{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

Julie K
Julie K
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 2

Nogle der måske kan hjælpe? {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg er en pige på 17 snart 18 år gammel.
Jeg er i tvivl om hvilken hund jeg gerne vil have, lige pt. skulle den bo sammen med en konge pudel da min mor har sådan en. Jeg ønsker ikke en hund som er for stor, men heller ikke for lille. Og det skal gerne være en frisk og glad hund, ikke en jagt hund eller lignende..

Tænkte lidt på Cavalier king charles? Men kender ikke til racen som sådan....

Håber i evt. kunne sende nogle link til et kuld hvalpe, eller måske til en race? mange tak på forhånd! Julie smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle der måske kan hjælpe?
  • #1   1. maj 2011 Cavalier'en er en dejlig lille hund, men den døjer med en del sygdomme, så man skal være meget kritisk når man vælger opdrætter/kuld.

Der er noget pelspleje ved sådan en, så det skal man osse gide.

Men har du overvejet hvad der skal ske når du flytter hjemmefra? Det er ikke så nemt at få en bolig hvor man må have hund, og slet ikke når man som studerende oftest heller ikke har så mange penge at gøre godt med.
    Og hvad med tiden -med både studie/uddannelse og job ved siden af, kan det være svært at få tid til en hund osse. Det kræver at man måske går på kompromis med det sociale med klassekammerater osv.

Selvom der self er unge der klarer det hele uden at føle de går glip af noget og uden at det går udover hunden, så er det oftest en god idé at vente med egen hund til man er flyttet hjemmefra og er "kommet på plads" så man ved om der er tid og økonomi til en hund.

• #2   1. maj 2011 Cavalieren er en jagthund.
    Prøv at beskrive hvad du kan give en hund og hvilke krav du har, så er det nemmere at komme med forslag.

• #3   1. maj 2011 Ja cavalier er en fuglejagthund og den er meget social og ynder ikke at være meget alene, faktisk er der en del der mistrives alene og så skal man ikke lade sig narer at det nuttede udseende, det elsker at jage :o)) og har også tendens til at bruge mund og ikke for andet så for at fortælle at den ihvertfald er hjemme :o)))

• Julie K
    Julie K Tilmeldt:
    maj 2011

#4   1. maj 2011 Jeg er hjemme et år endnu, pga. jeg først starter på uddanelse der, så jeg ville være hjemme 24/7 med hunden, og kunne gå til træning, og lange gå ture i skoven. Massere af opmærksomhed også bor vi i hus med massere af have, og som sagt " store søster " Emma som er en konge pudel, som er en god hund, som tager imod alle uden nogle problemer! Flytter ikke hjemmefra før jeg er færdig med gymnasiet, også må vi se hvad tiden bringer, jeg vil altid sørger for at vælge en lejlighed/række hus ( andet ) hvor der er plads til min hund, så den ville aldrig nogensinde blive sat til sidde på nogen måde! smiley Måske noget udstilling da min mor udstiller vores kongepudel og har gjort det siden den var hvalp, samtidig med hun har gået til ringtræning og agility smiley

• #5   1. maj 2011 Hvad med en mindre puddel? Mellem eller dværg?
    - Men som før skrevet - husk at gå i dyb overvejelse først. Jeg er selv studerende og udeboende med hund, og det afskærer altså én fra visse ting, da man skal hjem hver dag lige efter skole osv. Men hvis man virkelig vil, så er det det bedste i verden.
    (ps. hvis du får hund, så husk den skal lære at være alene, også hvis du har mulighed for at være hjemme hver dag i et år)

• #6   1. maj 2011 Okey.... Der er da ikke særligt meget jagt i Sille.... Andet end efter fugle smiley

Og vil også lige nævne, at det ikke er alle cavaliere der har brug for lige meget pelspleje. Min Sille har en fin pels....
    Men kender flere, hvor deres har rigtig lang pels, og de skal selvfølgelig reddes ofte + 1 af dem bliver nød til at blive klippet, da han ellers slæber pelsen hen af jorden...

Men vær obs på at de fælder en del (hvert fald når man har haft en trimmehund før :-))

Og ja... Sille har lige fået opereret analkirtlerne væk. Det er også noget der ligger til racen at de har problemer med dem.

Så husk lige at få en sygeforsikring, og have en lille opsparing....

Men ellers er hunderacens jo bare for skøn smiley Og jeg skal aldrig have andre racer smiley

• Julie K
    Julie K Tilmeldt:
    maj 2011

#7   1. maj 2011 Tine k: skal ikke have en hund med SÅ meget pels pleje som en pudel har, uanset størrelse, ellers tak for svar smiley

Cirkeline F: alle hunde kan riskikere at skulle operes, min søster har en chihuahua som er blev konstateret krybtosid, og operes for det fordi det på et senere tidspunkt kan blive til kræft smiley
    Så en sygdom må man tage med sig som hunde ejer! men selvfølgelig få den tjekket hos dyrelæge,sygeforsikring, osv. smiley

Mange tak for alle jeres råd, og til dem som har skrevet pb herinde smiley
    Håber jeg finder den rette smiley

Kommentér på:
Nogle der måske kan hjælpe?

Annonce