hun kravler på gulvt og det er min datter
ikke så glad for siste gang hun bid i hende bløte hun
også lidt for de hendes mælke tænder er så skrape
men er der en eller anden måde jeg kan få min hvalp
til at holde op med det altså jeg ved godt jeg kan sige nej til hende men det kan min datter jo ikke og så snart min
datter er lidt væk fra os så lister hunden væk for at lege
med hende håber nogle kan hjælpe os

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nogle der måske kan hjælpe
  • #1   26. maj 2009 Det eneste råd jeg kan komme i tanke om er altid at holde barn og hund under opsyn..
    Og så måske noget træning og aktivering af hvalpen, så den ikke har så stort behov for at "lege" med din datter

• #2   26. maj 2009 Må give Tina og Alex ret. Hold dem under opsyn eller skild dem ad når din datter kravler rundt. Hverken barn eller hvalp er gamle nok til og vide om de skader hinanden.

• #3   26. maj 2009 Er også enig med de to andre.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget du aktivere din hund, men en halv times gå tur to gange om dagen plejer at ta' det værste krudt af hvalpen.

mvh
    Jimmy Thomsen
    www.blackden.dk

• #4   26. maj 2009 okay mange tak for det gode råd

• #5   26. maj 2009 det er ikke helt nok til vores lille hvalp hun skal gerne
    ud at lege med andre hunde eller trænnes lidt når vi har været
    i skoven eller på strenden i tre timer er hun godt nok død hele
    dagen men der er hun jo også ude at møde nye hunde og er ude i den friske luft det tager nok meget på hende også plejer der godt nok heller ikke at være noget men det er jo ikke vær dag jeg gør det det er måske
    hver anden dag og det bliver jo nok heller ikke så mange timer når min ferie er over så får hun nok en time enden jeg tager på arbejde men jeg
    jeg vil prøve at gøre det i siger og mange tak for det gode råd

• #6   26. maj 2009 du skal passe meget på med så meget motion, det er alt for meget hvis det er den hvalp fra i år du omtaler. hvis hvalpen er 10 uger må den gå ca 10-20 minutter pr dag i snor, og så alt det leg i haven osv som den vil, her kan den nemlig selv sige fra.

Ellers er jeg helt enig med de andre, hold dem under opsyn, giv evt hvalpen et lækkert ben når din datter er mest aktiv med kravleriet.
    Giv hvalpen mad på græsplænen evt gulvet spredt udover et godt stykke så hun skal bruge hovedet og bliver træt på den måde. Alt mental træning vil trætte hende på en anden måde end fysisk aktivitet.

• #7   26. maj 2009 hej iben hun virker altså ikke så træt når jeg går med hende
    men det er måske fordi hun ikke vil vise hun er træt men
    jeg plejer at gå med hende ca i 15 minutter ude i skoven
    også sætter jeg mig på en bæk i nogle timer også går vi videre
    så man kan sige at hun sev bestemmer hvor meget hun vil røre sig
    men er det stadigvæk for meget for hende jeg går ca med hende i
    en halv time ud af de tre timer vi er i skoven

• #8   26. maj 2009 Nej på den måde vil jeg mene det er fint. Med for meget motion kan du forøge hendes behov for motion senere hen. Det er lidt svært at forklare... Vores labrador på 9 måneder ville sikkert også gerne gå i timevis, de elsker jo deres gåture, men det er vigtigt at passe på dem, og deres led mens de er små. Vores labrador går vi med maks 40 minutter om dagen.

Men hun vil altid blive mere træt af mental træning end gåture, og du kan med fordel starte på at lære hende at gå spor, det er noget der kræver meget af hende.

• #9   26. maj 2009 hvor har du de minutter fra? jeg syns nemlig ikke at 40 min lyder af meget til en lap..

• #10   26. maj 2009 det er en generel tommelfinger regel. Mange dyrlæger, trænere og opdrætteren går efter den.
    Han vokser jo stadig, og han er træt når dagen er omme. De 40 minutter er gåtur i snor, er han fx løs på marken får han lov at løbe så længe han vil eller til jeg kan se han bliver træt, udover det er der så leg herhjemme og træning.

• #11   26. maj 2009 Overstimulens kan være lige så slem som understimulens.

Selv om det er en hvalp, ville jeg måske hellere bruge lidt tid på hjerne stimulens - en hvalp tager jo ikke skade af at bruge hjernen lidt.

Og så vil jeg sige som før nævnt - sørg for at barn og hund er under opsyn. Min mening er, at små børn og hunde ikke bør være alene (altså uden opsyn) - altså jeg kan jo godt forstå hvalpen... Det er jo herre sjovt at rende efter en aktiv baby og nappe lidt... ;O)

Skriger din datter når hvalpen napper hende?

Kommentér på:
nogle der måske kan hjælpe

Annonce