1.051 visninger
|
Oprettet:
Nogle der måske kan hjælpe? {{forumTopicSubject}}
Hejsa, jeg er en pige på 17 snart 18 år gammel.
Jeg er i tvivl om hvilken hund jeg gerne vil have, lige pt. skulle den bo sammen med en konge pudel da min mor har sådan en. Jeg ønsker ikke en hund som er for stor, men heller ikke for lille. Og det skal gerne være en frisk og glad hund, ikke en jagt hund eller lignende..
Tænkte lidt på Cavalier king charles? Men kender ikke til racen som sådan....
Håber i evt. kunne sende nogle link til et kuld hvalpe, eller måske til en race? mange tak på forhånd! Julie
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
Der er noget pelspleje ved sådan en, så det skal man osse gide.
Men har du overvejet hvad der skal ske når du flytter hjemmefra? Det er ikke så nemt at få en bolig hvor man må have hund, og slet ikke når man som studerende oftest heller ikke har så mange penge at gøre godt med.
Og hvad med tiden -med både studie/uddannelse og job ved siden af, kan det være svært at få tid til en hund osse. Det kræver at man måske går på kompromis med det sociale med klassekammerater osv.
Selvom der self er unge der klarer det hele uden at føle de går glip af noget og uden at det går udover hunden, så er det oftest en god idé at vente med egen hund til man er flyttet hjemmefra og er "kommet på plads" så man ved om der er tid og økonomi til en hund.
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 1.889
Prøv at beskrive hvad du kan give en hund og hvilke krav du har, så er det nemmere at komme med forslag.
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 841
maj 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 2
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 81 Svar: 375
- Men som før skrevet - husk at gå i dyb overvejelse først. Jeg er selv studerende og udeboende med hund, og det afskærer altså én fra visse ting, da man skal hjem hver dag lige efter skole osv. Men hvis man virkelig vil, så er det det bedste i verden.
(ps. hvis du får hund, så husk den skal lære at være alene, også hvis du har mulighed for at være hjemme hver dag i et år)
okt 2008
Følger: 30 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 1.093
Og vil også lige nævne, at det ikke er alle cavaliere der har brug for lige meget pelspleje. Min Sille har en fin pels....
Men kender flere, hvor deres har rigtig lang pels, og de skal selvfølgelig reddes ofte + 1 af dem bliver nød til at blive klippet, da han ellers slæber pelsen hen af jorden...
Men vær obs på at de fælder en del (hvert fald når man har haft en trimmehund før :-))
Og ja... Sille har lige fået opereret analkirtlerne væk. Det er også noget der ligger til racen at de har problemer med dem.
Så husk lige at få en sygeforsikring, og have en lille opsparing....
Men ellers er hunderacens jo bare for skøn Og jeg skal aldrig have andre racer
maj 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 2
Cirkeline F: alle hunde kan riskikere at skulle operes, min søster har en chihuahua som er blev konstateret krybtosid, og operes for det fordi det på et senere tidspunkt kan blive til kræft
Så en sygdom må man tage med sig som hunde ejer! men selvfølgelig få den tjekket hos dyrelæge,sygeforsikring, osv.
Mange tak for alle jeres råd, og til dem som har skrevet pb herinde
Håber jeg finder den rette
Nogle der måske kan hjælpe?