nogle der måske kan hjælpe {{forumTopicSubject}}
hej allesammen
jeg har lige fået en hvalp for ca 14 dage siden hun er
rigtig glad for min datter på 17 måneder vilket der også
er meget dejligt men nogle gange bliver hun bare for voldsom ved hende for hun kan godt lide at bide i
hende når hun kravler på gulvt og det er min datter
ikke så glad for siste gang hun bid i hende bløte hun
også lidt for de hendes mælke tænder er så skrape
men er der en eller anden måde jeg kan få min hvalp
til at holde op med det altså jeg ved godt jeg kan sige nej til hende men det kan min datter jo ikke og så snart min
datter er lidt væk fra os så lister hunden væk for at lege
med hende håber nogle kan hjælpe os
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.433
Og så måske noget træning og aktivering af hvalpen, så den ikke har så stort behov for at "lege" med din datter
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 5 Svar: 6
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget du aktivere din hund, men en halv times gå tur to gange om dagen plejer at ta' det værste krudt af hvalpen.
mvh
Jimmy Thomsen
www.blackden.dk
aug 2004
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 79 Svar: 329
aug 2004
ud at lege med andre hunde eller trænnes lidt når vi har været
i skoven eller på strenden i tre timer er hun godt nok død hele
dagen men der er hun jo også ude at møde nye hunde og er ude i den friske luft det tager nok meget på hende også plejer der godt nok heller ikke at være noget men det er jo ikke vær dag jeg gør det det er måske
hver anden dag og det bliver jo nok heller ikke så mange timer når min ferie er over så får hun nok en time enden jeg tager på arbejde men jeg
jeg vil prøve at gøre det i siger og mange tak for det gode råd
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 726
Ellers er jeg helt enig med de andre, hold dem under opsyn, giv evt hvalpen et lækkert ben når din datter er mest aktiv med kravleriet.
Giv hvalpen mad på græsplænen evt gulvet spredt udover et godt stykke så hun skal bruge hovedet og bliver træt på den måde. Alt mental træning vil trætte hende på en anden måde end fysisk aktivitet.
aug 2004
men det er måske fordi hun ikke vil vise hun er træt men
jeg plejer at gå med hende ca i 15 minutter ude i skoven
også sætter jeg mig på en bæk i nogle timer også går vi videre
så man kan sige at hun sev bestemmer hvor meget hun vil røre sig
men er det stadigvæk for meget for hende jeg går ca med hende i
en halv time ud af de tre timer vi er i skoven
aug 2007
Men hun vil altid blive mere træt af mental træning end gåture, og du kan med fordel starte på at lære hende at gå spor, det er noget der kræver meget af hende.
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 16 Svar: 66
aug 2007
Han vokser jo stadig, og han er træt når dagen er omme. De 40 minutter er gåtur i snor, er han fx løs på marken får han lov at løbe så længe han vil eller til jeg kan se han bliver træt, udover det er der så leg herhjemme og træning.
jul 2008
Følger: 18 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 461
Selv om det er en hvalp, ville jeg måske hellere bruge lidt tid på hjerne stimulens - en hvalp tager jo ikke skade af at bruge hjernen lidt.
Og så vil jeg sige som før nævnt - sørg for at barn og hund er under opsyn. Min mening er, at små børn og hunde ikke bør være alene (altså uden opsyn) - altså jeg kan jo godt forstå hvalpen... Det er jo herre sjovt at rende efter en aktiv baby og nappe lidt... ;O)
Skriger din datter når hvalpen napper hende?
nogle der måske kan hjælpe